Poznań piąty w Europie

Zakończyło się głosowanie w plebiscycie European Best Destinations 2019 na najlepszy cel podróży w Europie. Poznań był jedynym polskim kandydatem do tego tytułu i zajął piąte miejsce

Publikacja: 05.02.2019 19:07

Poznań piąty w Europie

Foto: Materiały promocyjne

European Best Destinations to organizacja promująca turystykę w Europie (ma swoją siedzibę w Brukseli). Od dekady organizuje plebiscyty między innymi na najładniejszy jarmark bożonarodzeniowy, najlepszy kurort narciarski i najatrakcyjniejsze turystycznie miasto.

Spośród zgłoszonych kandydatur wybiera 20, które biorą udział w końcowej rywalizacji. O nominacji decyduje jakość oferty, uznana międzynarodowa marka, popularność wśród turystów i duża liczba pozytywnych opinii w internecie. Zwycięzcę wyłaniają internauci, głosując przez trzy tygodnie na wybrane miasto (w tym czasie z jednego adresu IP można oddać trzy głosy).

Na Poznań zagłosowały ponad 43 tysiące osób, co dało mu piąte miejsce. Jak podaje w komunikacie Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna, w kampanię zachęcającą do głosowania na stolicę Wielkopolski zaangażowały się dziesiątki instytucji, a w dziesięcioletniej historii konkursu żadne polskie miasto nie zdobyło więcej głosów.

W ubiegłym roku pierwsze miejsce w konkursie zajął Wrocław (z wynikiem ponad 41 tysięcy głosów), stając się jego pierwszym polskim zwycięzcą. Z kolei rok wcześniej bliski zwycięstwa był Gdańsk, zajmując ostatecznie trzecie miejsce.

W tegorocznym plebiscycie oddano w sumie ponad pół miliona głosów, a napłynęły one ze 153 krajów. Zwyciężył Budapeszt, kolejne miejsca zajęły portugalska Braga, włoska Monte Isola i francuski Metz. Drugą piątkę otwiera Malaga, za którą uplasowały się Genewa, Cavtat w Chorwacji, Bratysława i Sainte-Maxime we Francji.

Już sama nominacja do konkursu ma wartość promocyjną – przyciąga uwagę internautów i zwiększa liczbę publikacji w mediach tradycyjnych i w internecie. Ich ekwiwalent reklamowy wynosi, wedle szacunków organizatorów, ponad 10 milionów euro, zaś liczba turystów w nagradzanych miastach wzrasta średnio o 15 procent.

Pod koniec 2018 roku Poznań wziął udział w innym konkursie organizowanym przez European Best Destinations – na najlepszy jarmark bożonarodzeniowy, zajmując w nim szóstą lokatę.

Według badań Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej od kilkunastu lat liczba sprzedawanych w mieście noclegów rośnie o kilka procent rocznie i w ciągu ostatnich dwóch lat sięgnęła 1,5 miliona. Spośród turystów zagranicznych do Poznania najliczniej przybywają Niemcy, Brytyjczycy i Hiszpanie. Pojawia się także coraz więcej Amerykanów, Izraelczyków i Chińczyków.

European Best Destinations to organizacja promująca turystykę w Europie (ma swoją siedzibę w Brukseli). Od dekady organizuje plebiscyty między innymi na najładniejszy jarmark bożonarodzeniowy, najlepszy kurort narciarski i najatrakcyjniejsze turystycznie miasto.

Spośród zgłoszonych kandydatur wybiera 20, które biorą udział w końcowej rywalizacji. O nominacji decyduje jakość oferty, uznana międzynarodowa marka, popularność wśród turystów i duża liczba pozytywnych opinii w internecie. Zwycięzcę wyłaniają internauci, głosując przez trzy tygodnie na wybrane miasto (w tym czasie z jednego adresu IP można oddać trzy głosy).

Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty