Pojawiło się pokolenie T - branża turystyczna nie może go zlekceważyć

W przyszłym roku firmy turystyczne powinny szczególnie zwrócić uwagę na pokolenie T. Chodzi o ludzi młodych, szczególnie mocno zainteresowanych podróżami – uważa organizacja brytyjskich touroperatorów i agentów turystycznych, ABTA.

Publikacja: 06.12.2023 23:00

Młodzi lubią wypady do innych miast, na pierwszym miejscu stawiają Włochy

Młodzi lubią wypady do innych miast, na pierwszym miejscu stawiają Włochy

Foto: AFP, Vincenzo Pinto

Pokolenie T - skrót pochodzi od angielskiego określenia Generation Travel - to ludzie w wieku 18-24 lata, którzy szczególnie cenią sobie możliwość podróżowania. W rzeczywistości nie jest to grupa zidentyfikowana przez socjologów, ale określona tak przez brytyjską organizację branżową ABTA. O tym, że w przyszłym roku trzeba na nią szczególnie zwracać uwagę, jej przedstawiciele mówili w czasie konferencji poświęconej trendom w turystyce.

Cel: Włochy, Francja, Stany Zjednoczone

Aż prawie trzy czwarte z nich (72 procent) planuje wyjechać za granicę w ciągu najbliższych 12 miesięcy – pokazuje badanie. Na tle pozostałych grup wiekowych społeczeństwa to wyjątkowo duży odsetek. Osoby te nie tylko chcą podróżować, są też bardzo otwarte na różne doświadczenia związane z wyjazdami.

Czytaj więcej

Niemców ciągnie do Polski. „Trzy miliony to dobry wynik”

Choć najczęściej deklarują, że w przyszłym roku ich ulubioną formą podróżowania będą wypady do miast, to w tej grupie prawdopodobieństwo wyjazdu w ciągu najbliższych 12 miesięcy na aktywny wypoczynek jest trzy razy większe niż u przeciętnego podróżnego. Pokolenie T częściej niż pozostałe grupy biwakuje, wybiera się na duże wydarzenia sportowe, korzysta z kolei jako środka transportu. Ich celem podróży mogą być też doznania kulinarne, ale i chęć wypicia drinka z przyjaciółmi.

ABTA zidentyfikowała też kraje, do których pokolenie T będzie podróżować w przyszłym roku. Numerem jeden są Włochy, na kolejnych miejscach wymieniają oni Francję, Stany Zjednoczone, Hiszpanię i Niemcy. Chociaż pokolenie T wykazuje ogromny apetyt na podróże, jest to też grupa wiekowa, która z dużym prawdopodobieństwem zmieni swoje plany wakacyjne z powodów finansowych. 93 procent osób w wieku 18–24 lat twierdzi, że koszty utrzymania będą miały wpływ na ich podróże w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Mimo tych ograniczeń, tylko 4 procent twierdzi, że całkowicie zrezygnuje z wyjazdu z powodów ekonomicznych.

Podróżują tanio, ale są warci uwagi

By zaoszczędzić, są gotowi na pewne ustępstwa. I tak 32 procent mówi, że zarezerwuje tańszy nocleg, 27 procent ograniczy liczbę wyjazdów, jedna czwarta w czasie pobytu będzie rzadziej jadać poza miejscem zakwaterowania, a 24 procent wybierze tańszy środek transportu.

Młodzi w wieku 18-24 lata coraz chętniej wyruszają, by zwiedzać świat – mówi rzecznik ABTA Graeme Buck. - W ostatnim roku każdy z nich spędził średnio 2,7 urlopu za granicą, w ciągu poprzedzających ten czas 12 miesięcy było to 2,2 urlopu – dodaje.

Buck wyjaśnia, że pokolenie T znacznie częściej korzysta z wyjazdów trwających siedem lub więcej dni niż jakakolwiek inna grupa wiekowa. Mimo że osoby te zwracają uwagę na koszty, są atrakcyjnymi klientami.

Czytaj więcej

Turystyka odchodzi od modelu sun & beach. Teraz stawia na sun & blue

ABTA zidentyfikowała w sumie cztery trendy, które będą kształtować rynek w ciągu najbliższego roku. Druga obserwowana tendencja to rosnące zainteresowanie wyjazdami poza szczytem sezonu – jest to przede wszystkim popularne wśród podróżnych w wieku 55 i więcej lat oraz rodzin, które wyjeżdżają zarówno w czasie wakacji letnich, jak i przerw semestralnych czy świąt wielkanocnych.

Trzecim zjawiskiem, którego nie można ignorować zdaniem ABTA, jest rosnąca otwartość na poznawanie nowych, nieznanych dotąd miejsc.

Czwarta kwestia ważna dla turystów to zrównoważony rozwój - młodzi i rodziny z dziećmi, planując wyjazd biorą pod uwagę ten aspekt.

Pokolenie T - skrót pochodzi od angielskiego określenia Generation Travel - to ludzie w wieku 18-24 lata, którzy szczególnie cenią sobie możliwość podróżowania. W rzeczywistości nie jest to grupa zidentyfikowana przez socjologów, ale określona tak przez brytyjską organizację branżową ABTA. O tym, że w przyszłym roku trzeba na nią szczególnie zwracać uwagę, jej przedstawiciele mówili w czasie konferencji poświęconej trendom w turystyce.

Pozostało 89% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Grecos: To był udany sezon. Urośliśmy o jedną piątą
Biura Podróży
Polska spółka TUI rozwija biznes turystyczny w Czechach. „Podwoimy liczbę klientów”
Biura Podróży
W polskiej turystyce startuje nowa marka. "Prosta, krótka, dobrze się kojarząca”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Seria wakacyjnych obniżek przerwana. Pierwszy raz od 11 tygodni jest drożej