Lonely Planet: Warto w przyszłym roku odwiedzić Łódź

www.lodz.pl

Łódź znalazła się na drugim miejscu rankingu prestiżowego wydawnictwa podróżniczego Lonely Planet „Best in Travel 2019” w kategorii miejsc na każdą kieszeń

Na pierwszym miejscu rankingu znalazła się dolina południowego Nilu. Już na drugim miejscu podróżnicy umieścili Łódź.

Łódź została wyróżniona za przemienienie dawnych fabryk w miejsca służące kulturze, rozrywce i handlowi. Jako największe atrakcje miasta specjaliści z Lonely Planet wymieniają: Manufakturę, centrum handlowo-rozrywkowe, gdzie swoją siedzibę ma Muzeum Sztuki (ms2) i które latem urządza plażę a zimą lodowisko; tyrolkę, czyli przejazd linowy nad Rynkiem Włókniarek Łódzkich; Dworzec Łódź Fabryczna – niepowtarzalne dzieło sztuki będące dworcem kolejowym; przejażdżkę rikszą po ulicy Piotrkowskiej, najdłuższym deptaku handlowym w Europie.

„W ostatnich latach w Łodzi zrealizowano wielkie i ambitne inwestycje, mające na celu pobudzenie i zmodernizowanie tego trzeciego co do wielkości miasta w Polsce. I to widać. Dawne przędzalnie i tkalnie zamieniły się w pełne życia apartamenty, restauracje, miejsca kultury, które teraz tętnią życiem nocnym. Kolorowe murale pojawiające się na ścianach kamienic, magazynów, czy fabryk dały impuls do rozwoju miasta jako mekki dla młodych artystów i przedsiębiorców – pisze redaktor naczelny Lonely Planet Tom Hall.

Następne po Łodzi w rankingu znalazły się jeszcze: Park Narodowy Great Smoky Mountains w Stanach Zjednoczonych, Malediwy, Houston, Argentyna, Bangladesz, Albania, Ekwador i Słowenia. Przypomnijmy, że w tej samej kategorii na miejsce piąte rok temu trafiła Polska.

Zobacz: „Polska w dziesiątce polecanych przez Lonely Planet”.

Łódzka Organizacja Turystyczna przygotowała kampanię promującą otrzymanie przez Łódź wyróżnienia Lonely Planet i zachęcającą do odwiedzenia miasta. Działania będą realizowane w okresie od 23 października do 7 listopada i obejmować będą: współpracę PR-ową z partnerami (m.in. Lufthansa, Ryanair, Polska Organizacja Turystyczna), kampanię w Google’u na Polskę, działania wizerunkowo-sprzedażowe na rynku brytyjskim (Ryanair) i działania wspomagające przez Lonely Planet na całym świecie.

W ramach kampanii we współpracy z grupą medialną GoodEye przygotowane zostały spoty 30 sekundowe i 105 sekundowe prezentujące miasto. Kampania zakończy się udziałem Łodzi w jednych z największych targów turystycznych w Europie – World Travel Market w Londynie w dniach 5-7 listopada.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W biurach podróży kończą się oferty, ale nie kolejki

Niskie ceny wycieczek spowodowały, że pierwszy tydzień września stał w biurach podróży pod znakiem ...

LOT połączy Lublin z Warszawą

LOT rozpoczął dzisiaj sprzedaż biletów na nowej trasie między Warszawą a Lublinem. Od 3 ...

Rekordowy miesiąc na Lotnisku Chopina

W lipcu Lotnisko Chopina w Warszawie obsłużyło 1,7 miliona pasażerów – prawie 25 procent ...

Emirates otwiera czwarte połączenie do Sydney

Od 25 marca 2018 roku linie Emirates wprowadzą czwarte codzienne połączenie z Dubaju do ...

Polacy polecą za ocean bez wiz już na święta?

Jak informuje Onet, odsetek odmów podań o wizy w konsulatach USA w Polsce po ...

Sławomir Szulc na czele organizacji touroperatorów

Dyrektor generalny biura podróży Exim Tours Sławomir Szulc został nowym prezesem Polskiego Związku Organizatorów ...