Lotnisko w Krakowie: Cel na ten rok - 10 milionów pasażerów

Z lotniska w Krakowie skorzystało w zeszłym roku 9, 4 miliona pasażerów. To o 27 procent więcej niż rok wcześniej.

Publikacja: 09.01.2024 22:50

Pierwszy raz lotnisko niewarszawskie osiągnęło liczbę 9 milionów pasażerów

Pierwszy raz lotnisko niewarszawskie osiągnęło liczbę 9 milionów pasażerów

Foto: Materiały prasowe Krakow Airport

- Rok 2023 zakończyliśmy historycznym wynikiem, jako pierwszy port regionalny obsłużyliśmy ponad 9 milionów pasażerów w ciągu jednego roku - ogłosił prezes portu Radosław Włoszek.

Ruch pasażerski w 2023 roku na krakowskim lotnisku sukcesywnie wzrastał, 25 linii lotniczych oferowało ponad 161 regularnych połączeń, w tym długo oczekiwane połączenie LOT-u i Turkish Airlines do Stambułu.

Foto: Krakow Airport

Współpracę z lotniskiem rozpoczęły Sun Express, Air Dolomiti, Air Serbia i Pegasus Airlines. Nowe państwa w rozkładzie lotów to Albania,Turcja i Serbia.

Foto: Krakow Airport

Podobnie jak w 2022 roku, pasażerowie najchętniej wybierali podróż do Wielkiej Brytanii, Włoch, Niemiec i Hiszpanii. Ulubione miasta pasażerów pod względem liczby pasażerów to Londyn, Oslo i Warszawa. W letniej siatce połączeń duża popularnością, jak co roku cieszyły się kierunki włoskie, hiszpańskie, tureckie. Ze słonecznych miast pasażerowie najchętniej wybierali Rzym, Barcelonę i Tel Awiw. Dużym uznaniem cieszyły się loty do Nowego Jorku i Chicago, oferowane przez LOT, a także loty krajowe LOT-u (do Warszawy i Olsztyna) i Ryanaira do Gdańska i Poznania.

Foto: Krakow Airport

Nowe połączenia z Kraków Airport

W 2024 przewoźnicy planują otwarcie sześciu nowych połączeń regularnych - Ryanair do Dubrownika i Faro, Air Baltic do Wilna a Brussels Airlines do Brukseli. W lecie Cyprus Airways otworzy trasę do Larnaki, Finnair zwiększy częstotliwość połączeń do Helsinek, Lufthansa do Frankfurtu i Monachium, KLM do Amsterdamu a FlyDubai do Dubaju.

Prognoza na ten rok przewiduje wzrost ruchu pasażerskiego w Kraków Airport do 10,1 miliona pasażerów.

Inwestycje na lotnisku idą zgodnie z planem

- W 2023 roku rozbudowaliśmy płytę postojową, trwa budowa terminala cargo i obiektów infrastruktury towarzyszącej. Pod koniec grudnia właściciele jednogłośnie zaakceptowali przedłożony przez zarząd „Plan inwestycyjny Kraków Airport na lata 2024 – 2045”. To formalna podstawa dalszych planów rozwoju krakowskiego lotniska i realizacji planu inwestycyjnego na kolejne dekady, zgodnie z planem generalnym, zatwierdzonym w 2018 roku. Uchwalono też zgodę na rozpoczęcie przez zarząd przygotowań do budowy i rozbudowy terminala pasażerskiego – opisuje Włoszek.

Foto: Krakow Airport

- Jedną z najważniejszych inwestycji pozostaje nowa droga startowa. Czekamy na decyzję Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Budowa nowej drogi startowej umożliwi ciągłość funkcjonowania krakowskiego lotniska, bez konieczności jego zamykania na wiele miesięcy. Ta budowa, podobnie, jak rozbudowa terminala pasażerskiego, czy pozostałe projekty będą się toczyły przy nieprzerwanie funkcjonującym lotnisku – relacjonuje prezes.

Jak dodaje, prowadzona inwestycja domyka procedowane rozwiązania systemu gospodarki wodno-ściekowej na lotnisku i wdrożenie nowoczesnego systemu naprowadzania samolotów, umożliwiającego prowadzenie operacji lotniczych w warunkach ograniczonej widzialności - podsumował Radosław Włoszek.

Foto: Krakow Airport

- Rok 2023 zakończyliśmy historycznym wynikiem, jako pierwszy port regionalny obsłużyliśmy ponad 9 milionów pasażerów w ciągu jednego roku - ogłosił prezes portu Radosław Włoszek.

Ruch pasażerski w 2023 roku na krakowskim lotnisku sukcesywnie wzrastał, 25 linii lotniczych oferowało ponad 161 regularnych połączeń, w tym długo oczekiwane połączenie LOT-u i Turkish Airlines do Stambułu.

Pozostało 86% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Lotniska
Pegasusem z lotniska w Krakowie do Izmiru. Nowe połączenie
Lotniska
Rośnie ruch na Lotnisku Chopina. „Brakuje nam miejsc postojowych”
Lotniska
Ryanair włącza Brukselę do katowickiej siatki lotów
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Lotniska
Niemcy inwestują w greckie lotniska. Wzrośnie przepustowość