Do 6 marca potrwają rozpoczęte dzisiaj największe targi turystyczne na świecie, Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB w Berlinie. Spotkanie gromadzi w tym roku, jak ogłosili organizatorzy, rekordową liczbę 5,8 tysiąca wystawców ze 170 krajów. Polska uczestniczy w tej imprezie od ponad 30 lat.
Polska kuchnia kusi turystów z całego świata
„Silnym motywem przewodnim naszej obecności w Berlinie jest, nierozerwalnie związana z polską gościnnością, turystyka kulinarna” jak zapowiada Polska Organizacja Turystyczna, organizator obecności polski na ITB. Chodzi o wykorzystanie współpracy, jaką POT nawiązał dwa lata temu ze znanym Przewodnikiem Michelina, dzięki czemu warszawskie, krakowskie, poznańskie i gdańskie restauracje są odwiedzane i oceniane przez inspektorów wydawnictwa.
Na polskim stoisku odwiedzający będą mogli skosztować przekąsek przygotowywanych na miejscu (ang. live cooking) przez szefów kuchni z najlepszych restauracji - zarówno tych z gwiazdką Michelina, jak i wyróżnionych rekomendacją Bib Gourmand i zieloną gwiazdką.
- Międzynarodowe targi są znakomitą okazją, by utrwalić wizerunek Polski, jako kraju atrakcyjnego turystycznie, nie tylko ze względu na swoje wyjątkowe walory przyrodnicze, wspaniałą gościnność mieszkańców i wszechstronność oferty turystycznej. W tym roku przestawimy odbiorcom Polskę także jako interesujący kierunek wpisujący się w dynamicznie rozwijający się trend turystyki kulinarnej – przekonuje prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke. - Dzięki współpracy z Przewodnikiem Michelina stworzyliśmy nowe możliwości promowania naszego kraju. Aż 76 restauracji z czterech regionów – Małopolski, Mazowsza, Wielkopolski i Pomorza - znalazło uznanie w oczach jego inspektorów. Mamy nadzieję, że planowane przez nas w ramach polskiego stoiska atrakcje, wzbudzą zainteresowanie gości i zachęcą do wizyty w Polsce – dodaje.
Polskie przedsiębiorstwa turystyczne i regiony na targach w Berlinie
Polskie stoisko narodowe liczy w tym roku 500 mkw (jeszcze przed pandemią Polska wynajmowała nawet 1500 mkw., ale osłabło zainteresowanie udziałem w tej imprezie wielu regionów). Jak w latach poprzednich w jego wystroju dominuje kolorystyka biało-czerwona, przełamana kolorowymi zdjęciami najpiękniejszych miejsc w Polsce, żywą zielenią i monitorami, na których wyświetlane są filmy o Polsce. W rozstawionych w różnych miejscach koszach leżą jabłka, którymi przechodzący mogą się częstować. To symbol „przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej”.