Interferie chcą zarobić na turystyce medycznej

Materiały promocyjne

Więcej turystów z zagranicy szukających niedrogich usług medycznych i uzdrowiskowych i rosnąca grupa krajowych seniorów – firma hotelowa Interferie widzi w tych trendach szansę dla siebie

Na ponad 500 miliardów dolarów szacowana jest wartość segmentu turystyki medycznej na świecie, przy całkowitej wartości rynku turystycznego na poziomie 3,4 biliona dolarów. Krajowe firmy liczą, że kryzys finansowy kas chorych w Niemczech i innych krajach Unii Europejskiej przyczyni się do wzrostu zainteresowania usługami medycznymi w Polsce. Już teraz z racji wysokiej jakości i relatywnie niskich cen nasz kraj jest ważnym punktem na regionalnej mapie turystyki medycznej. Cudzoziemcy, najczęściej z krajów wysoko rozwiniętych, przyjeżdżają do nas na zabiegi stomatologiczne, chirurgiczne, medycyny estetycznej, rehabilitacyjne. Korzystają też z usług uzdrowiskowych.

Beneficjentem rosnącego popytu na usługi medyczne chcą być nie tylko ich świadczeniodawcy, ale również reprezentanci branży hotelarskiej, tacy jak giełdowa grupa Interferie, która dysponuje w sumie ośmioma obiektami nad Bałtykiem i w Sudetach. Działa ona w kilku segmentach – pośredniczy m.in. w organizowaniu kolonii, wczasów, pobytów profilaktyczno-leczniczych i sanatoryjnych. Ma również wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych, w których uczestniczą osoby niepełnosprawne, korzystające z dofinansowania Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Interferie wśród szans dla swojego biznesu wymieniają nie tylko rozkwit turystyki medycznej, ale również zaostrzenie przepisów dotyczących transportu dzieci. Powoduje ono wzrost kosztów imprez zagranicznych, co powinno przesunąć popyt w stronę oferty krajowej. Ponadto w Polsce rośnie liczba seniorów w stosunku do ludzi aktywnych zawodowo, co wpływa na zwiększenie wydatków na profilaktykę zdrowotną i usługi rehabilitacyjno-lecznicze.

Podążając za tymi trendami, Interferie próbują przebudować swój biznes i stać się firmą zarządzającą siecią hoteli i sprzedającą usługi z zakresu tzw. medical SPA. W tym kierunku prowadzi obecnie inwestycje. W Dąbkach firma rozbudowuje swój ośrodek, który w czerwcu 2020 r. będzie oferował ponad 500 miejsc noclegowych. W trakcie jest też inwestycja w Kołobrzegu. Planowany termin jej zakończenia to 2021 r., a po rozbudowie ośrodek ma oferować ponad 550 miejsc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niemiecka branża dyskutuje z politykami

Niemieckie stowarzyszenie biur agencyjnych VUSR rozmawiało z parlamentarzystami o obowiązkowym wykształceniu zawodowym dla agentów, ...

Bańka: Moim zastępcą będzie parlamentarzysta

Ministerstwo Sportu i Turystyki opuści niedługo sekretarz stanu Jarosław Stawiarski. Od kilku miesięcy był ...

Cameron: Trzeba zaakceptować zaostrzone kontrole

David Cameron ostrzega linie lotnicze, touroperatorów i organizacje turystyczne, by nie bagatelizowały zagrożeń związanych ...

Niemcy – z powodu strajku odwołanych kilkaset lotów

Trwa strajk ostrzegawczy pracowników ochrony na lotniskach w Duesseldorfie, w Kolonii/Bonn i Stuttgarcie. Strajk ...

Komisja Europejska: Zamknąć Unię Europejską na miesiąc

W związku z epidemią koronawirusa Unia Europejska zamierza wprowadzić 30-dniowe ograniczenie w podróżowaniu do ...

Egipt z nowymi kurortami dla Rosjan

Egipscy touroperatorzy chcą organizować turystom z Rosji krótkie wycieczki do Luksoru i Asuanu i ...