Poznań piąty w Europie

Materiały promocyjne

Zakończyło się głosowanie w plebiscycie European Best Destinations 2019 na najlepszy cel podróży w Europie. Poznań był jedynym polskim kandydatem do tego tytułu i zajął piąte miejsce

European Best Destinations to organizacja promująca turystykę w Europie (ma swoją siedzibę w Brukseli). Od dekady organizuje plebiscyty między innymi na najładniejszy jarmark bożonarodzeniowy, najlepszy kurort narciarski i najatrakcyjniejsze turystycznie miasto.

Spośród zgłoszonych kandydatur wybiera 20, które biorą udział w końcowej rywalizacji. O nominacji decyduje jakość oferty, uznana międzynarodowa marka, popularność wśród turystów i duża liczba pozytywnych opinii w internecie. Zwycięzcę wyłaniają internauci, głosując przez trzy tygodnie na wybrane miasto (w tym czasie z jednego adresu IP można oddać trzy głosy).

Na Poznań zagłosowały ponad 43 tysiące osób, co dało mu piąte miejsce. Jak podaje w komunikacie Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, w kampanię zachęcającą do głosowania na stolicę Wielkopolski zaangażowały się dziesiątki instytucji, a w dziesięcioletniej historii konkursu żadne polskie miasto nie zdobyło więcej głosów.

W ubiegłym roku pierwsze miejsce w konkursie zajął Wrocław (z wynikiem ponad 41 tysięcy głosów), stając się jego pierwszym polskim zwycięzcą. Z kolei rok wcześniej bliski zwycięstwa był Gdańsk, zajmując ostatecznie trzecie miejsce.

W tegorocznym plebiscycie oddano w sumie ponad pół miliona głosów, a napłynęły one ze 153 krajów. Zwyciężył Budapeszt, kolejne miejsca zajęły portugalska Braga, włoska Monte Isola i francuski Metz. Drugą piątkę otwiera Malaga, za którą uplasowały się Genewa, Cavtat w Chorwacji, Bratysława i Sainte-Maxime we Francji.

Już sama nominacja do konkursu ma wartość promocyjną – przyciąga uwagę internautów i zwiększa liczbę publikacji w mediach tradycyjnych i w internecie. Ich ekwiwalent reklamowy wynosi, wedle szacunków organizatorów, ponad 10 milionów euro, zaś liczba turystów w nagradzanych miastach wzrasta średnio o 15 procent.

Pod koniec 2018 roku Poznań wziął udział w innym konkursie organizowanym przez European Best Destinations – na najlepszy jarmark bożonarodzeniowy, zajmując w nim szóstą lokatę.

Według badań Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej od kilkunastu lat liczba sprzedawanych w mieście noclegów rośnie o kilka procent rocznie i w ciągu ostatnich dwóch lat sięgnęła 1,5 miliona. Spośród turystów zagranicznych do Poznania najliczniej przybywają Niemcy, Brytyjczycy i Hiszpanie. Pojawia się także coraz więcej Amerykanów, Izraelczyków i Chińczyków.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

DER Touristik: Agenci wracają

Co pięć, dziesięć lat relacje biznesowe w branży turystycznej ulegają przemianie. Teraz ponownie nadchodzi ...

AccorHotels kupił hotele Mövenpicka

AccorHotels ogłosił, że za 482 miliony euro kupił szwajcarską sieć hoteli Mövenpick Hotels & ...

Boeing walczy o MAXy. Chce wznowić już loty

Boeing postawił sobie za cel uzyskać w ciągu kilku tygodni zgodę na wznowienie lotów ...

Ostatni rok odpowiedzialności Skarbu Państwa za Sky Club i Aquamaris

W tym roku przedawnią się roszczenia klientów Sky Clubu i Aquamarisu – biur podróży, ...

Piloci Brussels Airlines zapowiadają strajk

Drugi raz w 16-letniej historii belgijskich linii lotniczych Brussels Airlines będą strajkować piloci. Akcja ...

Burmistrz Berlina ostrzega przed Ryanairem

Michael Müller, nadburmistrz Berlina ostrzega przez konsekwencjami przejęcia upadłej linii lotniczej Air Berlin przez ...