HRS: Do hotelu po kawę i jajko

materiały prasowe

Średnio 211 kilogramów kawy zużywają rocznie polscy hotelarze, a co czwarty hotelowy gość nie wyobraża sobie śniadaniowego menu bez jajka – HRS publikuje „Dane na talerzu, czyli pierwszy ogólnopolski raport o śniadaniach hotelowych”

Prawie połowa badanych z branży hotelarskiej zapewnia, że pierwszy posiłek w placówkach, które reprezentuje, składa się z od 20 do 40 produktów. W 95 procentach przypadków podawany jest on w formie bufetu śniadaniowego. Ponad połowa gości spędza na porannym posiłku do 15 do 30 minut. 72 procent hotelarzy wskazuje, że goście najczęściej sięgają po jajka. Najważniejszą składową śniadania jest jednak kawa. Hotelarze zużywają jej średnio 211 kilogramów rocznie.

Z badania przeprowadzonego przez firmę HRS wynika, że cena śniadania stanowi średnio 14 procent opłaty za dobę hotelową (pod uwagę wzięto koszty przeznaczone dla jednej osoby w standardowym pokoju dwuosobowym). 87 procent gości, rezerwując pokój w hotelu, wybiera nocleg ze śniadaniem, a 5 procent zamawia posiłek do pokoju.

Prawie połowa badanych hotelarzy jako najistotniejszą przyczynę zmian w śniadaniowym menu wskazuje sezonowość produktów, co czwarty podkreśla potrzebę urozmaicenia jadłospisu, a co piąty – wprowadza zmiany w związku z preferencjami i nowymi potrzebami gości.

Z badania wynika również, że hotelarze wychodzą naprzeciw potrzebom gości i dostosowują menu do panujących trendów. Zgodnie z deklaracjami większości badanych pracowników hoteli ich oferta śniadaniowa przewiduje menu dopasowane do potrzeb dzieci, wegetarian, wegan, osób nietolerujących glutenu lub laktozy. Niemal połowa ankietowanych zadeklarowała obecność produktów odpowiednich dla osób odżywiających się ekologicznie.

Jak wynika z badania HRS, z szerokiego dostosowania oferty do specjalnych potrzeb żywieniowych korzysta co dziesiąty badany. Hotelarze pozostają czujni i w zdecydowanej większości mają dodatkowo możliwość przygotowania śniadania pod indywidualne zamówienie gościa.

W 86 procentach badanych hoteli poranny posiłek przygotowuje jeden lub dwóch kucharzy, w większości obiektów obsługą bufetu zajmuje się maksymalnie czteroosobowy zespół pracowników. Goście pytani o to, za co najbardziej cenią hotelowe śniadania, podkreślają duży wybór różnorodnych posiłków (50 procent ankietowanych) i brak konieczności uczestnictwa w przygotowaniu śniadania.

Podczas trzytygodniowego badania na ankietę dla branży hotelarskiej odpowiedziało 269 hotelarzy (w 41 procent odpowiadającymi byli dyrektorzy hoteli), natomiast kwestionariusz dla gości wypełniło 764 ludzi.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lublin ma kartę turysty

Lublin wprowadził Kartę Turysty, dzięki której goście mogą wchodzić do muzeów, podróżować komunikacją miejską, ...

Grecja wystawia plaże na aukcjach

O 50 procent wyższe ceny, niż początkowo ustalone, uzyskuje greckie Ministerstwo Finansów za wynajmowanie ...

587 odwołanych lotów SAS

Skandynawskie linie lotnicze SAS odwołały 587 zaplanowanych na niedzielę lotów. Powodem jest strajk pilotów ...

Czaszka w bagażu na lotnisku

Podczas rutynowej kontroli na lotnisku Szczecin Goleniów natrafiono w jednej z walizek na ludzką ...

Od listopada pięć nowych tras Wizz Aira z Polski

W zimowej siatce Wizz Aira pojawi się pięć nowych połączeń z Polski – z ...

Booking zwolni jedną czwartą pracowników

Spółka Booking Holding, właściciel platformy rezerwacyjnej Booking.com, planuje zwolnić jedną czwartą zatrudnionych, czyli około ...