„Experience Egypt” to nazwa oficjalnego kanału promującego Egipt jako kierunku turystycznego na Instagramie. W tym popularnym medium społecznościowym Ministerstwo Turystyki prezentuje filmy i zdjęcia zachęcające do przyjazdu gości z całego świata. Wśród materiałów filmowych znajdują się zarówno produkcje blogerów i youtuberów, jak i filmy pokazujące kraj oczami mieszkańców. Ministerstwo zapowiada, że pojawią się też materiały od FunForLouis, youtubera, który gościł niedawno także w Polsce na zaproszenie Polskiej Organizacji Turystycznej (zobacz: „Youtuberzy rozsławią Polskę wśród turystów na świecie”).

Jak informuje resort turystyki, na Instagramie prezentowane będą najważniejsze miejsca warte odwiedzenia, już teraz można zobaczyć znane zabytki, takie jak piramidy, starożytne świątynie, ale też bazary, meczety, pustynię i Morze Czerwone.

Na razie kanał ma 83,9 tysiąca fanów, ale celem jest dotarcie do milionów internautów. Ministerstwo podkreśla, że pracuje nad uruchomieniem kolejnych kampanii promocyjnych na platformach o największym zasięgu. Kraj był też oficjalnym sponsorem mistrzostw świata w piłce nożnej w Rosji.

W pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 roku przychody z turystyki wzrosły w Egipcie o 211,8 procent, do 5,3 miliarda dolarów – podaje Reuter. W tym czasie do kraju przyjechało 5,9 miliona turystów, czyli o 55,3 procent więcej niż rok wcześniej.