Turcja: Większy budżet reklamowy w Roku Troi

Filip Frydrykiewicz

Turcja wspiera 76 touroperatorów w Europie w promowaniu wyjazdów do Turcji. W przyszłym roku chce tę współpracę kontynuować, a nawet planuje zwiększyć budżet na ten cel

Na świecie finansowanie promocji danego kraju prowadzone jest za pieniądze publiczne i prywatne. W Turcji to samo państwo łoży na reklamę – zauważa dyrektor wydziału promocji turystycznej w Ministerstwie Kultury i Turystyki Irfan Önal. Önal, na którego wypowiedź powołuje się rosyjska organizacja ATOR, przyznaje jednak, że już dziś część projektów toczy się przy udziale przedsiębiorców.

Jak mówi, w ostatnich czterech latach rząd kładł duży nacisk na obecność w mediach społecznościowych, jednocześnie nie rezygnując z tradycyjnych form reklamy, częściowo realizowanej także we współpracy z 76 touroperatorami z całej Europy. W przyszłym roku państwo nadal będzie prowadzić kampanię reklamową i zamierza zwiększyć budżet na ten cel. Plany obejmują wykorzystanie nośników zewnętrznych, ale też inne kampanie, które zapewnią efektywne wykorzystanie pieniędzy i wesprą organizatorów i agentów turystycznych.

2018 rok ogłoszony został Rokiem Troi, przypada wtedy 20 rocznica wpisania miasta na listę światowego dziedzictwa UNESCO. W ramach tego projektu otwarte zostanie muzeum, w którym będzie można zobaczyć cenne eksponaty skradzione, a później zwrócone, Turcji. Na otwarcie zaproszono hollywoodzkie gwiazdy, które występowały w filmie „Troja” – Brada Pitta, Orlando Blooma, Erica Bana i Diane Kruger. Szacuje się, że uroczystości związane z obchodzeniem rocznicy przyciągną 700 tysięcy odwiedzających.

Jak podkreśla Önal, działania wokół Troi mają być kotwicą medialną, kraj będzie jednak nadal organizował tradycyjne festiwale promujące kulturę i turystykę. Większy nacisk ma być położony też na potencjał gastronomiczny Turcji, te projekty będą głównie reklamowane w portalach społecznościowych, ale też w mediach związanych z podróżami.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Betlej: Czy w biurach podróży mamy już hossę jak dziesięć lat temu?

Sprzedaż zagranicznych wycieczek w biurach podróży rośnie w takim tempie, że zaczyna to przypominać ...

W TUIfly stewardesa zastąpiła pilota

W trakcie jednego z lotów TUIfly z powodu nagłej niedyspozycji zdrowotnej drugi pilot nie ...

Turyści Itaki wrócili z Tajlandii

Samolot z ponad 300 turystami biura Itaka, który z powodu awarii utknął w Tajlandii, ...

Na krakowskim lotnisku można samodzielnie nadać bagaż

Kraków Airport jako pierwsze lotnisko w Polsce uruchomił dziś samoobsługowe stanowiska nadawania bagażu. Na ...

Zell am See - Kaprun

Ferie z biurem podróży raczej na plaży niż na stoku

W ferie ponad połowa klientów biur podróży wypoczywać będzie w Egipcie, na Wyspach Kanaryjskich ...

Przy Jasionce stanie Holiday Inn Express

Około 30 milionów złotych będzie kosztowała budowa hotelu, który powstanie przy lotnisku w podrzeszowskiej ...