Jutro zaczynają się targi ITB w Berlinie

archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

W tegorocznych berlińskich targach turystycznych udział weźmie ponad 10 tysięcy wystawców ze 186 krajów i regionów. Organizatorzy spodziewają się około 110 tysięcy branżowych odwiedzających. Krajem partnerskim została Meklemburgia-Pomorze Przednie

W tym roku ITB odbędą się po raz 52. Od 7 do 11 marca w Berlinie spotka się niemal cały turystyczny świat. Udział w wydarzeniu zaplanowało bowiem ponad 10 tysięcy wystawców ze 186 krajów i regionów. Dawid Ruetz, dyrektor ITB Berlin, liczy na około 110 tysięcy branżowych odwiedzających (około 109 tysięcy w roku 2017). Uroczysta gala otwarcia odbywa się już dziś, targi otworzy kanclerz Niemiec Angela Merkel.

Weterani i debiutanci

Na ITB 2018 będzie dużo wystawców z Azji, Ameryki Łacińskiej i krajów arabskich. Swoją obecność potwierdzili m.in. przedstawiciele Brazylii, Wietnamu, Laosu, Abu Zabi i Ras el Chajmy. W tym roku na targach spodziewana jest też liczna reprezentacja wystawców z Chin. Ofertę zaprezentuje m.in. portal turystyczny Ctrip – jeden z największych chińskich agentów internetowych. Na ITB wystawi się on pierwszy raz.

Więcej niż rok wcześniej zaprezentuje się też firm specjalizujących się w technologii dla branży turystycznej. Na targach będzie więc można spotkać przedsiębiorców oferujących usługi dla młodych turystów, podróżnych zainteresowanych aktywnym wypoczynkiem i tych, którzy zwracają uwagę na kwestie związane z ochroną środowiska i doceniają firmy uwzględniające ekologię w strategiach rozwoju. Nowością będzie strefa poświęcona podróżom luksusowym. Większa niż w 2017 roku będzie też ekspozycja firm zajmujących się turystyką medyczną. Z powodu dużego zainteresowania udziałem w targach wystawcy z tej kategorii przeniosą się do przestronniejszej hali 21b. Nie zabraknie też czasu i miejsca dla turystycznych start-upów, które zaprezentują się w czasie eTravel Startup Day (prezentacje i dyskusje, hala 6.1), forum i eTravel Lab (warsztaty).

Overtourism, ekologia i wypoczynek nad Bałtykiem

Organizatorzy imprezy zapowiadają, że w tym roku duży nacisk będzie położony na problem turystów tłumnie odwiedzających najpopularniejsze regiony świata, czyli na tzw. overtourism. Wśród tematów przewodnich, poruszonych m.in. podczas towarzyszącego targom kongresu, Ruetz wymienia też kwestie związane z transportem i cyfryzacją. Kongres będzie też okazją, by posłuchać takich ekspertów, jak współzałożyciel Airbnb Nathan Blecharczyk czy nowy prezes Expedii Mark Okerstrom. Ciekawym wydarzeniem może być również dyskusja Ruetza z humanoidalnym robotem Pepperem w czasie eTravel World (strefa poświęcona nowoczesnym technologiom).

Tegorocznym partnerem targów jest Meklemburgia-Pomorze Przednie, nazywana krainą dwóch tysięcy zamków. Region, który tradycyjnie zachęca do rodzinnego wypoczynku nad Morzem Bałtyckim, mocno angażuje się też we wspieranie zrównoważonego rozwoju i ekologii. Po raz pierwszy w historii targów ceremonia otwarcia będzie więc przeprowadzona tak, by maksymalnie obniżyć emisję dwutlenku węgla. Partnerem części Convention&Culture została natomiast Zambia, znana na całym świecie jako miejsce luksusowych wakacji i safari.

Polska zaprasza na masaż

Tradycyjnie na targach ITB zaprezentują się także polscy wystawcy, którzy pokażą się na stoisku Polskiej Organizacji Turystycznej. Jego tematem przewodnim będzie woda i związana z nią turystyka aktywna. Jak informuje POT, łącznie zaprezentuje się 49 podwystawców. Wśród nich znajdą się przedstawiciele ośmiu regionów i sześciu miast oraz przedsiębiorcy. Na stoisku Polski po raz pierwszy zostanie też wydzielona przestrzeń, w której promowane będą usługi prozdrowotne. Odwiedzający będą mogli m.in. skorzystać z masaży i zabiegów na stoisku Uniejowa, zapoznać się z ofertą uzdrowiska w Kołobrzegu i w Świnoujściu oraz z nowościami w obiektach należących do Polskiej Grupy Uzdrowisk.

Na polskim stoisku ofertę zaprezentują także Ministerstwo Rolnictwa, które będzie promowało projekty „odpoczywaj na wsi” i „Poland is well” (turystyka medyczna).

Przez cały czas trwania targów na polskiej scenie prezentować się będą poszczególni podwystawcy i regionalne atrakcje turystyczne. Na dużym ekranie przy scenie, na telewizorach na stoisku i w tzw. kawiarni polskiej wyświetlone zostaną filmy promocyjne.  Pojawią się też skrzynki z polskimi jabłkami, a pracownicy Żywego Muzeum Piernika w Toruniu zorganizują pokazy pieczenia i zdobienia pierników.

POT zapowiada, że 8 marca między godziną 18 a 19 przeprowadzona zostanie wizytówkowa loteria fantowa dla niemieckich gości. Zwiedzający będą też mogli spróbować polskich przekąsek i napojów, zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie i obejrzeć filmy przez okulary 3D.

W trakcie forum poświęconemu turystyce spa i wellness prezentację wygłosi Arkadiusz Dawidowski, prezes Europejskiej Fundacji SPA w Polsce (8 marca, godz. 14.00, hala kongresowa 7.1a, sala New York 3). Dr Anna Bialk-Wolf opowie natomiast o turystyce medycznej w Polsce (8 marca, godz. 12.00, hala 21B, stoisko 214).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Senat USA: Nie wolno wyrzucać ludzi z samolotów

Amerykański Senat przyjął ustawę, która między innymi nakazuje Federalnemu Urzędowi do spraw Lotnictwa, określenie ...

Grecja – więcej turystów już nie przyjedzie, nie w tym sezonie

W 2019 roku branża grecka turystyczna musi skupić się na utrzymaniu dotychczasowych wyników. Po ...

Neckermann: Więcej Azji i Ameryki na zimę

Sprzedajemy już wyjazdy do dalekich krajów krajów na zimę 2019/2020 – informuje biuro podróży ...

Andryszak: Bez Cooka urośniemy 10 procent

Turcja, Grecja, Baleary i Wyspy Kanaryjskie – na te kierunki w przyszłym roku postawi ...

Itaka: Nie jesteśmy na Litwie nieznani

Polski gigant turystyczny wchodzi na kolejny – po czeskim – rynek zagraniczny. Tym razem ...

Wizz Air świętuje przewiezienie 200 milionów pasażerów

Tania linia lotnicza Wizz Air w 15 lat przewiozła 200 milionów pasażerów. Jej pierwszy ...