Eksperci: W 2023 roku turystyka znowu zacznie bić rekordy

Do 2023 roku pandemia koronawirusa przestanie mieć wpływ na turystykę światową. Wtedy też sektor zacznie bić kolejne rekordy – wynika z analizy niemieckiego instytutu badawczego Statista.

Publikacja: 22.01.2021 07:58

Eksperci: W 2023 roku turystyka znowu zacznie bić rekordy

Foto: Fot. AFP

Instytut analityczno-badawczy Statista przygotował raport, w którym podsumowuje sytuację w branży turystycznej na świecie i przedstawia prognozy na najbliższe lata – podają ITB,  największe targi turystyczne na świecie. Z „Mobility market outlooks”, bo o nim mowa, wynika, że w tym roku wyniki branży powinny poprawić się o 50 procent wobec zeszłorocznych. Do 2023 roku sektor ma się całkowicie odrodzić, a jego przychody bić kolejne rekordy. Na 2025 rok przewidywany jest wzrost tego ostatniego wskaźnika o 23 procent wobec świetnego 2019 roku.

Statista podaje, że w zeszłym roku przychody branży turystycznej na świecie spadły o 55 procent rok do roku. Z danych Światowej Organizacji Turystyki wynika natomiast, że o ile od 1950 do 2019 roku liczba podróży zagranicznych wzrosła o 5744 procent (z 25 milionów do 1,5 miliarda podróży), o tyle do października 2020 roku spadła o 72 procent, w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.

CZYTAJ TEŻ: ABTA: Turystyka potrzebuje planu wychodzenia z pandemii

Z kolei Deutscher ReiseVerband (niemiecki odpowiednik Polskiej Izby Turystyki) podaje, że przychody niemieckiej branży rozumianej jako touroperatorzy i agenci turystyczni spadł o 28 miliardów euro (minus 80 procent). Z kolei ankieta Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej przeprowadzona w listopadzie 2020 roku ujawnia, że 94 procent przedsiębiorców turystycznych miało spadek przychodów w zeszłym roku.

Tak złych wskazań nie ma w żadnej innej branży. To pokazuje, jak bardzo sektor zależy od ograniczeń wprowadzanych przez rządy. Nie tylko decydowały one o tym, czy turyści mogli i chcieli wyjechać, ale też jakie kierunki ostatecznie wybierali za cel podróży. Podczas gdy z reprezentatywnej ankiety Allianz Partners wynika, że przed wybuchem pandemii 22 procent Niemców planowało pojechać do dalekich krajów, po pojawieniu się koronawirusa zamiar ten utrzymało tylko 6 procent. Jednocześnie ponad dwukrotnie zwiększyła się liczba ludzi, którzy postanowili wypocząć we własnym kraju (z 30 na 61 procent).

Z modeli analitycznych Statisty, które bazują na danych Światowej Rady Podróży i Turystyki (World Travel and Tourism Council, WTTC), WorldData i OECD wynika, że ruch krajowy w Niemczech, ale też w innych popularnych miejscach turystycznych, był mniej obciążony skutkami pandemii niż ten zagraniczny. W wypadku Niemiec w 2019 roku przychody związane z wypoczynkiem we własnym kraju wyniosły 259 miliardów euro, co odpowiadało 85 procentom wewnętrznych przychodów z turystyki. Prognozy wskazują, że w 2020 roku wskaźnik ten wzrośnie do 91 procent (173 miliardy euro). Natomiast przychody z turystyki zagranicznej spadną o ponad 60 procent – z 45 do 16 miliardów euro. Badacze zakładają, że rynek podróży krajowych odrodzi się w pełni (w kontekście przychodów) już w 2022 roku.

ZOBACZ TAKŻE: Premier Grecji: Turystykę czeka dobry sezon. Spadną zakażenia

Eksperci Statisty przewidują, że nowinki technologiczne będą pomagać branży – zainteresowaniem cieszyć się mają zindywidualizowane oferty stworzone z wykorzystaniem sztucznej inteligencji czy nowoczesne sposoby prezentowania ofert (wirtualna rzeczywistość).

Instytut analityczno-badawczy Statista przygotował raport, w którym podsumowuje sytuację w branży turystycznej na świecie i przedstawia prognozy na najbliższe lata – podają ITB,  największe targi turystyczne na świecie. Z „Mobility market outlooks”, bo o nim mowa, wynika, że w tym roku wyniki branży powinny poprawić się o 50 procent wobec zeszłorocznych. Do 2023 roku sektor ma się całkowicie odrodzić, a jego przychody bić kolejne rekordy. Na 2025 rok przewidywany jest wzrost tego ostatniego wskaźnika o 23 procent wobec świetnego 2019 roku.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Popularne Trendy
Hiszpańskie wybrzeża zarabiają na turystyce najwięcej, ale potrzebują strategii
Popularne Trendy
Coraz więcej fałszywych recenzji hoteli w sieci. Popularna platforma wytropiła 2,7 miliona
Popularne Trendy
Vlogerzy znów zmierzą się w mistrzostwach. Pokażą najciekawsze zakątki Polski
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Popularne Trendy
Komisja Europejska: Google faworyzuje swoje usługi, nie daje szansy konkurencji
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście