„Razem w podróży” – dzięki nowej platformie łatwiej będzie prowadzić turystyczny biznes

Światowa Rada Podróży i Turystyki (WTTC) zainaugurowała projekt „Razem w podróży” (Together in Travel). Ma wspierać w codziennej pracy małe i średnie firmy. To one właśnie stanowią trzon sektora turystycznego na świecie.

Publikacja: 22.10.2024 00:50

„Razem w podróży” – dzięki nowej platformie łatwiej będzie prowadzić turystyczny biznes

Foto: Adobe Stock

Platforma Together in Travel powstała z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach, którym trudno przebić się w dyskusji o potrzebach i wyzwaniach. Firmy te zazwyczaj nie mają też pieniędzy, by zainwestować w swój rozwój na poziomie, jaki jest dostępny w większych organizacjach. Szczegóły projektu przedstawiono w czasie szczytu WTTC, w Perth w Australii Zachodniej.

Dostęp do wiedzy i szkoleń gwarancją zdrowego biznesu w turystyce

Platforma umożliwia nawiązywanie kontaktów i korzystanie z programów edukacyjnych. To też bogactwo treści przydatnych przedsiębiorcom. Od przyszłego roku będzie można je subskrybować – za to trzeba będzie już zapłacić, ale inicjatorzy obiecują, że w zamian użytkownicy dostaną jeszcze więcej korzyści i dostęp do dodatkowych funkcjonalności.

Twórcom chodzi o to, by zachęcić firmy do dzielenia się pomysłami i narzędziami, które mogą wspomóc rozwój przedsiębiorstw. - Małe i średnie firmy są kamieniem węgielnym podróży i turystyki, miliony przedsiębiorstw świadczą usługi klientom, tworzą innowacyjne start-upy i dostarczają wiedzy o lokalnych warunkach większym partnerom – mówi prezes i dyrektor generalna WTTC Julia Simpson w komunikacie z wydarzenia.

Z kolei wiceprzewodniczący ds. członkostwa w WTTC Matthew Upchurch, uważa, że powołanie społeczności Together in Travel kamień milowy w misji organizacji reprezentowania interesów MŚP w branży turystycznej i wspierania ich rozwoju firm. - W miarę jak sektor turystyczny stawia czoła globalnym wyzwaniom jak pandemia, inicjatywy takie jak ta są niezbędne do budowania odporniejszej i stabilnej przyszłości wszystkich zaangażowanych stron – tłumaczy.

Turystyka drobnym biznesem stoi

Ryan Mossny, współzałożyciel Matagarup Zip+Climb, potwierdza, że dla jego małej firmy dostęp do kluczowych zasobów i kontaktów branżowych może być wyzwaniem. - Nowa inicjatywa WTTC pojawiła się w idealnym momencie - dzięki odpowiedniemu wsparciu będziemy mogli bezpośrednio zająć się rozwiązywaniem problemów, co pozwoli nam nie tylko przetrwać, ale i rozwijać się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku – twierdzi.

WTTC przewiduje, że ten rok będzie dla turystyki rekordowy. Wpływy światowego PKB z turystyki mają wynieść 11,1 biliona dolarów. Sektor odgrywa również kluczową rolę w promowaniu przedsiębiorczości i wprowadzaniu nowych pomysłów do gospodarki. Niektóre z firm, które dziś są potęgami, powstały z pomysłów „przy kuchennym stole”.

Platforma Together in Travel powstała z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach, którym trudno przebić się w dyskusji o potrzebach i wyzwaniach. Firmy te zazwyczaj nie mają też pieniędzy, by zainwestować w swój rozwój na poziomie, jaki jest dostępny w większych organizacjach. Szczegóły projektu przedstawiono w czasie szczytu WTTC, w Perth w Australii Zachodniej.

Dostęp do wiedzy i szkoleń gwarancją zdrowego biznesu w turystyce

Pozostało 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Cykl Partnerski
Przejście do nowej energetyki musi być bezpieczne
Nowe Trendy
Czy i jaka opłata turystyczna? Hotelarze zabierają głos
Nowe Trendy
Branża turystyczna przeciw opodatkowaniu turystów. Domaga się wyjaśnień od ministra
Nowe Trendy
Targi IMEX America 2024. Polska wschodzącym rynkiem MICE
Nowe Trendy
Barcelona ma nowy plan, jak zarządzać turystyką. Budżet: ćwierć miliarda euro