Interferie chcą zarobić na turystyce medycznej

Materiały promocyjne

Więcej turystów z zagranicy szukających niedrogich usług medycznych i uzdrowiskowych i rosnąca grupa krajowych seniorów – firma hotelowa Interferie widzi w tych trendach szansę dla siebie

Na ponad 500 miliardów dolarów szacowana jest wartość segmentu turystyki medycznej na świecie, przy całkowitej wartości rynku turystycznego na poziomie 3,4 biliona dolarów. Krajowe firmy liczą, że kryzys finansowy kas chorych w Niemczech i innych krajach Unii Europejskiej przyczyni się do wzrostu zainteresowania usługami medycznymi w Polsce. Już teraz z racji wysokiej jakości i relatywnie niskich cen nasz kraj jest ważnym punktem na regionalnej mapie turystyki medycznej. Cudzoziemcy, najczęściej z krajów wysoko rozwiniętych, przyjeżdżają do nas na zabiegi stomatologiczne, chirurgiczne, medycyny estetycznej, rehabilitacyjne. Korzystają też z usług uzdrowiskowych.

Beneficjentem rosnącego popytu na usługi medyczne chcą być nie tylko ich świadczeniodawcy, ale również reprezentanci branży hotelarskiej, tacy jak giełdowa grupa Interferie, która dysponuje w sumie ośmioma obiektami nad Bałtykiem i w Sudetach. Działa ona w kilku segmentach – pośredniczy m.in. w organizowaniu kolonii, wczasów, pobytów profilaktyczno-leczniczych i sanatoryjnych. Ma również wpis do rejestru organizatorów turnusów rehabilitacyjnych, w których uczestniczą osoby niepełnosprawne, korzystające z dofinansowania Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Interferie wśród szans dla swojego biznesu wymieniają nie tylko rozkwit turystyki medycznej, ale również zaostrzenie przepisów dotyczących transportu dzieci. Powoduje ono wzrost kosztów imprez zagranicznych, co powinno przesunąć popyt w stronę oferty krajowej. Ponadto w Polsce rośnie liczba seniorów w stosunku do ludzi aktywnych zawodowo, co wpływa na zwiększenie wydatków na profilaktykę zdrowotną i usługi rehabilitacyjno-lecznicze.

Podążając za tymi trendami, Interferie próbują przebudować swój biznes i stać się firmą zarządzającą siecią hoteli i sprzedającą usługi z zakresu tzw. medical SPA. W tym kierunku prowadzi obecnie inwestycje. W Dąbkach firma rozbudowuje swój ośrodek, który w czerwcu 2020 r. będzie oferował ponad 500 miejsc noclegowych. W trakcie jest też inwestycja w Kołobrzegu. Planowany termin jej zakończenia to 2021 r., a po rozbudowie ośrodek ma oferować ponad 550 miejsc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Minister daje Alitalii ostatnie pół roku

Rząd Włoch nie da więcej publicznych pieniędzy mającej problemy Alitalii — powiedział minister przemysłu ...

Exim Tours z nową gwarancją

Biuro podróży Exim Tours uzyskało nową gwarancję ubezpieczeniową, która będzie obowiązywać od 31 sierpnia ...

Skyscanner: Nowy rok pełny innowacji

Wi-Fi na pokładzie, metamorfoza klas i nowe technologie czuwające nad tym, by bagaż trafił ...

Fryckobus zawiezie turystów do Żelazowej Woli

Fryckobus to nowe bezpłatne połączenie turystyczne z Sochaczewa do Żelazowej Woli. Specjalnie oznakowany autobus ...

Właściciel linii lotniczej OLT „wykazywał elementy autyzmu”

Oświadczenie właściciela, że przestaje inwestować w branżę lotniczą było dla nas szokiem – mówił ...

Expedia: Wynajmowanie mieszkań nie szkodzi hotelom

Prezes Expedii zapewnia hotelarzy, że włączenie do oferty wynajmu mieszkań i domów wakacyjnych nie ...