Niemiecki Związek Hotelarski (Hotelverband Deutschland – IHA) podał do sądu Expedię, ponieważ portal próbował zmusić jeden z hoteli, będący członkiem tej organizacji, do zaprzestania oferowania niższych cen na swojej stronie internetowej i na konkurencyjnym portalu. IHA przegrała z Expedią zarówno w pierwszej, jak i w drugiej instancji.

Znana agencja internetowa przyciemniła zdjęcia i oceny hotelu, przez co jego oferta była mniej widoczna niż pozostałych obiektów. Sąd okręgowy w Düsseldorfie uznał, że przyciemnienie jest dozwolone, ponieważ udział Expedii w rynku wynosi mniej niż 30 procent. Otto Lindner, prezes IHA, krytykuje decyzję i mówi, że sąd uznał tym samym Expedię za zbyt mało znaczącą, by miała postępować zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji. Jak dodaje, werdykt nie służy porządkowi prawnemu.

IHA zamierza dalej walczyć i złożyć stosowny wniosek do Trybunału Federalnego. Markus Luthe, dyrektor generalny związku, podkreśla, że wyrok może być w ostatecznym rozrachunku niekorzystny dla Expedii. W momencie, kiedy udziały w rynku firmy przekroczą w Niemczech 30 procent, a ona sama utrzyma gwarancję najniższej ceny, zacznie łamać zasady uczciwej konkurencji, a to może się wiązać z grzywną sięgającą 10 procent jej obrotów.