Odpowiedzi na te pytania zajmowały panelistów i uczestników konferencji Nowe Trendy w Turystyce 2017, jaka miała miejsce w piątek Gdańsku.
Nowe Trendy w Turystyce mają już pokaźną, bo ośmioletnią, historię. Jak wspomina prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej, będącej organizatorem spotkania, na pierwszej imprezie spotkało się 60 słuchaczy. W tym roku zarejestrowało się ich już około 600. Celem przyświecającym Nowym Trendom jest zetknięcie przedstawicieli innych niż turystyka dziedzin i ich doświadczeń z reprezentantami branży turystycznej.
Na NTT składały się trzy elementy. W sali kinowej Europejskiego Centrum Solidarności od rana do późnego popołudnia trwały prelekcje ekspertów, przerywane tylko krótkimi prezentacjami uczestników konkursu Tourism Trends Awards 2017 (wyniki konkursu, patrz niżej). W mniejszych salach uczestnicy mogli spotykać się z prelegentami na warsztatach. Była też część wystawiennicza, w której około dwudziestu firm i organizacji prezentowało swoje produkty i usługi – od zbiornika wody Kazimierz nad Zatoką Gdańską, pełniącego funkcję wieży widokowej, po portale i wyszukiwarki internetowe.
Plenarne obrady podporządkowane były kilku tematom.
Marketing nieoczywisty – kolejne starcie
– Możecie zdać się na intuicję i improwizować (metoda yolo, z ang. you only live once) albo przygotować sobie strategię. Ja doradzam tę drugą ścieżkę – zachęcał ekspert od content marketingu Irek Klimczak z GetResponse, rozpoczynając pierwszy blok tematów.