W Dubaju więcej Polaków niż w 2019 roku. „Chcemy jeszcze poprawić te wyniki”

Od początku roku do sierpnia Dubaj odwiedziło około 54 tysiące polskich turystów, a to oznacza, że w porównaniu z rokiem 2021 nastąpił ogromny, bo ponad 125-procentowy, wzrost ich liczby. Tegoroczne wyniki są także o 8 procent lepsze od tych z 2019 roku - mówi szef Departamentu Gospodarki i Turystyki Dubaju Issam Kazim.

Publikacja: 06.10.2022 10:28

Dyrektor Departamentu Gospodarki i Turystyki Dubaju Issam Kazim przyjechał do Warszawy na spotkanie

Dyrektor Departamentu Gospodarki i Turystyki Dubaju Issam Kazim przyjechał do Warszawy na spotkanie z polską branżą turystyczną

Foto: Materiały prasowe

Hotelarze, gestorzy atrakcji turystycznych i organizatorzy turystyki z Dubaju spotkali się wczoraj w Warszawie z przedstawicielami polskiej branży turystycznej. Wcześniej tak zwane road show odbyło się również w Pradze, a jutro odbędzie się w Bukareszcie.

Pierwszy raz do Polski i w ogóle do Europy Środkowo-Wschodniej przyjechał też dyrektor Departamentu Gospodarki i Turystyki (Department of Economy and Tourism - DET) odpowiedzialnego za planowanie, promowanie i rozwijanie turystyki w Dubaju, Issam Kazim. Polska jest zarazem jedynym krajem, który odwiedził podczas tej podróży.

Jak zapewnia szef DET w rozmowie z serwisem Turystyka.rp.pl, dubajski rząd widzi w polskim rynku ogromny potencjał. - Ruch turystyczny między Polską i Dubajem wygląda obiecująco. Od początku roku do sierpnia odwiedziło nas około 54 tysiące polskich turystów, a to oznacza, że w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku nastąpił ogromny, bo ponad 125-procentowy, wzrost ich liczby. Tegoroczne wyniki są także o 8 procent lepsze od tych z 2019 roku - wylicza Issam Kazim. - Teraz chcemy wspólnie zastanowić się, jak je poprawić i przyciągnąć do Dubaju jeszcze więcej Polaków - dodaje.

Czytaj więcej

Dubajska turystyka odrabia straty z pandemii

Zdaniem Kazima konieczne jest „odczarowanie” Dubaju, o którym wielu Polaków wciąż ma „błędne mniemanie”. - Kampania świadomościowa, którą prowadzimy w Polsce, pomaga nam walczyć ze stereotypami - mówi Kazim.

Pierwszym jest przekonanie, że Dubaj jest drogi i przez to niedostępny dla przeciętnego turysty. - Jeśli ktoś szuka luksusu, to go w Dubaju znajdzie, ale może też spędzić tam wakacje za bardzo przystępną cenę, nie rezygnując z dobrego standardu i uzyskując najlepszy stosunek jakości do ceny. Dbamy, by turyści mogli cieszyć się wrażeniami i jakością, których oczekują od Dubaju, niekoniecznie wydając na to wielkie pieniądze - wyjaśnia dyrektor DET.

Jak podkreśla, dziś Dubaj oferuje ogromny wybór tańszych hoteli trzy- i czterogwiazdkowych, z których wiele powstało w ciągu ostatniej dekady. Aby zachęcić do ich budowania, rząd wprowadził na pięć lat ulgi dla inwestorów.

- W latach 2013-14, kiedy zaczynaliśmy wdrażać naszą strategię rozwoju, mieliśmy około 60 tysięcy pokojów hotelowych i około 10 milionów turystów rocznie, których większość pochodziła z zaledwie kilku krajów. Byliśmy wówczas siódmym, a chcieliśmy być pierwszym najczęściej odwiedzanym miastem na świecie. Aby osiągnąć ten cel, musieliśmy otworzyć się na znacznie więcej rynków i rozbudować bazę hotelową, zwłaszcza że wielu turystów nie poprzestaje na jednej wizycie, przyjeżdżając raz do luksusowego hotelu na wypoczynek, a następnie do tańszego obiektu, by móc wydać więcej pieniędzy na inne atrakcje w mieście. Dziś mamy prawie 142 tysiące pokojów hotelowych i znacznie więcej niż 10 lat temu obiektów trzy- i czterogwiazdkowych. 25 procent z 16,7 miliona turystów, którzy przyjechali do Dubaju w 2019 roku, powtórzyło wizytę w ciągu 12 miesięcy. To świadczy, jak atrakcyjny turystycznie jest Dubaj - mówi Issam Kazim.

- Drugi stereotyp dotyczy samotnie podróżujących kobiet. Obserwujemy, że coraz więcej turystów, w tym kobiety, wybiera się w podróż w pojedynkę. Powinny wiedzieć, że Dubaj jest w ścisłej czołówce najbezpieczniejszych miast na świecie i że mogą go eksplorować na swój sposób bez obawy o swoje bezpieczeństwo - wskazuje dyrektor DET.

Czytaj więcej

Dubaj króluje na TikToku. Prześcignął Nowy Jork i Londyn

Jak dodaje, stereotypy na temat Dubaju udało się w dużej mierze zwalczyć we Francji. W ostatnim czasie Dubaj odniósł duży sukces na tamtejszym rynku. - Przed pandemią Francja nie mieściła się w pierwszej dziesiątce naszych najważniejszych europejskich rynków. Francuzi myśleli, że Dubaj nie ma tradycji, kultury i sztuki, że podróż tam jest doświadczeniem płytkim. Zaczęli jeździć do Dubaju w czasie pandemii, kiedy inne kierunki były zamknięte. Skorzystaliśmy więc z okazji i pokazaliśmy, co mamy do zaoferowania. Nagle Francuzi zmienili opinię na temat Dubaju, a Francja wskoczyła na siódme miejsce w rankingu europejskim i wciąż rośnie - opowiada Issam Kazim.

Najważniejsze dla Dubaju rynki to Indie, Arabia Saudyjska, Stany Zjednoczone i Chiny, a w Europie Wielka Brytania, Niemcy i Rosja. Mocno w górę idą Włochy, a także kraje CIS (wspólnota zrzeszająca większość byłych republik Związku Radzieckiego).

- W wielu wypadkach najpoważniejszym ograniczeniem jest dostępność połączeń lotniczych, zachęcamy więc lokalnych przewoźników, aby latali do Dubaju, nie tylko sezonowo, ale stale - mówi Kazim.

Duża część Polaków, referuje dyrektor, przyjeżdża do Dubaju z biurami podróży. Z obserwacji DET wynika jednak, że od wybuchu pandemii coraz więcej turystów podróżuje samodzielnie i jest to trend globalny. Dla Dubaju obie te grupy są jednakowo ważne.

- Chcemy kontynuować naszą współpracę z touroperatorami, ale jednocześnie musimy być dobrze przygotowani na przyjęcie turystów indywidualnych - zaznacza dyrektor.

W Dubaju szczyt sezonu turystycznego przypada na jesień i zimę. W tym roku Dubaj zintensyfikował i będzie prowadził przez kolejne lata działania promujące sezon letni (w Polsce między innymi dla najlepszych sprzedawców letnich ofert ufundował pobyty w Dubaju z przelotem). Sprzedaż lata hamują nie tylko wysokie temperatury, ale też dość uboga w porównaniu na przykład z krajami basenu Morza Śródziemnego oferta hoteli z wyżywieniem all inclusive i dla rodzin z dziećmi, które najczęściej podróżują właśnie latem.

- Zauważyliśmy, że all incusive to pożądana przez wielu turystów forma wypoczynku. Coraz więcej hoteli w Dubaju decyduje się na jej wprowadzenie, wiedząc, że to produkt, który dobrze się sprzedaje. Wciąż nie mamy go tyle, ile byśmy chcieli, ale to się niedługo zmieni - zapowiada szef DET.

- Ogromnym plusem jest to, że wiele atrakcji, także dla rodzin z dziećmi, znajduje się w klimatyzowanych pomieszczeniach. Ponadto latem hotele mają mnóstwo ofert specjalnych, co czyni ten okres jeszcze atrakcyjniejszym dla turysty - dodaje.

Czytaj więcej

Emirates mają platformę do rezerwacji podróży. „Promuje to, co najlepsze w Dubaju”

Jak Dubaj będzie promował się w Polsce w najbliższej przyszłości? - Planujemy dużo wydarzeń dla branży turystycznej, ale także kampanie konsumenckie. Prowadzimy je na całym świecie, personalizując w zależności od rynku i grupy docelowej. Współpracujemy też na przykład z influencerami lub innymi rozpoznawalnymi osobami, które mogą wpływać na odbiorców. Stawiamy na reklamę cyfrową - od niemal dekady ponad 90 procent naszych kampanii odbywa się na platformach internetowych - mówi Issam Kazim.

Zapytany o wpływ rosnących kosztów paliwa i wysokiej inflacji na dubajską turystykę, szef DET odpowiada, że ścisła współpraca rządu i sektora prywatnego, a także stały i bliski kontakt z rynkiem to najlepsze remedium na trapiące branżę turystyczną problemy.

- Biorąc pod uwagę bieżące okoliczności, czyli ceny paliwa, dewaluację niektórych walut lub umacnianie się innych, a także potrzeby rynku i poszczególnych grup docelowych, tworzymy odpowiedni produkt z właściwymi partnerami biznesowymi i platformami internetowymi - podsumowuje Issam Kazim.

Hotelarze, gestorzy atrakcji turystycznych i organizatorzy turystyki z Dubaju spotkali się wczoraj w Warszawie z przedstawicielami polskiej branży turystycznej. Wcześniej tak zwane road show odbyło się również w Pradze, a jutro odbędzie się w Bukareszcie.

Pierwszy raz do Polski i w ogóle do Europy Środkowo-Wschodniej przyjechał też dyrektor Departamentu Gospodarki i Turystyki (Department of Economy and Tourism - DET) odpowiedzialnego za planowanie, promowanie i rozwijanie turystyki w Dubaju, Issam Kazim. Polska jest zarazem jedynym krajem, który odwiedził podczas tej podróży.

Pozostało 94% artykułu
Popularne Trendy
Bodrum nadal pełne turystów, także z Polski
Popularne Trendy
Meksyk odwiedza już więcej turystów niż przed pandemią. Dominują Amerykanie
Nowe Trendy
Polscy turyści szybko wracają po pandemii na Maltę. „Są u nas mile widziani”
Popularne Trendy
Liszki i Bielsko-Biała w konkursie na najlepszy film turystyczny. Można głosować
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Popularne Trendy
World Travel Awards 2022 rozdane. Najlepsza plaża i miasto są w Portugalii