Australijska firma, zajmująca się wymianą walut, S Money Australia, sporządziła listę najbardziej znienawidzonych i najbardziej lubianych linii lotniczych na świecie ("The Most Loved and Hated Airlines From Every Country"). W swoim badaniu wzięła pod uwagę firmy obsługujące regularne loty i zarazem prowadzące konta na Twitterze. Za pomocą sztucznej inteligencji posegregowała wszystkie tweety, dzieląc je na te, które zawierały pozytywne i te negatywne określenia (badanie przeprowadziła w grudniu 2022 r.). Na koniec wyłączyła z analizy linie z mniej niż stoma wzmiankami. „Uznaliśmy, że najbardziej lubiane są linie lotnicze z najwyższym odsetkiem pozytywnych tweetów, a najbardziej znienawidzone te, które mają najwięcej negatywnych wpisów” - wyjaśnia.
Czytaj więcej
Mniej niż połowa klientów była zadowolona z usług linii lotniczej Wizz Air. Najlepszy wynik uzyskała linia lotnicza Jet2.com – pokazało badanie brytyjskiej organizacji konsumenckiej Which?.
Okazało się, że najwięcej na świecie uwag pozytywnych, bo 53,4 procent, zyskała kanadyjska linia lotnicza Bearskin Airlines. Drugie miejsce również zajął przewoźnik z Kanady Pacific Coastal Airlines z wynikiem 48,5 procent wpisów zadowolonych klientów. Na trzecim miejscu znalazł się portugalski TAP Express, regionalny przewoźnik należący do TAP Air Portugal, obsługujący trasy krótko- i średniodystansowe. Jego wynik to 47,8 procent chwalących opinii.
Na drugiej liście znalazły się linie lotnicze z największą liczbą negatywnych tweetów. Otwiera ją wynikiem 73,8 procent indyjski Go First. Niedaleko za nim pojawia się w tym ujęciu TAP Air z Portugalii. Ta marka zebrała 68,4 procent niechętnych komentarzy. Jeststar Airways z Australii zamyka pierwszą trójkę tego rankingu, legitymując się 67,5 procent niezadowolonych klientów.