Bańka: Polska musi się promować dynamicznie

– Prosiłem prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, żeby zorientował się, jakie są szanse, żeby odzyskać na targach w Berlinie całą halę na promowanie polskiej turystyki – mówi minister sportu i turystyki Witold Bańka

W Berlinie rozpoczęły się dzisiaj największe na świecie targi turystyczne. Wśród 10 tysięcy wystawców ze 186 „krajów i regionów” jak informują organizatorzy, jest 49 wystawców z Polski. Wśród nich regiony, miasta, atrakcje turystyczne, uzdrowiska, biura podróży.

Polska wystawia się jak co roku w hali 15.1. Od dwóch lat zajmuje jednak tylko jej połowę, o powierzchni 750 metrów kwadratowych. Wcześniej wynajmowała całą halę, ale zainteresowanie polskich przedsiębiorców i samorządów przyjazdem do Berlina zmalało. Drugą połowę organizatorzy targów udostępnili więc dwóm innym krajom – Bułgarii i Gruzji. Oba – jak informują organizatorzy targów – zgłosiły chęć przejęcia od Polski jeszcze więcej miejsca.

Pierwszego dnia polskie stoiska odwiedził minister sportu i turystyki Witold Bańka. Towarzyszyli mu podsekretarz stanu odpowiedzialny za turystykę Dariusz Rogowski, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej (organizatora polskiej obecności na targach) Robert Andrzejczyk i wiceprezes POT Agnieszka Jędrzejczyk-Wojciechowska.

Bańka zachwycał się folderami wyłożonymi na stoisku zorganizowanym przez Ministerstwo Rolnictwa „Wypoczywaj na wsi”. Ale pytał o wersję elektroniczną. Zapewniono go, że znajdzie taką na stronie internetowej. Przy stoisku wrocławskiego Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis obejrzał eksperymenty pokazujące właściwości wody, dalej wsiadł do pontonu w goglach, dzięki którym odbył wirtualny spływ Nysą Kłodzką, a w warsztacie Żywego Muzeum Piernika w Toruniu sam rozwałkował i przygotował do upieczenia piernik. Mijając zaś stoisko Zabrza stwierdził: Zabrze – dobre miasto. Górnik [Zabrze] nawet dobrze gra.

Motywem przewodnim polskiej obecności na ITB jest turystyka aktywna – wodna. Ważne miejsce zajmuje też turystyka prozdrowotna. Odwiedzający mogą skorzystać z masażu i zabiegów na stoisku uzdrowiska Uniejów, poznać ofertę Kołobrzegu, Świnoujścia czy obiektów należących do Polskiej Grupy Uzdrowisk, a także takich obiektów jak: Interferie, Idea Spa czy Medical SPA Travel Tour Operator.

– Targi w Berlinie to największe targi na świecie, nasza obecność tutaj jest więc bezdyskusyjna – mówił w rozmowie z Turystyką.rp.pl Bańka. Ujawnił, że poprosił prezesa Andrzejczyka, żeby zbadał czy można odzyskać dla Polski całą halę. – Niemcy to w końcu jedni z najważniejszych dla nas turystów, przyjeżdża ich kilka milionów rocznie. Niemcy to kluczowy dla nas rynek, trzeba się tu pokazywać dużo dynamiczniej.

Podczas targów ITB w Berlinie, do promocji Polski i jej atrakcji turystycznych wykorzystano m.in. filmy w technologii wirtualnej rzeczywistości. Wśród nich POT przygotowała historię sympatycznej rodziny zwiedzającej polskie zamki i pałace, sentymentalną podróż pary seniorów powracających do ukochanych przez siebie zabytków z listy światowego dziedzictwa UNESCO, dwójki przyjaciół spędzających wspólne chwile w parkach narodowych Polski i młodych twórców prototypu łazika marsjańskiego w nowoczesnej Polsce.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sydney najgorętsze od 1939 roku

47,3 stopnia Celsjusza zanotowano w Sydney. To najwyższa temperatura w tym mieście od 79 ...

85 procent pokojów wynajętych na majówkę

W popularnych miejscowościach turystycznych turyści wynajęli 85 procent pokojów. Największe obłożenie jest w Szklarskiej ...

Best Reisen: Rośniemy na egzotyce

O 68,1 procent w porównaniu z rokiem poprzednim zwiększyły się w tym roku przychody ...

Cezarea zajaśnieje dawnym blaskiem

Zdobywana i tracona, burzona i odbudowywana – Cezarea – dawniej potężne miasto, dziś niewielka ...

Grecja nadal na fali popularności

O 18 procent wzrośnie w tym roku liczba turystów przylatujących na regionalne lotniska do ...

Turyści przed sądem za okradanie Auschwitz

10 lat więzienia grozi dwóm Belgom, których śledczy oskarżyli o kradzież z byłego niemieckiego ...