Bieszczady potrzebują turystów

„Jadę w Bieszczady” to hasło akcji zainicjowanej przez Fundację Bieg Rzeźnika, którą firmują bieszczadzcy samorządowcy i przedsiębiorcy turystyczni. Proszą, by turyści nie zapominali o Bieszczadach, kiedy pandemia się skończy.

Publikacja: 16.04.2020 14:05

Bieszczady potrzebują turystów

Foto: Fot. materiały prasowe

Fundacja Bieg Rzeźnika od 2004 roku organizuje w Bieszczadach Bieg Rzeźnika, Zimowy Maraton Bieszczadzki i Hyundai Ultramaraton Bieszczadzki. W związku z kryzysem, który dotknął branżę turystyczną, wystartowała właśnie z nowym projektem – akcją promocyjną pod hasłem „Jadę w Bieszczady. Zmień termin, nie odwołuj”. Antycypując koniec zarazy, oddała głos bieszczadzkim samorządowcom i przedsiębiorcom turystycznym, prosząc ich, by opowiedzieli, jak epidemia wpłynęła na ich życie i zachęcili do przyjazdu w Bieszczady.

„Choć pochodzimy z różnych stron Polski, to właśnie Bieszczady są nam szczególnie bliskie. Doskonale też zdajemy sobie sprawę, że za wszystkim, co kochamy w Bieszczadach, stoją ludzie” – pisze fundacja w komunikacie.

W opublikowanym na YouTubie filmie hotelarze, restauratorzy, właściciele atrakcji turystycznych, organizatorzy wycieczek i samorządowcy apelują do turystów, by ci po zakończeniu pandemii odwiedzali Bieszczady i nie odwoływali rezerwacji, tylko przekładali je na inny termin.

CZYTAJ TEŻ: Dolny Śląsk zachęca do przyjazdu i szykuje vouchery

– Wielu mieszkańców Bieszczadów żyje z turystyki, prowadzi pensjonaty i restauracje albo tylko w nich pracuje. I nagle świat im się wali, bo wszystko jest zamknięte, nikomu nie są potrzebni kucharze, kelnerzy, sprzątacze – mówi pracownik Nadleśnictwa Cisna Mateusz Świerczyński.

– Nasz region jest w wyjątkowo dramatycznej sytuacji, bo turystyka jest głównym, jeśli nie jedynym źródłem zarobku całych rodzin, które tutaj mieszkają – podkreśla Paweł Wójcik z biura turystyki kulturowej Pawuk.

– Pandemia uziemiła nas pewnie na długie miesiące, jest nam bardzo ciężko – dodaje Andrzej Wojtanowski z karczmy Solina.

Bohaterowie filmu mówią również, dlaczego warto przyjechać w Bieszczady: bo „są piękne i interesujące o każdej porze roku i można się w nich zakochać od pierwszego wejrzenia”, „każdy znajdzie tu coś dla siebie, można wędrować po górach, jeździć na rowerze, spływać pontonem”, „to ostatni region w Polsce, w którym nocą widać wszystkie gwiazdy”, „nigdzie nie ma takiego bogactwa przyrody i pięknych krajobrazów ani tak ciekawej mozaiki ludzi z różnych środowisk, którzy tu osiedli” .

Wszystko to czyni Bieszczady idealnym miejscem wypoczynku po ustaniu pandemii. – Doskonale wiemy, jak bardzo potrzebujesz wypocząć po kwarantannie, jak bardzo potrzebne są ci otwarte przestrzenie i kontakt z naturą, jak bardzo potrzebujesz zmęczyć się na szlakach. Dlatego zapraszamy w Bieszczady, jest tutaj wszystko, czego potrzebujesz – przekonuje Paweł Wójcik.

ZOBACZ TAKŻE: List do Emilewicz: Bony ratujące turystykę dla wszystkich

Akcja ma również zachęcić turystów do wspierania w czasach kryzysu rodzimych przedsiębiorców i ich biznesów. – Podróżując po kraju, budujmy nasz potencjał gospodarczy – mówi wójt gminy Solina Adam Piątkowski. – Tęsknimy za turystami. Mam nadzieję, że po zakończeniu epidemii turyści pojadą w Bieszczady, a nie gdzieś za granicę – wtóruje zastępca naczelnika Grupy Bieszczadzkiej GOPR Jakub Dąbrowski.

Fundacja Bieg Rzeźnika od 2004 roku organizuje w Bieszczadach Bieg Rzeźnika, Zimowy Maraton Bieszczadzki i Hyundai Ultramaraton Bieszczadzki. W związku z kryzysem, który dotknął branżę turystyczną, wystartowała właśnie z nowym projektem – akcją promocyjną pod hasłem „Jadę w Bieszczady. Zmień termin, nie odwołuj”. Antycypując koniec zarazy, oddała głos bieszczadzkim samorządowcom i przedsiębiorcom turystycznym, prosząc ich, by opowiedzieli, jak epidemia wpłynęła na ich życie i zachęcili do przyjazdu w Bieszczady.

Pozostało 83% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku