POT ma czterech stuprocentowych dyrektorów ZOPOT-ów

Polska Organizacja Turystyczna

Menedżerowie od marketingu, specjalistka od relacji polsko-chińskich i dyplomacji kulturalnej i przedsiębiorca turystyczny – znamy już nazwiska czterech osób, które wyjadą do Londynu, Tokio, Nowego Jorku i Pekinu kierować promocją polskiej turystyki

Komisja konkursowa w Polskiej Organizacji Turystyki zakończyła konkurs i wyłoniła kandydatów na dyrektorów czterech Zagranicznych Ośrodków POT (ZOPT-y). – Jestem bardzo zadowolony, bo każdy z nich zdobył 100 procent głosów w komisji. Z wielką przyjemnością zaakceptowałem ten wybór – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk.

Przez wszystkie etapy kwalifikacji (czytaj: „POT może przebierać w kandydatach na dyrektorów”) przeszli: Iwona Białobrzycka (Londyn), Magdalena Czechońska (Pekin), Tomasz Fiedorowicz (Tokio) i Magdalena Żelazowska (Nowy Jork). Ich życiorysy zawodowe publikujemy poniżej.

Kierunek Azja

W związku z tym, że kadencja pięciu dyrektorów – w Londynie, Rzymie, Nowym Jorku, Pekinie i Tokio – się kończy, POT ogłosił na początku marca konkurs na ich następców. Zgłosiło się 67 kandydatów. 47 jednak odpadło na starcie – nie spełniali kryteriów formalnych.

Kadencja dyrektora ZOPOT-u trwa niecałe trzy lata, a dokładnie 33 miesiące. Prezes POT może przedłużyć misję swojego urzędnika, ale tylko o trzy miesiące. Jeśli któryś z nich chciałby dalej sprawować swoją funkcje, powinien wystartować w konkursie. Tak już w przeszłości bywało. Tym razem jednak z żadnego ośrodka, w którym wybrano nowe kierownictwo, urzędujący dyrektor nie zgłosił swojej kandydatury.


– Wiążę z nowymi dyrektorami duże nadzieje. Placówki, które obejmą są dla nas bardzo ważne. Na przykład mamy w ostatnich latach bardzo duży wzrost przyjazdów z Chin, 56-procentowy. Chciałbym, aby nowy dyrektor utrzymał tę dynamikę – mówi Andrzejczyk. – Zabiegamy w Locie o zwiększenie liczby lotów do Pekinu, a może i uruchomienie rejsów do innych miast w Chinach. Na razie LOT kursuje trzy razy w tygodniu, a Air China cztery razy. Ruch turystyczny z Japonii jest z kolei niezadowalający. Nowy dyrektor ZOPOT-u w Tokio będzie więc miał za zadanie wzmocnić go. Dodatkowo dostanie pod opiekę Tajwan i Koreę Południową. Szczególnie ten ostatni kraj jest bardzo obiecujący, rocznie za granicę podróżuje bowiem 20 milionów Koreańczyków. A w zeszłym roku LOT zainaugurował połączenia między Warszawą a Seulem. Poza tym dzięki staraniom POT, w czerwcu Koreańczycy zaczną kręcić w Warszawie sceny do swojego serialu. To powinno obudzić zainteresowanie Polską na tamtejszym rynku (czytaj: „Warszawa zagra w serialu koreańskim”).

– Podążamy śladami LOT-u. Ponieważ otworzył on też połączenie z Singapurem, a Singapur to brama do Azji Południowo-Wschodniej, liczymy na gości z Malezji, Filipin (Polska otwiera ambasadę w Manili), a nawet z Australii. Z Singapuru niedługo przyjedzie na zaproszenie POT-u grupa touroperatorów na spotkanie z przedstawicielami polskiej branży turystycznej. W mediach społecznościowych przeprowadzimy tam też kampanię reklamową – dodaje.

 

Amerykanie mają potencjał

– W Londynie stawiamy na zainteresowanie Brytyjczyków szerszą ofertą niż ta, która jest teraz przez nich wykorzystywana. Najczęściej odwiedzają oni polskie miasta, wpadając na weekend. Zależy nam, żeby przyjeżdżali na dłużej – korzystali z wycieczek objazdowych i z turystyki aktywnej jak wycieczki rowerowe czy spływy kajakami. Nasz przedstawiciel w Londynie musi też więcej uwagi zwrócić na Irlandię. Po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, Polska może stać się dla Irlandczyków atrakcyjniejsza, jako cel podróży. Tym bardziej, że nie brakuje połączeń lotniczych z tym krajem, a Polonia na wyspach jest naszym ambasadorem – wyjaśnia prezes POT.

– Z kolei nasza placówka w Nowym Jorku wymaga wzmocnienia. Teraz liczy trzy osoby, razem z dyrektorem, a powinna przynajmniej cztery. Znowu odwołam się do działań LOT-u, który lata na wschodnie i zachodnie wybrzeże USA i do Chicago. Amerykański rynek ma ogromny potencjał, co widać po Czechach, a turyści ze Stanów Zjednoczonych są bardzo pożądani, bo zostawiają podczas podróży dużo pieniędzy. Spotkałem niedawno grupę Amerykanów w Białowieży, byli zachwyceni Polską – opowiada Andrzejczyk.

Wszyscy nowi dyrektorzy wyrazili już zgodę na warunki, które oferuje POT. Każdy dostanie indywidualnie ustaloną z nim pensję, której wysokość jest też uzależniona od kosztów życia w danym kraju. – Ich zarobki będą podobne do zarobków w innych polskich instytucjach za granicą, chociaż nieznacznie mniejsze – mówi Andrzejczyk. Z tych pieniędzy każdy sam opłaca sobie mieszkanie i życie.

Dyrektorzy będą wyjeżdżali na swoje placówki sukcesywnie. Pierwsza wyjedzie Białobrzycka do Londynu, ostatnia Żelazowska – do Nowego Jorku. POT ma w sumie 14 zagranicznych biur, ale w tym roku nie będzie już – poza Rzymem – więcej zmian. Po prostu trwają jeszcze kadencje dyrektorów a, jak deklaruje Andrzejczyk, nie ma powodu, by kogoś odwoływać przed czasem.

Iwona Białobrzycka – ZOPOT Londyn

Związana z branżą turystyczną – od 1994 r. pracowała w Amadeus Polska, firmie dostarczającej branży turystycznej rozwiązania informatyczne. Ostatnio pełniła tam funkcję zastępcy dyrektora, a wcześniej dyrektora sprzedaży i marketingu. Odpowiadała za strategię biznesową firmy, zagwarantowanie jej rozwoju i utrzymywanie kontaktów z klientami. Definiowała także strategie sprzedażowo-marketingowe, nadzorowała pozycjonowanie marki i realizację budżetu.

Karierę zaczynała w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie jako główny specjalista ds. systemów dystrybucji w dziale handlowym odpowiadała m.in. za wprowadzenie na rynek polski systemu rezerwacyjnego GETS, prowadzenie negocjacji handlowych i pilotowanie nowych aplikacji. Jest absolwentką filologii angielskiej na Uniwersytecie Łódzkim, biegle posługuje się językiem angielskim.

Magdalena Czechońska – ZOPOT Pekin

Specjalistka od relacji polsko-chińskich i promocji kultury. Od 2014 roku pełni funkcję dyrektora Instytutu Polskiego w Pekinie. Współpracowała z ZOPOT-em w Pekinie w promocji turystyki kulturowej.

Wcześniej była wykładowcą w Katedrze Studiów Azjatyckich Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, tłumaczem języka chińskiego i kuratorką wystaw chińskich artystów w Centrum Kultury „Zamek” w Poznaniu, Hanowerze i Berlinie.

Magdalena Czechońska jest absolwentką sinologii, historii sztuki i studiów podyplomowych Służby Zagranicznej i Międzynarodowej na UAM, stypendystką Uniwersytetu Jiaotong w Szanghaju, Centralnej Akademii Sztuk Pięknych w Pekinie i Uniwersytetu Burgundzkiego. Posługuje się językiem angielskim, chińskim i francuskim. Prywatnie interesuje się chińską sztuką współczesną, instytucjami kulturalnymi i literaturą współczesną.

Tomasz Fiedorowicz – ZOPOT Tokio

Menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem, w tym ponad 13-letnim na stanowiskach kierowniczych. W latach 2008 – 2018 prowadził własne biuro podróży Melody Tours obsługujące ruch przyjazdowy (w tym z Japonii) w kraju. Jest również „współzałożycielem destipla.com – projektu z zakresu nowych technologii w turystyce”.

Przez kilka lat zarządzał działem rozwoju kompetencji i karier w Grupie Żywiec, odpowiadał za tworzenie i funkcjonowanie procesów oceny i rozwoju pracowników i za programy stażowe. Jest także jednym ze współzałożycieli Businessmind, firmy szkoleniowej z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, integracyjnych i motywacyjnych wydarzeń i wyjazdów typu incentive (pełnił w niej funkcję wiceprezesa).

Fiedorowicz ukończył stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Warszawskim. Jest także absolwentem Szkoły Głównej Handlowej na kierunku zarządzanie i marketing. Biegle mówi po angielsku, posługuje się też hiszpańskim, niemieckim i rosyjskim, a w mniejszym stopniu japońskim. Z zamiłowania alpinista i podróżnik.

Magdalena Żelazowska – ZOPOT Nowy Jork

Ma 10-letnie doświadczenie w międzynarodowych koncernach mediowych i wydawniczych. Bezpośrednio przed przejściem do POT, gdzie kilka miesięcy przepracowała w departamencie komunikacji internetowej, w jednej z największych światowych firm wydawniczych HarperCollins zarządzała działem marketingu na Europę Wschodnią. Wcześniej kilka lat zajmowała stanowisko menedżera marki serwisów lifestyle’owych w Grupie Interia.pl.

Karierę rozpoczynała w dziale marketingu Bauer Media Group, jednego z czołowych koncernów medialnych w Polsce.

Żelazowska jest absolwentką lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim. Jej pasją jest turystyka i pisanie o podróżach. Jest autorką wielu artykułów o tej tematyce (publikowała m.in. w portalu Wirtualna Polska i miesięczniku „Poznaj Świat”) i współautorką przewodnika po Polsce.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wenecja walczy z jedzeniem na wynos

Władze Wenecji zabroniły otwierania kolejnych punktów gastronomicznych z jedzeniem na wynos. Z powodu zaśmiecania ...

Traveldata: Grecja, Turcja i Egipt wśród najbardziej drożejących

W liczbie najniższych cen wycieczek w ostatnim tygodniu przodowała Itaka, przed Rainbowem i TUI ...

Esky: Cel – więcej Ameryki Południowej, USA i Europy

Internetowy agent turystyczny eSky wypracował w 2017 roku prawie 135 milionów złotych przychodów i ...

EuroGastro w tym roku słodsze

Konkurs dla cukierników Debic Pastry Cup na najlepszy tort deserowy to jedna z nowości ...

FlixBus przejął Eurolines i isilines

FlixBus i Grupa Transdev osiągnęły porozumienie w sprawie zakupu przez FlixBusa dwóch spółek oferujących ...

Szwedzkie promy z japońskimi kapsułami

Jednoosobowe miejsca do spania na wzór japońskich hoteli kapsułowych to najnowszy pomysł Steny Line. ...