W Tajlandii połowa pracowników turystyki nie dostała wypłaty

Fot. AFP

2 z 4 milionów osób zatrudnionych w tajlandzkiej branży turystycznej nie dostało w tym miesiącu pensji.

Ponad połowa z 4 milionów osób, które dotąd pracowały w branży turystycznej w Tajlandii, w tym miesiącu nie otrzymała wynagrodzeń, ponieważ ich pracodawcy stracili płynność finansową z powodu pandemii – pisze niemieckojęzyczny portal Farang dla turystów i rezydentów w Tajlandii.

Według Rady Turystyki Tajlandii już 5 tysięcy firm zbankrutowało lub zawiesiło działalność. Jeśli sytuacja utrzyma się do lipca, rada liczy się z podwojeniem tej liczby. W Tajlandii w branży turystycznej działało dotąd 50 tysięcy firm. Kryzys dotknie przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa, takie jak sklepy z pamiątkami, centra spa, restauracje, przewoźnicy autokarowi i przewodnicy. To oznacza, że od 25 do 30 procent zatrudnionych, czyli 1-1,5 miliona osób pójdzie na bruk. Przedsiębiorcy narzekają, że mimo działań rządu, banki nie chcą dawać im nisko oprocentowanych kredytów, a bez nich firmy nie przetrwają.

CZYTAJ TEŻ: Tajlandia – po wizy tylko z zaświadczeniem od lekarza

Z kolei gazeta „Bangkok Post” pisze w swoim elektronicznym wydaniu, że chińscy turyści mogą zacząć podróżować już w kwietniu, bo epidemia koronawirusa słabnie. Chińscy touroperatorzy przekazali swoim partnerom w Tajlandii, że dwie prowincje, Zhejiang i Jiangsu, zniosły ograniczenia dotyczące wyjazdów, ale mieszkańcy prawdopodobnie na początku będą podróżować tylko po swoich regionach.

Taką informację przekazał prezes Tajlandzkiej Organizacji Turystycznej (TAT) Yuthasak Supasorn. Prezes podkreśla, że Tajlandia nie może nie być gotowa na przyjęcie gości z Państwa Środka, kiedy ci będą chcieli ponownie wyjeżdżać za granicę. Tamtejsi touroperatorzy nie działali przez 45 dni i są zdesperowani, by wznowić biznes.

Podczas gdy rząd walczy z rozprzestrzenianiem się wirusa, TAT będzie pracować z sektorem prywatnym, żeby przygotować stosowne rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa i zdrowia i w ten sposób pomóc firmom poradzić sobie z pandemią. Organizacja wraz z Ministerstwem Zdrowia wdrażają wytyczne, które mają podnieść standardy czystości i higieny w atrakcjach turystycznych, hotelach i restauracjach. Chodzi o to, by zdobyć zaufanie turystów, dla których teraz przy wyborze kierunku priorytetem są kwestie zdrowotne.

Pracownicy pięciu biur TAT w Chinach mają analizować działania podejmowane przez tamtejsze obiekty turystyczne, ich raporty zostaną następnie przeanalizowane przez centralę organizacji i przekazane do Ministerstwa Zdrowia w postaci kodeksów działań. TAT chce również pozyskać od instytucji rządowych dopłaty dla firm, które zobowiążą się do utrzymania stanu zatrudnienia lub stworzenia dodatkowych miejsc pracy po przystąpieniu do programu.

ZOBACZ TAKŻE: Tajlandia ustanawia minimalne ceny wycieczek

Yuthasak mówi, że branża jest gotowa do współpracy, a po zakończeniu kryzysu zamierza rozpocząć akcję wielkiego sprzątania w kraju. – Zachowanie turystów na świecie zmieni się całkowicie z powodu pandemii. Rolą TAT jest promocja, ale jeśli produkt nie będzie wystarczająco dobry, by spełnić oczekiwania turystów, nie będzie miał żadnej wartości – dodaje.

Prezes przyznaje, że powrót do 40 milionów turystów rocznie może potrwać wiele lat, zwłaszcza że organizacja założyła jedynie 8-procentowy wzrost liczby gości w przyszłym roku, bo położyła większy nacisk na jakość, a nie ilość. Z powodu kryzysu TAT będzie też działać bardziej w internecie i na przykład brać udział w targach organizowanych wirtualnie, a nie, jak dotychczas, w spotkaniach i rozmowach stolikowych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Białystok pyta, kto zrobi lotnisko

Władze Białegostoku ogłosiły przetarg na budowę utwardzonego pasa startowego na lotnisku Krywlany. Wykonawca ma ...

Ryanair zawiezie wrocławian na Korfu

Loty na trasie z Wrocławia na Korfu irlandzki przewoźnik realizował będzie w sezonie letnim, ...

Betlej: Wakacje tanieją niepokojąco

Przedłużający się okres bardzo niskich cen w biurach podróży może niepokoić, gdyż zbiega się ...

Lotnisko w Krakowie kończy sezon ze wzrostem 13,8 procent

W grudniu z usług krakowskiego lotniska skorzystało 559 tysięcy pasażerów, o 17 procent więcej ...

Niemiecka branża żąda równej konkurencji

Nie chcemy żadnych subwencji, ani specjalnych regulacji. Potrzebujemy uczciwej konkurencji – mówi szef DRV ...

Kayak zwalnia ludzi w Europie

Ponad 50 pracowników zatrudnionych w europejskich biurach Kayaka pożegna się z pracą. Firma łączy ...