Polska Organizacja Turystyczna szuka zdrowotnego EDEN-u

Polska Organizacja Turystyczna

Kto zostanie kolejnym polskim EDEN-em w europejskim konkursie? Szanse mają obiekty i miejsca oferujące turystom zabiegi medyczne, uzdrowiskowe a także spa i wellness

Ruszyła kolejna edycja konkursu EDEN na „Najlepsze europejskie kierunki turystyczne”. EDEN, czyli European Destinations of Excellence to projekt zainicjowany w 2006 roku przez Komisję Europejską. Jego celem jest wyszukiwanie miejsc i produktów turystycznych, które są mało jeszcze znane a charakteryzują się wyjątkowymi walorami dziedzictwa przyrodniczo-kulturowego Europy i przy tym spełniają warunek turystyki zrównoważonej.

Konkurs odbywa się co dwa lata. Polska zgłasza kandydatów od 2009 roku. Koordynatorem jest Polska Organizacja Turystyczna.

POT ogłosił właśnie nabór do kolejnej edycji. W tym roku jej tematem przewodnim jest turystyka zdrowotna, uzdrowiskowa, spa i wellness. Termin składania zgłoszeń minie 24 maja.

– Zachęcam wszystkie obiekty i miejsca, których oferta związana jest z tegorocznym tematem do ubiegania się o ten prestiżowy tytuł – mówi  prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk.

Każde z 28 państw członków sieci EDEN w krajowych konkursach wyłania jednego zwycięzcę i przyznaje maksymalnie cztery wyróżnienia. Ocenie podlegają zarówno miejsca, obiekty, regiony, jak i poszczególne produkty turystyczne. Kryteria oceny nie odnoszą się tylko do atrakcyjności danego obiektu. Nagrodzeni muszą wyróżniać się przede wszystkim dbałością o zachowanie zrównoważonego rozwoju turystyki.

Wynik krajowych głosowań zostaje przekazany do Komisji Europejskiej, a ta po weryfikacji zgłoszeń nagradza 28 zwycięzców. Ceremonia rozdania nagród w polskiej edycji odbędzie się 17 czerwca w Warszawie.

– Polska ma bardzo bogatą ofertę w dziedzinie turystyki medycznej, uzdrowiskowej, spa i zapewniania dobrego samopoczucia. Dlatego cieszy nas, że Komisja Europejska w tym roku wybrała taką tematykę konkursu EDEN. Polska Organizacja Turystyczna w ostatnich latach zebrała unikatowe doświadczenia w promowaniu turystyki prozdrowotnej, będąc operatorem programu Go to Brand. Tym samym konkurs EDEN jest naturalnym przedłużeniem naszych działań w tym segmencie rynku – dodaje Andrzejczyk.

Kandydatów do konkursu mogą zgłaszać: regionalne organizacje turystyczne, lokalne organizacje turystyczne, samorządy, instytucje, stowarzyszenia, fundacje, a także prywatni przedsiębiorcy.

Laureat konkursu uzyskuje prawo posługiwania się tytułem „Najlepszej Europejskiej Destynacji EDEN” i zostaje włączony do sieci EDEN. Nagrodą dodatkową będzie objęcie zwycięzcy i wyróżnionych działaniami promocyjnymi Polskiej Organizacji Turystycznej. Laureat będzie reklamowany na portalu www.polska.travel i na krajowych i zagranicznych targach turystycznych.

Zgłoszenia można składać na stronie www.edenpolska.pl.

W poprzednich latach zwyciężali w Polsce:

2009 – Rzeczpospolita Ptasia w Ujściu Warty, temat przewodni: Turystyka i obszary chronione

2010 – Dolina i Bagna Biebrzy, temat przewodni: Turystyka wodna

2011 – Żyrardów, temat przewodni: Rewitalizacja miejsc i obiektów

2013 – Przemyśl, temat przewodni: Turystyka dostępna

2015 – Śląskie Smaki, temat przewodni: Lokalna gastronomia

2017 – Wielokulturowy Nurt Bugu, temat przewodni: Turystyka kulturowa.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Powrót Rosjan nad Morze Czerwone coraz bliższy?

Delegacja przedstawicieli rosyjskich firm turystycznych przyjechała na zaproszenie Turkish Airlines do Hurghady. Powodem wizyty ...

Przejrzystość ofert nie na rękę liniom lotniczym

– Linie lotnicze nie chcą, żeby ich oferty dały się łatwo porównywać – mówił ...

Ponad 100 nowych pociągów regio i interregio

Pojutrze, 9 grudnia, wchodzi w życie nowy roczny rozkład jazdy pociągów. W wielu regionach ...

Traveldata: Wakacje w górę, wakacje w dół

Choć w zeszłym tygodniu średnia cena wakacji za granicą spadła o 48 złotych w ...

Grecos: Trzy greckie wyspy opanowane przez Polaków

Zakintos, Korfu i Kefalonia to wyspy, na których Polacy stanowią duży odsetek turystów – ...

NIK: Promocja świętokrzyskich gmin kuleje

Brak planów i strategii promocyjnych, schematyzm i doraźność działań oraz nieumiejętność oceny efektów tych ...