Coraz więcej fałszywych rezerwacji w hotelach

Filip Frydrykiewicz

Niemieccy hotelarze skarżą się, że w zeszłym roku wzrosła liczba zamówień noclegów, które nigdy nie zostały zrealizowane

Jak mówi prezes Stowarzyszenia Hotelowego IHA Markus Luthe, niektórzy goście zamawiają nocleg, ponieważ potwierdzenie rezerwacji jest im potrzebne do uzyskania wizy. Kiedy ją dostaną, kasują rezerwację, a czasem nawet tego nie robią, tylko zwyczajnie nie pojawiają się w hotelu.

IHA przeprowadziło wśród swoich członków badanie, w którym wzięło udział 647 obiektów. Wyniki pokazują niekorzystny trend. 52 procent pytanych potwierdza, że w pierwszych ośmiu miesiącach zeszłego roku liczba fałszywych rezerwacji wzrosła.

Dla hotelarzy oznacza to więcej pracy i straty finansowe. Gościa można w takiej sytuacji obciążyć tylko za jedna noc, ale czasem nawet to się nie udaje, ponieważ część kart kredytowych, które wymagane są przy rezerwacji, straciła ważność.

Problem dotyczy przede wszystkim klientów z Indii, Chin, Rosji i krajów arabskich, którzy zamawiają noclegi nawet na kilka tygodni. Z tego powodu niektórzy hotelarze przestali przyjmować rezerwacje e-mailowe z niektórych państw.

Inaczej jest w wypadku zamówień przez portale, wówczas hotelarze nie wiedzą, skąd pochodzi klient, nie mogą się z nim skontaktować, ani nie przyjąć jego rezerwacji. Jak mówi więc Luthe, do rozwiązania problemu niezbędna jest współpraca z platformami internetowymi, potrzeba też nowych regulacji dotyczących wydawania wiz.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Armatorzy z optymizmem o nowym roku – ludzie chcą naszych rejsów

W tym roku na rejs statkiem wycieczkowym chce się wybrać dwie trzecie stałych klientów ...

Polska w pierwszej 20. rankingu ICCA

7 maja Międzynarodowe Stowarzyszenie Konferencji i Kongresów opublikowało ranking w którym Polska uplasowała się ...

Szmit: Lotniska regionalne powinny się rozwijać

Bez względu na decyzję rządu w sprawie ewentualnej budowy Centralnego Portu Lotniczego, należy robić ...

Szwecja promuje się na Airbnb

Organizacja Visit Sweden jako pierwsza marka narodowa rozpoczęła współpracę z serwisem Airbnb, platformą umożliwiającą ...

Ryanair wygrał z łowcami reklamacji

Irlandzka linia lotnicza w komunikacie zawiadamia, że „z zadowoleniem przyjęła orzeczenie Sądu Najwyższego w ...

Agenci dodają otuchy touroperatorom

Doceniamy wasze zaangażowanie w czasach, kiedy nikt nie wie, co przyniesie jutro. Trzymajcie się. ...