Niskie ceny pomogą Tunezji?

AFP

Tunezja wróci do łask brytyjskich turystów dzięki niskim cenom, uważają tamtejsi eksperci turystyczni

Thomas Cook jest pierwszym dużym brytyjskim touroperatorem, który wprowadza ponownie Tunezję do oferty po tym, jak została wycofana z programów po masakrze na plaży w Susie. Derek Moore, cytowany przez portal Travel Weekly prezes Stowarzyszenia Niezależnych Touroperatorów, mówi, że „pojawi się apetyt” na wycieczki do tego kraju, ponieważ niskie ceny przeważą nad obawami turystów.

– Tunezja była zawsze kierunkiem atrakcyjnym kosztowo. Historia pokazuje, że obawy znikają w obliczu niskich cen. Potrzeba było kogoś dużego, takiego jak Cook czy TUI, żeby wrócić. Ale cena jest tu kluczowa. Pamięć nie trwa wiecznie – uważa Moore.

Thomas Cook oferuje w marcu tygodniowe pobyty w Hammamecie w pakiecie all inclusive za mniej niż 300 funtów. Ceny na czerwiec zaczynają się od 491 funtów. Alan Bowen, doradca prawny w Stowarzyszeniu Firm Atol, mówi, że obecne ceny są bardzo dobre i wygląda na to, że biura po prostu rozdają pokoje. – Najwyraźniej desperacko potrzebują turystów. W tym roku (Tunezja) będzie się sprzedawać dzięki cenie, ale powoli zacznie odzyskiwać klientów – dodaje Bowen.

Brytyjscy touroperatorzy wycofali wyjazdy do tego kraju z oferty po tym, jak w czerwcu 2015 roku samotny zamachowiec otworzył ogień do turystów wypoczywających na plaży w Susie przed hotelem Marhaba. W masakrze zginęło 30 Brytyjczyków. Wówczas MSZ z Londynu zaczął ostrzegać przed podróżami w ten rejon świata. Komunikat został zmieniony w lipcu 2017 roku, a Thomas Cook i kilka mniejszych biur wprowadziło ponownie kierunek do programu. Peter Fankhauser, prezes Thomasa Cooka, mówi, że firma mocno przemyślała jego przywrócenie, a pierwsze tygodnie sprzedaży pokazały, że popyt jest duży. Mimo że oferty nie były przeceniane, rezerwacje zrobiło już około 15 tysięcy ludzi. W styczniu także TUI włączyło Tunezję do oferty w Wielkiej Brytanii, proponując jednak dość program. Będzie on powiększony do czterech lotów tygodniowo w maju.

Analiza sprzedaży z największych systemów dystrybucyjnych przeprowadzona przez firmę Beyond Analysis pokazała, że w tym roku liczba rezerwacji do Tunezji wzrosła o 85 procent (porównując rok do roku). Z kolei ze statystyk strony porównującej oferty TravelSupermarket wynika, że liczba wyszukań ofert do tego kraju jest wyższa o 55 procent.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Emirates nie chcą już airbusów A380

Linie lotnicze Emirates rezygnują z części zamówionych przed rokiem airbusów A380 i w zamian ...

Niemcy – apetyt na rejsy wycieczkowe rośnie

Ceny rejsów statkami wycieczkowymi spadają, ale przychody z tego segmentu turystyki rosną – tak ...

Agent turystyczny na czele nowego biura podróży

Kamil Kurak, agent turystyczny z Wakacji.pl, pokieruje nowym biurem podróży założonym w Polsce przez ...

Łódzkie go China, czyli region promuje się przez WeChat

„Łódzkie go China” to prawdopodobnie największy projekt promujący polski biznes w Chinach Zachodnich. Region ...

Ostatni rok odpowiedzialności Skarbu Państwa za Sky Club i Aquamaris

W tym roku przedawnią się roszczenia klientów Sky Clubu i Aquamarisu – biur podróży, ...

Egipt uruchomi loty z Luksoru nad Morze Czerwone

„Przyjedź do Egiptu” to nowy program promocyjny Ministerstwa Turystyki i Starożytnego Dziedzictwa tego kraju. ...