Igrzyska Europejskie szansą dla polskiej turystyki

Po ustaniu epidemii koronawirusa turystyka przyjazdowa do Polski będzie potrzebowała silnego impulsu i pomocy w odbudowie. Polska Organizacja Turystyczna upatruje szansy dla niej w Igrzyskach Europejskich, które odbędą się w 2023 roku w Krakowie i Małopolsce.

Publikacja: 04.12.2020 12:52

Igrzyska Europejskie szansą dla polskiej turystyki

Foto: Fot. materiały prasowe

Decyzją Komitetu Olimpijskiego trzecie Igrzyska Europejskie, zaplanowane na rok 2023, odbędą się w Krakowie i Małopolsce. Polska Organizacja Turystyczna widzi w tej imprezie duży potencjał i zamierza ją wykorzystać w promocji kraju – czytamy w komunikacie POT. Zainteresowanie wydarzeniem mogłoby pomóc w odbudowaniu popytu na przyjazdy do Polski. W czasie pandemii ruch turystyczny praktycznie zamarł, na czym cierpią polskie firmy zaangażowane w jego obsługę.

– Igrzyska Europejskie 2023 to naturalna okazja do promowania Polski i polskiej turystyki za granicą. Jestem przekonany, że będą jednym z impulsów do pobudzenia gospodarki i ważnym czynnikiem w odradzaniu się turystyki – mówi pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. promocji polskiej marki Andrzej Gut-Mostowy. – To szansa na promocję Polski i jej walorów wśród zagranicznych turystów. Mamy powody do dumy nie tylko z naszej sportowej reprezentacji, ale także z polskich marek, które są doceniane za wysoką jakość – podkreśla wiceminister.

– Dzięki organizacji tak dużego wydarzenia sportowego Polska skupi na sobie uwagę całej Europy. Musimy wykorzystać tę okazję i zaprezentować nasz kraj z jak najlepszej strony. Wspólnie z branżą będziemy starać się zatrzymać widzów igrzysk w Polsce na dłużej i zachęcić ich do poznawania kraju. Chcemy stworzyć dla turystów kompleksową ofertę – dodaje prezes POT Rafał Szlachta.

CZYTAJ TEŻ: Szlachta: Do tej pory POT spacerował, teraz będzie biegł sprintem

Podczas Igrzysk Europejskich kilka tysięcy sportowców będzie rywalizowało w dwudziestu czterech dyscyplinach dobranych do istniejącej infrastruktury sportowej. W związku z tym igrzyska nie pochłoną dużych kosztów związanych na przykład z budową nowych aren sportowych.

Nie tylko kibice, lecz także sami zawodnicy są potencjalnymi turystami. Na podstawie ich rekomendacji czy relacji w mediach społecznościowych do Polski mogą przyjechać zachęceni pozytywną relacją ich rodacy.

Ostanie Igrzyska Europejskie w Mińsku przyciągnęły prawie 40 tysięcy turystów. Kolejne, zdaniem POT, przyciągną dużo więcej, bo Kraków jest jednym z najczęściej wybieranych kierunków turystycznych na krótki wyjazd, więc kibice część czasu będą chcieli poświęcić na zwiedzanie. W organizację igrzysk będzie zaangażowana polska branża turystyczna: przewoźnicy, touroperatorzy, obiekty noclegowe i atrakcje turystyczne. Wydarzenie to z pewnością pomoże odbudować rynek usług turystycznych po koronawirusowym kryzysie – podkreśla POT.

W ostatnich latach w Polsce odbyły się między innymi mistrzostwa świata i Europy w piłce siatkowej mężczyzn, halowe mistrzostwa świata w lekkoatletyce czy mistrzostwa świata U-20 w piłce nożnej, co roku odbywają się zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich czy wyścig kolarski Tour de Pologne. Wszystkie zorganizowane w Polsce imprezy bardzo dobrze oceniają zarówno międzynarodowe federacje, jak i goście z zagranicy. Tym, co wyróżnia Polskę, jest gorący doping kibiców i atmosfera na trybunach, a także gościnność. W badaniu sprzed dwóch lat użytkownicy serwisu booking.com uznali Polskę za jeden z trzech najbardziej gościnnych krajów na świecie.

Decyzją Komitetu Olimpijskiego trzecie Igrzyska Europejskie, zaplanowane na rok 2023, odbędą się w Krakowie i Małopolsce. Polska Organizacja Turystyczna widzi w tej imprezie duży potencjał i zamierza ją wykorzystać w promocji kraju – czytamy w komunikacie POT. Zainteresowanie wydarzeniem mogłoby pomóc w odbudowaniu popytu na przyjazdy do Polski. W czasie pandemii ruch turystyczny praktycznie zamarł, na czym cierpią polskie firmy zaangażowane w jego obsługę.

– Igrzyska Europejskie 2023 to naturalna okazja do promowania Polski i polskiej turystyki za granicą. Jestem przekonany, że będą jednym z impulsów do pobudzenia gospodarki i ważnym czynnikiem w odradzaniu się turystyki – mówi pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. promocji polskiej marki Andrzej Gut-Mostowy. – To szansa na promocję Polski i jej walorów wśród zagranicznych turystów. Mamy powody do dumy nie tylko z naszej sportowej reprezentacji, ale także z polskich marek, które są doceniane za wysoką jakość – podkreśla wiceminister.

Nowe Trendy
Jak widzą Polskę belgijscy blogerzy? „Pierogi czynią świat lepszym”
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Nowe Trendy
Turystyka nakręca niemiecką gospodarkę. "Wzmocni ją jedno centrum dowodzenia"
Nowe Trendy
„Szczerze mówiąc, nie przyjechałbym tu" - przewrotna reklama Oslo robi furorę
Nowe Trendy
Hołownia: Bon turystyczny do wykorzystania na Podlasiu to dobry pomysł
Nowe Trendy
Ministra edukacji: "Podróże z klasą" dostaną dodatkowe 20 milionów złotych