Kolejna rekordowa „Polska za pół ceny”

POT

W wiosennej akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” wzięło udział ponad 132 tysiące turystów o 22 tysiące więcej niż w poprzedniej, jesiennej edycji. Kolejna impreza 5-7 października

Do akcji, która odbyła się między 9 a 11 marca zgłosiło się 661 hoteli, restauracji, muzeów, atrakcji turystycznych i obiektów sportowych. Obniżyły one cenę na swoje usługi o połowę.

– Akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” to w Polsce nowa, turystyczna tradycja – przekonuje minister sportu i turystyki Witold Bańka, cytowany w komunikacie Polskiej Organizacji Turystycznej. – Zainteresowanie zarówno wśród przedsiębiorców jak i turystów rośnie z edycji na edycję. Ostatnia okazała się rekordowa, z czego niezwykle się cieszymy. Coraz częściej Polacy doceniają turystyczne walory Polski i wybierają ją na miejsce odpoczynku. Chcemy, aby Polacy korzystali z oferty turystycznej nie tylko w czasie wakacji czy ferii, ale też poza sezonem turystycznym. Zainteresowanie akcją utwierdza nas w przekonaniu, że to projekt, który warto kontynuować.

Polska zobacz więcej– weekend za pół ceny to wspólna akcja Ministerstwa Sportu i Turystyki i Polskiej Organizacji Turystycznej, organizowana dwa razy do roku, wiosną i jesienią. Czwarta jej edycja przyciągnęła 132 tysiące turystów, czyli o 20 procent więcej niż poprzednia, z jesieni.

Z przeprowadzonego przez POT badania wynika, że 9 na 10 usługodawców potwierdza chęć wzięcia udziału w kolejnych edycjach akcji Polska zobacz więcej– weekend za pół ceny, a zdecydowana większość (8 na 10) chce polecić udział w akcji innym podmiotom.

Aż 96 procent ankietowanych partnerów widzi korzyści płynące z akcji. Za najważniejsze uznano: promocję swojej działalności (81 procent), dotarcie do nowych klientów (79 procent) i wzrost liczby gości (46 procent). Usługodawcy chwalą również współpracę z Polską Organizacją Turystyczną – zadowolenie z tego tytułu wyraziło 96 procent ankietowanych.

– Akcja tworzy pozytywne skutki zarówno dla turystów, którzy mogą skorzystać z atrakcji turystycznych w obniżonej o 50 proc. cenie, jak i dla branży, która może liczyć nie tylko na wpływy finansowe, ale także na możliwość dodatkowej promocji – mówi cytowany w komunikacie prezes POT Robert Andrzejczyk. – Występując wspólnie przedsiębiorcy mogą zyskać wyraźnie więcej, aniżeli indywidualnie, rywalizując o klientów. Dlatego zachęcam kolejnych usługodawców do włączenia się do jesiennej edycji, która odbędzie się od 5 do 7 października 2018 roku. Wszystkim zaś 661 partnerom, którzy wzięli udział w czwartej edycji akcji serdecznie dziękuję.

Następna edycja akcji „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny” odbędzie się jesienią, w weekend od 5 do 7 października.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

TUI: Zysk rośnie co najmniej o 10 procent

Czwarty rok z rzędu Grupa TUI osiągnie dwucyfrowy wzrost zysku operacyjnego, informuje prezes Fritz ...

W biurach podróży Grecja rozgrzewa spóźnionych urlopowiczów

Mimo późnej pory roku pociąg z wycieczkami pędzi i nie chce się zatrzymać – ...

Thomas Cook dodaje kolejne hotele własnych marek

11 nowych hoteli własnych, poza wcześniej ogłoszonymi, ma wejść do oferty Thomasa Cooka na ...

Wizz Air zamawia dziesięć A321ceo

Wizz Air Holdings Plc zamówił dziesięć kolejnych airbusów A321ceo, zasilanych silnikami V2500. Samoloty zasilą ...

Büchner do O’Leary’ego: Zacznij być liderem

W kontaktach z załogą i klientami powinieneś zacząć zachowywać się w sposób przystający liderowi ...

PIT zamierza godzić klientów z biurami podróży

Przy Polskiej Izbie Turystyki powstanie ośrodek do spraw mediacji turystycznych – ujawnił prezes izby ...