W Dubaju więcej Polaków niż w 2019 roku. „Chcemy jeszcze poprawić te wyniki”

Od początku roku do sierpnia Dubaj odwiedziło około 54 tysiące polskich turystów, a to oznacza, że w porównaniu z rokiem 2021 nastąpił ogromny, bo ponad 125-procentowy, wzrost ich liczby. Tegoroczne wyniki są także o 8 procent lepsze od tych z 2019 roku - mówi szef Departamentu Gospodarki i Turystyki Dubaju Issam Kazim.

Publikacja: 06.10.2022 10:28

Dyrektor Departamentu Gospodarki i Turystyki Dubaju Issam Kazim przyjechał do Warszawy na spotkanie

Dyrektor Departamentu Gospodarki i Turystyki Dubaju Issam Kazim przyjechał do Warszawy na spotkanie z polską branżą turystyczną

Foto: Materiały prasowe

Hotelarze, gestorzy atrakcji turystycznych i organizatorzy turystyki z Dubaju spotkali się wczoraj w Warszawie z przedstawicielami polskiej branży turystycznej. Wcześniej tak zwane road show odbyło się również w Pradze, a jutro odbędzie się w Bukareszcie.

Pierwszy raz do Polski i w ogóle do Europy Środkowo-Wschodniej przyjechał też dyrektor Departamentu Gospodarki i Turystyki (Department of Economy and Tourism - DET) odpowiedzialnego za planowanie, promowanie i rozwijanie turystyki w Dubaju, Issam Kazim. Polska jest zarazem jedynym krajem, który odwiedził podczas tej podróży.

Jak zapewnia szef DET w rozmowie z serwisem Turystyka.rp.pl, dubajski rząd widzi w polskim rynku ogromny potencjał. - Ruch turystyczny między Polską i Dubajem wygląda obiecująco. Od początku roku do sierpnia odwiedziło nas około 54 tysiące polskich turystów, a to oznacza, że w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku nastąpił ogromny, bo ponad 125-procentowy, wzrost ich liczby. Tegoroczne wyniki są także o 8 procent lepsze od tych z 2019 roku - wylicza Issam Kazim. - Teraz chcemy wspólnie zastanowić się, jak je poprawić i przyciągnąć do Dubaju jeszcze więcej Polaków - dodaje.

Czytaj więcej

Dubajska turystyka odrabia straty z pandemii

Zdaniem Kazima konieczne jest „odczarowanie” Dubaju, o którym wielu Polaków wciąż ma „błędne mniemanie”. - Kampania świadomościowa, którą prowadzimy w Polsce, pomaga nam walczyć ze stereotypami - mówi Kazim.

Pierwszym jest przekonanie, że Dubaj jest drogi i przez to niedostępny dla przeciętnego turysty. - Jeśli ktoś szuka luksusu, to go w Dubaju znajdzie, ale może też spędzić tam wakacje za bardzo przystępną cenę, nie rezygnując z dobrego standardu i uzyskując najlepszy stosunek jakości do ceny. Dbamy, by turyści mogli cieszyć się wrażeniami i jakością, których oczekują od Dubaju, niekoniecznie wydając na to wielkie pieniądze - wyjaśnia dyrektor DET.

Jak podkreśla, dziś Dubaj oferuje ogromny wybór tańszych hoteli trzy- i czterogwiazdkowych, z których wiele powstało w ciągu ostatniej dekady. Aby zachęcić do ich budowania, rząd wprowadził na pięć lat ulgi dla inwestorów.

- W latach 2013-14, kiedy zaczynaliśmy wdrażać naszą strategię rozwoju, mieliśmy około 60 tysięcy pokojów hotelowych i około 10 milionów turystów rocznie, których większość pochodziła z zaledwie kilku krajów. Byliśmy wówczas siódmym, a chcieliśmy być pierwszym najczęściej odwiedzanym miastem na świecie. Aby osiągnąć ten cel, musieliśmy otworzyć się na znacznie więcej rynków i rozbudować bazę hotelową, zwłaszcza że wielu turystów nie poprzestaje na jednej wizycie, przyjeżdżając raz do luksusowego hotelu na wypoczynek, a następnie do tańszego obiektu, by móc wydać więcej pieniędzy na inne atrakcje w mieście. Dziś mamy prawie 142 tysiące pokojów hotelowych i znacznie więcej niż 10 lat temu obiektów trzy- i czterogwiazdkowych. 25 procent z 16,7 miliona turystów, którzy przyjechali do Dubaju w 2019 roku, powtórzyło wizytę w ciągu 12 miesięcy. To świadczy, jak atrakcyjny turystycznie jest Dubaj - mówi Issam Kazim.

- Drugi stereotyp dotyczy samotnie podróżujących kobiet. Obserwujemy, że coraz więcej turystów, w tym kobiety, wybiera się w podróż w pojedynkę. Powinny wiedzieć, że Dubaj jest w ścisłej czołówce najbezpieczniejszych miast na świecie i że mogą go eksplorować na swój sposób bez obawy o swoje bezpieczeństwo - wskazuje dyrektor DET.

Czytaj więcej

Dubaj króluje na TikToku. Prześcignął Nowy Jork i Londyn

Jak dodaje, stereotypy na temat Dubaju udało się w dużej mierze zwalczyć we Francji. W ostatnim czasie Dubaj odniósł duży sukces na tamtejszym rynku. - Przed pandemią Francja nie mieściła się w pierwszej dziesiątce naszych najważniejszych europejskich rynków. Francuzi myśleli, że Dubaj nie ma tradycji, kultury i sztuki, że podróż tam jest doświadczeniem płytkim. Zaczęli jeździć do Dubaju w czasie pandemii, kiedy inne kierunki były zamknięte. Skorzystaliśmy więc z okazji i pokazaliśmy, co mamy do zaoferowania. Nagle Francuzi zmienili opinię na temat Dubaju, a Francja wskoczyła na siódme miejsce w rankingu europejskim i wciąż rośnie - opowiada Issam Kazim.

Najważniejsze dla Dubaju rynki to Indie, Arabia Saudyjska, Stany Zjednoczone i Chiny, a w Europie Wielka Brytania, Niemcy i Rosja. Mocno w górę idą Włochy, a także kraje CIS (wspólnota zrzeszająca większość byłych republik Związku Radzieckiego).

- W wielu wypadkach najpoważniejszym ograniczeniem jest dostępność połączeń lotniczych, zachęcamy więc lokalnych przewoźników, aby latali do Dubaju, nie tylko sezonowo, ale stale - mówi Kazim.

Duża część Polaków, referuje dyrektor, przyjeżdża do Dubaju z biurami podróży. Z obserwacji DET wynika jednak, że od wybuchu pandemii coraz więcej turystów podróżuje samodzielnie i jest to trend globalny. Dla Dubaju obie te grupy są jednakowo ważne.

- Chcemy kontynuować naszą współpracę z touroperatorami, ale jednocześnie musimy być dobrze przygotowani na przyjęcie turystów indywidualnych - zaznacza dyrektor.

W Dubaju szczyt sezonu turystycznego przypada na jesień i zimę. W tym roku Dubaj zintensyfikował i będzie prowadził przez kolejne lata działania promujące sezon letni (w Polsce między innymi dla najlepszych sprzedawców letnich ofert ufundował pobyty w Dubaju z przelotem). Sprzedaż lata hamują nie tylko wysokie temperatury, ale też dość uboga w porównaniu na przykład z krajami basenu Morza Śródziemnego oferta hoteli z wyżywieniem all inclusive i dla rodzin z dziećmi, które najczęściej podróżują właśnie latem.

- Zauważyliśmy, że all incusive to pożądana przez wielu turystów forma wypoczynku. Coraz więcej hoteli w Dubaju decyduje się na jej wprowadzenie, wiedząc, że to produkt, który dobrze się sprzedaje. Wciąż nie mamy go tyle, ile byśmy chcieli, ale to się niedługo zmieni - zapowiada szef DET.

- Ogromnym plusem jest to, że wiele atrakcji, także dla rodzin z dziećmi, znajduje się w klimatyzowanych pomieszczeniach. Ponadto latem hotele mają mnóstwo ofert specjalnych, co czyni ten okres jeszcze atrakcyjniejszym dla turysty - dodaje.

Czytaj więcej

Emirates mają platformę do rezerwacji podróży. „Promuje to, co najlepsze w Dubaju”

Jak Dubaj będzie promował się w Polsce w najbliższej przyszłości? - Planujemy dużo wydarzeń dla branży turystycznej, ale także kampanie konsumenckie. Prowadzimy je na całym świecie, personalizując w zależności od rynku i grupy docelowej. Współpracujemy też na przykład z influencerami lub innymi rozpoznawalnymi osobami, które mogą wpływać na odbiorców. Stawiamy na reklamę cyfrową - od niemal dekady ponad 90 procent naszych kampanii odbywa się na platformach internetowych - mówi Issam Kazim.

Zapytany o wpływ rosnących kosztów paliwa i wysokiej inflacji na dubajską turystykę, szef DET odpowiada, że ścisła współpraca rządu i sektora prywatnego, a także stały i bliski kontakt z rynkiem to najlepsze remedium na trapiące branżę turystyczną problemy.

- Biorąc pod uwagę bieżące okoliczności, czyli ceny paliwa, dewaluację niektórych walut lub umacnianie się innych, a także potrzeby rynku i poszczególnych grup docelowych, tworzymy odpowiedni produkt z właściwymi partnerami biznesowymi i platformami internetowymi - podsumowuje Issam Kazim.

Popularne Trendy
Bodrum nadal pełne turystów, także z Polski
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Popularne Trendy
Meksyk odwiedza już więcej turystów niż przed pandemią. Dominują Amerykanie
Nowe Trendy
Polscy turyści szybko wracają po pandemii na Maltę. „Są u nas mile widziani”
Popularne Trendy
Liszki i Bielsko-Biała w konkursie na najlepszy film turystyczny. Można głosować
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Popularne Trendy
World Travel Awards 2022 rozdane. Najlepsza plaża i miasto są w Portugalii
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście