Orient Express to synonim luksusowych podróży, splendoru i najwyższej jakości usług. Pociąg zaczął kursować na trasie Paryż – Konstantynopol (obecnie Stambuł) w 1883 roku. Od 1977 roku marką zarządza SNCF Group, która odnawia zabytkowe, pochodzące z 1920 roku, wagony i organizuje okolicznościowe wydarzenia, m.in. wystawę „Dawno temu w Orient Expressie” w Paryżu w 2014 roku. Już niedługo współwłaścicielem marki stanie się również AccorHotels. Hotelowy koncern chce nabyć 50 procent jej udziałów.

Dla AccorHotels współpraca z SNCF Group oznacza możliwość wzmocnienia pozycji w segmencie luksusowych podróży. Pod marką Orient Expressu koncern stworzy bowiem nową sieć hoteli dla najbardziej wymagających klientów. Siedem wagonów pociągu, które są symbolami francuskiego art deco, pozostanie jednak własnością SNCF i będzie wykorzystywane przez firmę Orient Express na potrzeby organizacji podróży prywatnych i imprez. Także AccorHotels będzie mógł jednak organizować w nich własne wydarzenia za pośrednictwem innych spółek, na przykład Potel & Chabot, Noctis i John Paul.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z zawarcia tego partnerstwa strategicznego, które połączyło dziś dwóch głównych graczy światowego rynku turystycznego, a które przyspieszy rozwój i wzmocni międzynarodową pozycję tej starej i znanej na całym świecie marki – mówi Sébastien Bazin, prezes AccorHotels. – Naszą ambicją jest, by Orient Express stał się złotym standardem w segmencie luksusowych podróży i zakwaterowania – dodaje Guillaume de Saint Lager, sekretarz korporacyjny w Orient Expressie.