POT ma czterech stuprocentowych dyrektorów ZOPOT-ów

Polska Organizacja Turystyczna

Menedżerowie od marketingu, specjalistka od relacji polsko-chińskich i dyplomacji kulturalnej i przedsiębiorca turystyczny – znamy już nazwiska czterech osób, które wyjadą do Londynu, Tokio, Nowego Jorku i Pekinu kierować promocją polskiej turystyki

Komisja konkursowa w Polskiej Organizacji Turystyki zakończyła konkurs i wyłoniła kandydatów na dyrektorów czterech Zagranicznych Ośrodków POT (ZOPT-y). – Jestem bardzo zadowolony, bo każdy z nich zdobył 100 procent głosów w komisji. Z wielką przyjemnością zaakceptowałem ten wybór – mówi prezes POT Robert Andrzejczyk.

Przez wszystkie etapy kwalifikacji (czytaj: „POT może przebierać w kandydatach na dyrektorów”) przeszli: Iwona Białobrzycka (Londyn), Magdalena Czechońska (Pekin), Tomasz Fiedorowicz (Tokio) i Magdalena Żelazowska (Nowy Jork). Ich życiorysy zawodowe publikujemy poniżej.

Kierunek Azja

W związku z tym, że kadencja pięciu dyrektorów – w Londynie, Rzymie, Nowym Jorku, Pekinie i Tokio – się kończy, POT ogłosił na początku marca konkurs na ich następców. Zgłosiło się 67 kandydatów. 47 jednak odpadło na starcie – nie spełniali kryteriów formalnych.

Kadencja dyrektora ZOPOT-u trwa niecałe trzy lata, a dokładnie 33 miesiące. Prezes POT może przedłużyć misję swojego urzędnika, ale tylko o trzy miesiące. Jeśli któryś z nich chciałby dalej sprawować swoją funkcje, powinien wystartować w konkursie. Tak już w przeszłości bywało. Tym razem jednak z żadnego ośrodka, w którym wybrano nowe kierownictwo, urzędujący dyrektor nie zgłosił swojej kandydatury.


– Wiążę z nowymi dyrektorami duże nadzieje. Placówki, które obejmą są dla nas bardzo ważne. Na przykład mamy w ostatnich latach bardzo duży wzrost przyjazdów z Chin, 56-procentowy. Chciałbym, aby nowy dyrektor utrzymał tę dynamikę – mówi Andrzejczyk. – Zabiegamy w Locie o zwiększenie liczby lotów do Pekinu, a może i uruchomienie rejsów do innych miast w Chinach. Na razie LOT kursuje trzy razy w tygodniu, a Air China cztery razy. Ruch turystyczny z Japonii jest z kolei niezadowalający. Nowy dyrektor ZOPOT-u w Tokio będzie więc miał za zadanie wzmocnić go. Dodatkowo dostanie pod opiekę Tajwan i Koreę Południową. Szczególnie ten ostatni kraj jest bardzo obiecujący, rocznie za granicę podróżuje bowiem 20 milionów Koreańczyków. A w zeszłym roku LOT zainaugurował połączenia między Warszawą a Seulem. Poza tym dzięki staraniom POT, w czerwcu Koreańczycy zaczną kręcić w Warszawie sceny do swojego serialu. To powinno obudzić zainteresowanie Polską na tamtejszym rynku (czytaj: „Warszawa zagra w serialu koreańskim”).

– Podążamy śladami LOT-u. Ponieważ otworzył on też połączenie z Singapurem, a Singapur to brama do Azji Południowo-Wschodniej, liczymy na gości z Malezji, Filipin (Polska otwiera ambasadę w Manili), a nawet z Australii. Z Singapuru niedługo przyjedzie na zaproszenie POT-u grupa touroperatorów na spotkanie z przedstawicielami polskiej branży turystycznej. W mediach społecznościowych przeprowadzimy tam też kampanię reklamową – dodaje.

 

Amerykanie mają potencjał

– W Londynie stawiamy na zainteresowanie Brytyjczyków szerszą ofertą niż ta, która jest teraz przez nich wykorzystywana. Najczęściej odwiedzają oni polskie miasta, wpadając na weekend. Zależy nam, żeby przyjeżdżali na dłużej – korzystali z wycieczek objazdowych i z turystyki aktywnej jak wycieczki rowerowe czy spływy kajakami. Nasz przedstawiciel w Londynie musi też więcej uwagi zwrócić na Irlandię. Po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej, Polska może stać się dla Irlandczyków atrakcyjniejsza, jako cel podróży. Tym bardziej, że nie brakuje połączeń lotniczych z tym krajem, a Polonia na wyspach jest naszym ambasadorem – wyjaśnia prezes POT.

– Z kolei nasza placówka w Nowym Jorku wymaga wzmocnienia. Teraz liczy trzy osoby, razem z dyrektorem, a powinna przynajmniej cztery. Znowu odwołam się do działań LOT-u, który lata na wschodnie i zachodnie wybrzeże USA i do Chicago. Amerykański rynek ma ogromny potencjał, co widać po Czechach, a turyści ze Stanów Zjednoczonych są bardzo pożądani, bo zostawiają podczas podróży dużo pieniędzy. Spotkałem niedawno grupę Amerykanów w Białowieży, byli zachwyceni Polską – opowiada Andrzejczyk.

Wszyscy nowi dyrektorzy wyrazili już zgodę na warunki, które oferuje POT. Każdy dostanie indywidualnie ustaloną z nim pensję, której wysokość jest też uzależniona od kosztów życia w danym kraju. – Ich zarobki będą podobne do zarobków w innych polskich instytucjach za granicą, chociaż nieznacznie mniejsze – mówi Andrzejczyk. Z tych pieniędzy każdy sam opłaca sobie mieszkanie i życie.

Dyrektorzy będą wyjeżdżali na swoje placówki sukcesywnie. Pierwsza wyjedzie Białobrzycka do Londynu, ostatnia Żelazowska – do Nowego Jorku. POT ma w sumie 14 zagranicznych biur, ale w tym roku nie będzie już – poza Rzymem – więcej zmian. Po prostu trwają jeszcze kadencje dyrektorów a, jak deklaruje Andrzejczyk, nie ma powodu, by kogoś odwoływać przed czasem.

Iwona Białobrzycka – ZOPOT Londyn

Związana z branżą turystyczną – od 1994 r. pracowała w Amadeus Polska, firmie dostarczającej branży turystycznej rozwiązania informatyczne. Ostatnio pełniła tam funkcję zastępcy dyrektora, a wcześniej dyrektora sprzedaży i marketingu. Odpowiadała za strategię biznesową firmy, zagwarantowanie jej rozwoju i utrzymywanie kontaktów z klientami. Definiowała także strategie sprzedażowo-marketingowe, nadzorowała pozycjonowanie marki i realizację budżetu.

Karierę zaczynała w Polskich Liniach Lotniczych LOT, gdzie jako główny specjalista ds. systemów dystrybucji w dziale handlowym odpowiadała m.in. za wprowadzenie na rynek polski systemu rezerwacyjnego GETS, prowadzenie negocjacji handlowych i pilotowanie nowych aplikacji. Jest absolwentką filologii angielskiej na Uniwersytecie Łódzkim, biegle posługuje się językiem angielskim.

Magdalena Czechońska – ZOPOT Pekin

Specjalistka od relacji polsko-chińskich i promocji kultury. Od 2014 roku pełni funkcję dyrektora Instytutu Polskiego w Pekinie. Współpracowała z ZOPOT-em w Pekinie w promocji turystyki kulturowej.

Wcześniej była wykładowcą w Katedrze Studiów Azjatyckich Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, tłumaczem języka chińskiego i kuratorką wystaw chińskich artystów w Centrum Kultury „Zamek” w Poznaniu, Hanowerze i Berlinie.

Magdalena Czechońska jest absolwentką sinologii, historii sztuki i studiów podyplomowych Służby Zagranicznej i Międzynarodowej na UAM, stypendystką Uniwersytetu Jiaotong w Szanghaju, Centralnej Akademii Sztuk Pięknych w Pekinie i Uniwersytetu Burgundzkiego. Posługuje się językiem angielskim, chińskim i francuskim. Prywatnie interesuje się chińską sztuką współczesną, instytucjami kulturalnymi i literaturą współczesną.

Tomasz Fiedorowicz – ZOPOT Tokio

Menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem, w tym ponad 13-letnim na stanowiskach kierowniczych. W latach 2008 – 2018 prowadził własne biuro podróży Melody Tours obsługujące ruch przyjazdowy (w tym z Japonii) w kraju. Jest również „współzałożycielem destipla.com – projektu z zakresu nowych technologii w turystyce”.

Przez kilka lat zarządzał działem rozwoju kompetencji i karier w Grupie Żywiec, odpowiadał za tworzenie i funkcjonowanie procesów oceny i rozwoju pracowników i za programy stażowe. Jest także jednym ze współzałożycieli Businessmind, firmy szkoleniowej z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, integracyjnych i motywacyjnych wydarzeń i wyjazdów typu incentive (pełnił w niej funkcję wiceprezesa).

Fiedorowicz ukończył stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Warszawskim. Jest także absolwentem Szkoły Głównej Handlowej na kierunku zarządzanie i marketing. Biegle mówi po angielsku, posługuje się też hiszpańskim, niemieckim i rosyjskim, a w mniejszym stopniu japońskim. Z zamiłowania alpinista i podróżnik.

Magdalena Żelazowska – ZOPOT Nowy Jork

Ma 10-letnie doświadczenie w międzynarodowych koncernach mediowych i wydawniczych. Bezpośrednio przed przejściem do POT, gdzie kilka miesięcy przepracowała w departamencie komunikacji internetowej, w jednej z największych światowych firm wydawniczych HarperCollins zarządzała działem marketingu na Europę Wschodnią. Wcześniej kilka lat zajmowała stanowisko menedżera marki serwisów lifestyle’owych w Grupie Interia.pl.

Karierę rozpoczynała w dziale marketingu Bauer Media Group, jednego z czołowych koncernów medialnych w Polsce.

Żelazowska jest absolwentką lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim. Jej pasją jest turystyka i pisanie o podróżach. Jest autorką wielu artykułów o tej tematyce (publikowała m.in. w portalu Wirtualna Polska i miesięczniku „Poznaj Świat”) i współautorką przewodnika po Polsce.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Deutsche Bahn bez papierowych biletów?

Niemiecki przewoźnik Deutsche Bahn chce zrezygnować z papierowych biletów, choć ten pomysł wcale nie ...

Prezes TUI do Hiszpanów: Jesteście za drodzy

Choć Hiszpania utrzymuje duże zainteresowanie niemieckich turystów, przez wysokie ceny może stracić pozycję na ...

Właściciel GTI aresztowany

Talha Görgülü, prezes Grupy Kayi, do której należały biuro podróży GTI i linie lotnicze ...

FTI szkoli młodych agentów

Niemiecki touroperator FTI organizuje w jeden z lipcowych weekendów szkolenie tylko dla młodych agentów. ...

Szwedzi cieszą się z podatku lotniczego

Szwecja właśnie wprowadziła nowy podatek lotniczy. W zależności od trasy pasażerowie zapłacą dodatkowo od ...

Biuro podróży Kama Tours z Lublina ogłosiło niewypłacalność

Biuro podróży z Lublina Kama Tours oświadczyło, że „nie jest w stanie wywiązać się ...