Akcja Ministerstwa Sportu i Turystyki i Polskiej Organizacji Turystycznej trwała od 15 do 17 marca. Liczba turystów, którzy skorzystali z akcji w marcu była o 38 procent większa niż rok temu. „Turyści chwalą sobie nie tylko niskie ceny, doceniają także możliwość spędzania czasu z rodziną czy przyjaciółmi” – czytamy w komunikacie POT.

Zadowoleni – według POT- są również przedsiębiorcy, których „zdecydowana większość zapowiada udział w kolejnych edycjach”. Chwalą sobie promocję swojej działalności i dotarcie do nowych klientów. Z badania organizatorów wynika, że 95 procent ankietowanych usługodawców zamierza wziąć udział w jesiennej edycji, a dziewięciu na dziesięciu zamierza polecić udział w wydarzeniu kolegom z branży.

– Branża turystycznie wielokrotnie zgłaszała nam potrzebę wydłużenia sezonu turystycznego – mówi cytowany w komunikacie prezes POT Robert Andrzejczyk. – Zależy nam, żeby Polacy odwiedzali atrakcje także wczesną wiosną i późną jesienią. Na tej akcji zyskują wszyscy, zarówno turyści jak i partnerzy, dlatego też popularność akcji rośnie. Przedsiębiorcy zauważają, że wspólnie mogą zyskać więcej niż w pojedynkę i zmienić turystyczne przyzwyczajenia Polaków. Wszystkim 894 partnerom szóstej edycji bardzo dziękuję za udział i już teraz zachęcam do uczestniczenia w listopadowej imprezie.

Następna edycja „Polska, zobacz więcej – weekend za pół ceny” szykowana jest na weekend od 22 do 24 listopada.

– Jesienią zamierzamy tę akcję skierować również do turystów zagranicznych – mówi minister sportu i turystyki Witold Bańka.