Trzy firmy rządzą rezerwacjami hotelowymi

Bloomberg

92 procent wynosi udział w europejskim rynku trzech firm pośredniczących w rezerwacji zakwaterowania. Największy jest Booking.com, a za nim Expedia i HRS

Jak wynika z ostatniego badania organizacji hotelowej Hotrec i Wyższej Szkoły Zawodowej Westschweiz Wallis, w Europie największymi firmami sprzedającymi zakwaterowanie są Booking.com, Grupa Expedia i Grupa HRS – informuje portal AGHZ. Łącznie mają one 92 procent rynku rezerwacji internetowych. – Nasze badania pokazują, że pośrednicy internetowi mają coraz większą kontrolę nad sprzedażą hoteli, rośnie zależność obiektów od nich, zmniejszają się jednocześnie własne obszary działania – mówi przewodniczący Hotrec Distribution Task Force Markus Luthe. – Hotele muszą samodzielnie ustalać warunki ofert i decydować o swojej własności intelektualnej, choćby o marce – dodaje.

Uwagę analityków zwróciło, że zarówno Booking.com jak i Expedia powiększyły w 2017 roku swoje udziały w rynku. 66,4 procent wszystkich rezerwacji internetowych agentów turystycznych należy do tego pierwszego, 16,6 procent do drugiego. Z kolei HRS w ciągu dwóch minionych lat stracił swoją pozycję. Straty dotknęły też samych hotelarzy, udział ich kanałów własnych w całkowitej sprzedaży zakwaterowania w Europie spadł w 2017 roku średnio do 52 procent. Dla porównania, w 2015 roku było to jeszcze 55,2 procent. Z kolei odsetek noclegów zamówionych przez internetowe agencje turystyczne skoczył do 26,1 procent, w 2015 roku było to 23,1 procent.

Badanie ujawniło też, że obiekty czują się naciskane przez agentów, szczególnie w odniesieniu do zasad współpracy i rezerwacji takich jak warunki rezygnacji, oferty specjalne, a także przy działaniach marketingowych i reklamowych. Problem dotyczy 50 procent z ponad 3,4 tysięcy hoteli, które wzięły udział w analizie, szczególnie mocno odczuwalny jest przez mniejsze obiekty. 70 procent pytanych przyznaje, że portale nie wspierają ich przy rozwiązywaniu problemów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Amadeus, Chrome River i Bosch: rusza współpraca

Bosch rozpoczyna cyfryzację obsługi podróży służbowych pracowników. Koncern wdroży system rezerwacji Amadeusa. Będzie on ...

Niemiecki UOKiK: portale nie zawsze uczciwe

Część porównywarek cen w turystyce wprowadza konsumentów w błąd – ocenia o kontroli niemiecki ...

Pasażerowie na międzynarodowym lotnisku w Los Angeles w Kalifornii

Amerykańscy piloci domagają się wstrzymania lotów do Chin

Piloci i personel pokładowy amerykańskich linii lotniczych, które wciąż latają do chin domagają się ...

Areszt za namawianie do fałszywych reklamacji

Policja na Majorce aresztowała dwoje Brytyjczyków podejrzanych o namawianie do składania fałszywych reklamacji z ...

Koreańczycy z Północy płyną na rosyjskie wakacje

Rosja rozszerza współpracę z Koreą Północną. Według agencji Interfax uruchomione zostało bezpośrednie połączenie morskie ...

Zmiana godziny wylotu podstawą do obniżenia ceny

Jeśli touroperator zmieni godzinę powrotu, turyści mogą żądać obniżenia ceny wycieczki, zadecydował sąd w ...