W zeszłym tygodniu wystartowało prowadzone przez Akademię Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP) szkolenie złożone z dziesięciu kursów. Wykłady mają przygotowywać do pracy organizatora wydarzeń.
CZYTAJ TEŻ: Zostań organizatorem eventów. Rusza darmowe szkolenie
Przeznaczone są dla osób zaczynających karierę w branży MICE, w tym na przykład studentów, pracowników turystyki szukających sposobu zdobycia dodatkowych kwalifikacji lub przebranżowienia (bezpłatnie), jak i dla kadry kierowniczej (odpłatnie).
Z zaplanowanych dziesięciu spotkań dwa się już odbyły. Pierwszy pod tytułem „Charakterystyka rynku spotkań w Polsce i na świecie po pandemii”, poprowadzony przez wiceprezes SKKP Annę Górską, można odtworzyć sobie na platformie edukacyjnej Akademii SKKP.
– To wprowadzenie do zagadnień i wiedzy o branży MICE w ujęciu lokalnym i globalnym – wyjaśnia Górska. – Jego celem jest opanowanie podstawowej terminologii i poznanie zasad współpracy między interesariuszami rynku spotkań w nowej rzeczywistości post COVID-19. Kurs nagrany jest w formie prezentacji PowerPoint, a jako materiały pomocnicze wykorzystano w nim krótkie filmy, ilustrujące wybrane elementy sektora spotkań. W charakterze case study przedstawiono międzynarodowy kongres ICCA 2020, jako modelowy przykład wydarzenia hybrydowego. Uzupełniłem kursu jest część praktyczna – warsztat.