Pokolenie Z to osoby urodzone między połową lat 90. XX wieku a 2010 rokiem. To grupa, której internet towarzyszy od początku życia i właśnie tam szuka informacji i prowadzi życie społeczne. W tym kontekście nieco zaskakujące mogą być wyniki badania przeprowadzonego przez HolidayCheck. Okazuje się, że w kwestiach wyjazdów turystycznych „zetki” inspiracje czerpią najchętniej od ludzi, z którymi mają kontakt w świecie rzeczywistym.
Ponad połowa młodych podróżnych nie dowierza portalom społecznościowym
Niemal połowa osób w wieku 16-27 lat o podpowiedzi prosi rodzinę i przyjaciół. Media społecznościowe oczywiście nadal odgrywają w tym zakresie dużą rolę, bo na ich wykorzystanie wskazuje około 44 procent pytanych. Influencerzy zajmujący się tematyką podróżniczą mają wpływ na jedną piątą badanych.
Czytaj więcej
W przyszłym roku firmy turystyczne powinny szczególnie zwrócić uwagę na pokolenie T. Chodzi o ludzi młodych, szczególnie mocno zainteresowanych podróżami – uważa organizacja brytyjskich touroperatorów i agentów turystycznych, ABTA.
Co ciekawe, dla zetek liczy się wiarygodność, a ponad połowa respondentów nie dowierza portalom społecznościowym, dlatego przede wszystkim informacji szuka wśród bliskich. Drugim ich najważniejszym źródłem są platformy turystyczne i agenci turystyczni.
Jeśli chodzi o świat wirtualny, miejsc, w których można spotkać zetki jest wiele. Instagram, TikTok, YouTube, Snapchat - to tylko kilka, z których korzystają młodzi ludzie. Najłatwiej dotrzeć do nich jednak z przekazem o charakterze turystycznym za pośrednictwem Instagrama, Youtube’a i TikToka. Z kolei Pinterest sprawdza się w mniejszym zakresie – wskazuje na niego niecałe 10 procent badanych.