Cyfryzacja podstawą strategii turystyki

Pixabay

Przedstawiciele niemieckiej branży turystycznej uważają, że przy tworzeniu narodowej strategii turystyki najważniejsza jest cyfryzacja – wynika z ankiety Centrum Kompetencyjnego ds. Turystyki

Niemieckie Centrum Kompetencyjne ds. Turystyki co kwartał przeprowadza ankiety, głównie wśród regionalnych i lokalnych organizacji turystycznych, w których pyta o najważniejsze problemy, jakie powinny znaleźć się w strategii dla kraju.

Instytucja opublikowała wyniki pierwszej analizy. Z odpowiedzi udzielonych przez 191 podmiotów – poza odpowiednikami naszych ROT-ów i LOT-ów ankiety wypełnili przedstawiciele organizacji branżowych i usługodawcy – wynika, że dla branży najważniejsza jest cyfryzacja. W następnej kolejności wymieniane są ochrona środowiska i klimatu, tworzenie ofert w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju i brak ludzi do pracy. Na te dwie ostatnie kwestie uwagę zwracają przede wszystkim gestorzy bazy noclegowej, touroperatorzy zaś chcą położyć większy nacisk na ekologię.

Zobacz też: „Grecka turystyka wymaga strategicznych działań”.

Większość zgadza się, że strategia powinna wspierać turystykę wysokiej jakości i przyczyniać się do poprawy jakości życia w regionach (93 procent głosów). Podobne poparcie (92 procent) zyskała teza, że plan musi obejmować zwiększenie atrakcyjności Niemiec na arenie międzynarodowej. Ankietowani zgodni są co do tego, że dokument powinien zawierać jasno określone zadania i wskazywać obowiązki poszczególnych podmiotów branży. Musi brać pod uwagę interesy różnych grup, w tym kontekście wymieniane są konflikty między rządem a landami dotyczące zakresu kompetencji, brak źródeł finansowania lub niejasne zasady z nimi związane. Inne problemy, na które zwracają uwagę pytani to zbyt duża biurokracja, a także to, że turystyka nie jest uznawana za ważną gałąź gospodarki.

Centrum Kompetencyjne ds. Turystyki to instytucja powołana przez Ministerstwo Gospodarki i Energii. Jego zadaniem jest doradzanie władzom na szczeblu krajowym.

Czytaj też: „Ras al-Chajma ma nową strategię dla turystyki”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przedsprzedaż lata w Rainbow większa o 38 procent

Giełdowa spółka Rainbow Tours, prowadząca działalność jako biuro podróży Rainbow, podała wyniki przedsprzedaży wyjazdów ...

Betlej: Słabnie wiara Polaków w gospodarkę

Ogarnięta kampanią przed wyborami parlamentarnymi i prezydenckimi Turcja traci zainteresowanie turystów. Zyskuje je za ...

Orbis zwiększa obłożenie, ceny i zyski

Po trzech kwartałach EBITDA hotelarskiej grupy wyniosła 394,9 mln złotych, co oznacza wzrost o ...

Donovaly na mapie połączeń Polskiego Busa

PolskiBus.com w ramach linii z Warszawy do Budapesztu, przez Radom, Kielce i Kraków, uruchamia ...

Zima zaskoczyła europejskich lotników

Obfite opady śniegu i silny wiatr spowodowały zakłócenia w komunikacji w zachodniej Europie. W ...

TUI: Przez żołądek do serca turysty

Jedzenie serwowane turystom powinno być ekologiczne i sprowadzane od lokalnych przedsiębiorców – stwierdził koncern ...