Cyfryzacja podstawą strategii turystyki

Pixabay

Przedstawiciele niemieckiej branży turystycznej uważają, że przy tworzeniu narodowej strategii turystyki najważniejsza jest cyfryzacja – wynika z ankiety Centrum Kompetencyjnego ds. Turystyki

Niemieckie Centrum Kompetencyjne ds. Turystyki co kwartał przeprowadza ankiety, głównie wśród regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, w których pyta o najważniejsze problemy, jakie powinny znaleźć się w strategii dla kraju.

Instytucja opublikowała wyniki pierwszej analizy. Z odpowiedzi udzielonych przez 191 podmiotów – poza odpowiednikami naszych ROT-ów i LOT-ów ankiety wypełnili przedstawiciele organizacji branżowych i usługodawcy – wynika, że dla branży najważniejsza jest cyfryzacja. W następnej kolejności wymieniane są ochrona środowiska i klimatu, tworzenie ofert w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju i brak ludzi do pracy. Na te dwie ostatnie kwestie uwagę zwracają przede wszystkim gestorzy bazy noclegowej, touroperatorzy zaś chcą położyć większy nacisk na ekologię.

Zobacz też: „Grecka turystyka wymaga strategicznych działań”.

Większość zgadza się, że strategia powinna wspierać turystykę wysokiej jakości i przyczyniać się do poprawy jakości życia w regionach (93 procent głosów). Podobne poparcie (92 procent) zyskała teza, że plan musi obejmować zwiększenie atrakcyjności Niemiec na arenie międzynarodowej. Ankietowani zgodni są co do tego, że dokument powinien zawierać jasno określone zadania i wskazywać obowiązki poszczególnych podmiotów branży. Musi brać pod uwagę interesy różnych grup, w tym kontekście wymieniane są konflikty między rządem a landami dotyczące zakresu kompetencji, brak źródeł finansowania lub niejasne zasady z nimi związane. Inne problemy, na które zwracają uwagę pytani to zbyt duża biurokracja, a także to, że turystyka nie jest uznawana za ważną gałąź gospodarki.

Centrum Kompetencyjne ds. Turystyki to instytucja powołana przez Ministerstwo Gospodarki i Energii. Jego zadaniem jest doradzanie władzom na szczeblu krajowym.

Czytaj też: „Ras al-Chajma ma nową strategię dla turystyki”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Agenci ratują wiarę w biura podróży

Pocztówki wysyłane do klientów z ofertami touroperatorów, ulotki, ale i zaangażowanie polityków – kooperatywa ...

Fot. knesset.gov.il

Asaf Zamir nowym ministrem turystyki Izraela

Były zastępca burmistrza Tel Awiwu Asaf Zamir objął stery Ministerstwa Turystyki Izraela. Asaf Zamir ...

Boris Raoul na czele Travelplanet.pl

Boris Raoul został prezesem sieci agencyjnej Travelpanet.pl. Tę samą funkcję pełni w Grupie Invia, ...

Lotnicza zima na bogato

Linie lotnicze mają już rozkłady lotów na sezon zimowy, który zacznie się w ostatnią ...

Dobra cena za hotel? Tak, ale przy natychmiastowej płatności

Hotele są gotowe oferować specjalne ceny, ale chciałyby dostawać za nie pieniądze od razu, ...

Kenia ma nową strategię dla turystyki

2,5 tysiąca nowych łóżek hotelowych, rozbudowa sieci połączeń, nowoczesny terminal dla statków wycieczkowych i ...