Poprawił się także wskaźnik RevPAR obrazujący przychody na pokój – zwiększył się o 7 procent dzięki wzrostowi cen. Rośnie także sieć hoteli: w pierwszym półroczu Orbis podpisał 7 umów franczyzowych na nowych rynkach – w Serbii oraz Bośni i Hercegowinie. Dzięki nim będzie zarządzać kolejnymi obiektami z 940 pokojami. Grupa kapitałowa Orbisu prowadzi także własne inwestycje: w budowie jest 6 hoteli o łącznej liczbie 560 pokoi. Od stycznia do czerwca wydała ponad 518 milionów złotych na remonty, m.in. hoteli w Budapeszcie, Krakowie i w Poznaniu.

Poprawa wyników ma być efektem zmian organizacyjnych w spółce i skupieniu się bardziej na zarządzaniu rynkami zamiast konkretnymi markami hotelowymi. To także rezultat dobrej sytuacji gospodarczej i zwiększonego popytu na usługi hotelarskie. Widać to po rosnącej frekwencji: w pierwszej połowie roku wyniosła 70 procent, rok wcześniej było to 68,2 procent. W tym samym okresie średnia cena za pokój zwiększyła się z 639,9 do 679,5 złotego.