Poznań piąty w Europie

Materiały promocyjne

Zakończyło się głosowanie w plebiscycie European Best Destinations 2019 na najlepszy cel podróży w Europie. Poznań był jedynym polskim kandydatem do tego tytułu i zajął piąte miejsce

European Best Destinations to organizacja promująca turystykę w Europie (ma swoją siedzibę w Brukseli). Od dekady organizuje plebiscyty między innymi na najładniejszy jarmark bożonarodzeniowy, najlepszy kurort narciarski i najatrakcyjniejsze turystycznie miasto.

Spośród zgłoszonych kandydatur wybiera 20, które biorą udział w końcowej rywalizacji. O nominacji decyduje jakość oferty, uznana międzynarodowa marka, popularność wśród turystów i duża liczba pozytywnych opinii w internecie. Zwycięzcę wyłaniają internauci, głosując przez trzy tygodnie na wybrane miasto (w tym czasie z jednego adresu IP można oddać trzy głosy).

Na Poznań zagłosowały ponad 43 tysiące osób, co dało mu piąte miejsce. Jak podaje w komunikacie Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, w kampanię zachęcającą do głosowania na stolicę Wielkopolski zaangażowały się dziesiątki instytucji, a w dziesięcioletniej historii konkursu żadne polskie miasto nie zdobyło więcej głosów.

W ubiegłym roku pierwsze miejsce w konkursie zajął Wrocław (z wynikiem ponad 41 tysięcy głosów), stając się jego pierwszym polskim zwycięzcą. Z kolei rok wcześniej bliski zwycięstwa był Gdańsk, zajmując ostatecznie trzecie miejsce.

W tegorocznym plebiscycie oddano w sumie ponad pół miliona głosów, a napłynęły one ze 153 krajów. Zwyciężył Budapeszt, kolejne miejsca zajęły portugalska Braga, włoska Monte Isola i francuski Metz. Drugą piątkę otwiera Malaga, za którą uplasowały się Genewa, Cavtat w Chorwacji, Bratysława i Sainte-Maxime we Francji.

Już sama nominacja do konkursu ma wartość promocyjną – przyciąga uwagę internautów i zwiększa liczbę publikacji w mediach tradycyjnych i w internecie. Ich ekwiwalent reklamowy wynosi, wedle szacunków organizatorów, ponad 10 milionów euro, zaś liczba turystów w nagradzanych miastach wzrasta średnio o 15 procent.

Pod koniec 2018 roku Poznań wziął udział w innym konkursie organizowanym przez European Best Destinations – na najlepszy jarmark bożonarodzeniowy, zajmując w nim szóstą lokatę.

Według badań Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej od kilkunastu lat liczba sprzedawanych w mieście noclegów rośnie o kilka procent rocznie i w ciągu ostatnich dwóch lat sięgnęła 1,5 miliona. Spośród turystów zagranicznych do Poznania najliczniej przybywają Niemcy, Brytyjczycy i Hiszpanie. Pojawia się także coraz więcej Amerykanów, Izraelczyków i Chińczyków.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Małopolskie uzdrowiska odmłodnieją za unijne pieniądze

Ponad 39 milionów złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego przeznaczył zarząd województwa małopolskiego na dofinansowania ...

Amerykanie i Chińczycy mają najdroższe lotnicze marki świata

Marka American Airlines została uznana za najdroższą w branży. Rosyjski Aerofłot zyskał miano marki ...

Świąteczne zakupy w biurach podróży

Mimo zbliżających się świąt, a może właśnie dlatego, że są już blisko, nie słabnie ...

W biurach podróży Egipt i Turcja na czele

3 procent – tyle wyniosła różnica między liczbą sprzedanych wyjazdów przed rokiem i w ...

Włochy krajem partnerskim TT Warsaw 2018

Włochy będą krajem partnerskim największych targów turystycznych w Polsce – TT Warsaw. Oprócz nich ...

Prima Holiday zaprasza na ryby

Na razie najlepiej sprzedają się wyjazdy do Tunezji, ale na koniec sezonu i tak ...