Jak czytamy w ogłoszeniu na stronie internetowej organizacji, głównym obowiązkiem dyrektorów Zagranicznych Ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej będzie turystyczna promocja Polski na podległych im rynkach – na Ukrainie, we Francji oraz w Rosji, na Białorusi i w Kazachstanie.
POT wymaga od kandydatów wyższego wykształcenia (tytułu magistra), ponadto powinni oni korzystać z pełni praw publicznych, nie mogą być karani, muszą mieć co najmniej pięcioletni staż pracy w turystyce, marketingu, sprzedaży, public relations, administracji publicznej lub dyplomacji, w tym co najmniej trzyletni na stanowisku kierowniczym, i prawo jazdy co najmniej kategorii B, mówić biegle przynajmniej po angielsku.
Atutami będą znajomość zagadnień z zakresu komunikacji, marketingu i turystyki, polskiego rynku turystycznego w zakresie atrakcyjności turystycznej, „Strategii marketingowej Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020”, ustawy o zamówieniach publicznych, o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, ustawy i statutu Polskiej Organizacji Turystycznej, a także umiejętność organizowania kampanii promocyjnych, zarządzania projektami i personelem, pracy w zespole, nawiązywania kontaktów i radzenia sobie ze stresem. Warunkiem udziału w konkursie jest również przedstawienie liczącej od trzech do pięciu stron pracy pisemnej na temat „Koncepcja realizacji założeń strategicznych komunikacji marketingowej w roku 2020 na wybranym rynku”.
CZYTAJ TEŻ: Anna Salamończyk-Mochel – prezes od bonu turystycznego
W zamian POT oferuje „ciekawą pracę pełną wyzwań i umowę o pracę zawartą na czas określony, nie dłuższy niż 33 miesiące” (tyle trwa kadencja dyrektora ZOPOT-u).