155 kierunków w zimowym rozkładzie lotów KLM-u

W nadchodzącym zimowym harmonogramie lotów, który zacznie obowiązywać 27 października i potrwa do 30 marca 2025 roku, holenderskie linie lotnicze KLM zaoferują w sumie 155 kierunków na pięciu kontynentach - w Europie, Afryce, Azji i obu Amerykach.

Publikacja: 26.09.2024 23:10

155 kierunków w zimowym rozkładzie lotów KLM-u

Foto: KLM

Siatka połączeń obejmie 89 miast w Europie i 66 tras międzykontynentalnych - zawiadamia KLM w komunikacie.

W porównaniu z ubiegłym rokiem przewoźnik zwiększy częstotliwość połączeń na wybranych trasach na całym świecie. W Polsce podróżni będą mieli do dyspozycji aż 118 lotów tygodniowo do Amsterdamu z pięciu miast: Warszawy, Krakowa, Gdańska, Wrocławia i Poznania.

Flota KLM wzbogaci się o pierwsze cztery samoloty typu airbus A321neo, które rozpoczną loty na trasach europejskich, początkowo do Kopenhagi, Berlina i Sztokholmu, a następnie do Paryża, Pragi i Wiednia. Ponadto w kabiny premium comfort będą już wyposażone wszystkie samoloty boeing 787 i boeing 777 należące do floty holenderskiej linii.

Ameryka Północna

W nadchodzącym sezonie zimowym KLM będzie oferował łącznie 19 kierunków w trzech krajach Ameryki Północnej - w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Meksyku.

Nowością jest Portland w stanie Oregon, dokąd będzie można podróżować z Amsterdamu samolotami KLM (poprzednio trasa była obsługiwana przez Deltę Airlines) trzy razy w tygodniu.

Ponadto przewoźnik planuje zwiększyć częstotliwość połączeń do San Francisco - początkowo do pięciu lotów tygodniowo, a w połowie sezonu do codziennych rejsów.

Wzrośnie też liczba lotów do Edmonton w Kanadzie (cztery do pięciu lotów tygodniowo).

Czytaj więcej

Air France ujawnił, jakie nowe trasy i kierunki przygotował na zimę

Karaiby i Surinam

Tej zimy klienci KLM będą mieli do dyspozycji codzienne połączenie do Paramaribo (Surinam), co oznacza jeden dodatkowy lot tygodniowo.

Loty do Sint Maarten będą realizowane jako kontynuacja połączenia do Port of Spain (Trynidad i Tobago), a ich częstotliwość wzrośnie do pięciu tygodniowo.

Kolejna zmiana w ofercie KLM w tej części świata to zwiększona częstotliwość lotów do Curacao podczas ferii w okresie świąteczno-noworocznym i na wiosnę.

Ameryka Południowa

KLM będzie obsługiwał codzienne połączenia do Argentyny, Brazylii, Chile, Kolumbii i Panamy.

Tak jak w ubiegłym roku, Buenos Aires i Santiago de Chile będą ponownie oferowane w ramach jednego lotu łączonego.

Podobnie będzie z trasą do Kostaryki - pasażerowie KLM będą mogli podróżować cztery razy w tygodniu z Amsterdamu do San Jose, a następnie tym samym lotem do Liberii, po zakończeniu remontu pasa startowego.

Ponadto w rozkładzie znajdą się loty do Limy (sześć tygodniowo) oraz rejs łączony do Quito i Guayaquil.

Czytaj więcej

Aeroitalia będzie latać z Lublina. „Świetny kierunek dla naszych rzymskich klientów”

Afryka

KLM planuje realizować siedem lotów tygodniowo do Lagos i po pięć połączeń tygodniowo do Kigali w Rwandzie i Entebbe w Ugandzie.

Ponadto w afrykańskiej ofercie znajdą się dwa kierunki w Republice Południowej Afryki: Johannesburg i Kapsztad, dokąd linia zaoferuje więcej miejsc od Bożego Narodzenia do końca sezonu zimowego dzięki dwóm dodatkowym lotom tygodniowo.

Będą także codzienne loty do Nairobi i Akry, a także aż trzy kierunki w Tanzanii: Dar es Salaam (codzienne połączenie), Kilimandżaro (pięć lotów tygodniowo) i Zanzibar (dwa loty tygodniowo).

Azja

Oferta do Azji nie powróciła jeszcze w pełni do poziomu sprzed pandemii, a ze względu na zmianę trasy (ominięcie Rosji) loty trwają dłużej niż zwykle. W nadchodzącym sezonie KLM będzie realizował loty do Azji według tego samego rozkładu, co zeszłej zimy.

W ofercie znajdą się codzienne loty do Szanghaju i Pekinu oraz połączenie do Hongkongu (cztery loty w tygodniu).

Ponadto KLM będzie latał codziennie do Tokio (lotnisko Narita) oraz trzy razy w tygodniu do Osaki i pięć razy w tygodniu do Seulu w Korei Południowej.

Dodatkowo zimą będzie można polecieć codziennie na Bali (z przystankiem w Singapurze), a także do Dżakarty (sześć razy w tygodniu, z przystankiem w Kuala Lumpur).

Do Bangkoku będzie można polecieć codziennie.

Oferta do Indii będzie obejmowała loty do Delhi i Bombaju (do obu miast codzienne połączenie), jak również Bengaluru (sześć lotów tygodniowo).

W rejonie Bliskiego Wschodu KLM zaoferuje codzienne połączenie do Dubaju i loty do Dammam i Riyadu (do każdego z miast sześć lotów tygodniowo).

Czytaj więcej

Chińczycy dają lepsze ceny biletów lotniczych. Brukseli przestaje się to podobać

Europa

KLM zwiększy częstotliwość połączeń do wybranych miast w swojej europejskiej siatce lotów. Będą to: Billund (sześć lotów dziennie), Belfast (dwa loty dziennie), Bilbao (trzy loty dziennie) Malaga i Alicante (po cztery loty dziennie), Brema ( cztery loty dziennie).

Podobnie jak w zeszłym sezonie zimowym KLM będzie latał do Rovaniemi (Finlandia), oferując trzy rejsy tygodniowo (w porównaniu z dwoma lotami zeszłej zimy).

Loty z Polski

W sezonie jesień-zima 2024/25 KLM będzie oferował loty do Amsterdamu z pięciu miast w Polsce: z Warszawy i Gdańska (do 28 lotów tygodniowo), z Wrocławia i Poznania (do 14 lotów tygodniowo) i z Krakowa (34 loty tygodniowo).

Natomiast partner KLM Air France zaoferuje najbliższej zimy do 20 lotów tygodniowo między Warszawą a Paryżem oraz do dwóch lotów tygodniowo (w wybrane tygodnie) z Krakowa do Paryża.

Siatka połączeń obejmie 89 miast w Europie i 66 tras międzykontynentalnych - zawiadamia KLM w komunikacie.

W porównaniu z ubiegłym rokiem przewoźnik zwiększy częstotliwość połączeń na wybranych trasach na całym świecie. W Polsce podróżni będą mieli do dyspozycji aż 118 lotów tygodniowo do Amsterdamu z pięciu miast: Warszawy, Krakowa, Gdańska, Wrocławia i Poznania.

Pozostało 93% artykułu
Linie Lotnicze
Wizz Air dodaje 13. airbusa do bazy w Warszawie. Zapowiada nową trasę
Linie Lotnicze
Linie lotnicze nie chcą latać z Niemiec. Już trzecia redukuje loty. "Za drogo"
Linie Lotnicze
LOT rezygnuje z lotów do Chin. "Nieopłacalne przez wojnę na Ukrainie"
Linie Lotnicze
Czy Ryanair złamał przepisy o ochronie danych osobowych? Jest dochodzenie
Linie Lotnicze
Latem europejskie lotniska miały dużo pracy. Polska przodowała we wzroście