Biuro Komunikacji Prezydenta Turcji rozpoczęło promowanie nowej marki kraju – zgodnie z wcześniejszą decyzją rządu w oficjalnej korespondencji z innymi państwami, instytucjami państwowymi, organizacjami, ale też na potrzeby eksportu będzie używać nazwy „Türkiye”, a nie jak dotąd „Turkey”.
Czytaj więcej
22,82 miliona turystów wypoczywało w Turcji od stycznia do listopada tego roku. Tradycyjnie najwięcej przyjechało Rosjan, którzy stanowili prawie 20 procent wszystkich gości z zagranicy. Polaków było 576,5 tysiąca.
Na oficjalnych fanpejdżach w mediach społecznościowych pojawił się już film, w którym turyści zagraniczni przebywający w różnych częściach kraju machają do widzów i mówią „Hello Türkiye ”. Jak wyjaśnia dyrektor Biura komunikacji prezydenta Fahrettin Altun, influencerzy z różnych krajów świata promują nową nazwę w swoich mediach społecznościowych, we własnym języku i wymawiając nazwę z własnym akcentem.
Prowadzone działania mają doprowadzić do wzmocnienia identyfikacji marki kraju i jego reputacji na arenie międzynarodowej, bo jak podkreśla dyrektor, Turcja rozwinęła się w silne państwo, które nie tylko korzysta z produktów wytworzonych za granicą, ale sama je produkuje i sama ustanawia zasady i definicje.