Promocja w internecie drenuje biura podróży

119 godzin mija średnio, zanim klient przeglądający strony internetowe firm turystycznych zdecyduje się na zakup w jednej z nich. I choć wartość transakcji jest w tej branży wysoka, to wskaźnik konwersji pozostawia wiele do życzenia

Aktualizacja: 28.11.2017 07:53 Publikacja: 28.11.2017 07:23

Promocja w internecie drenuje biura podróży

Foto: Pixabay

Z badania niemieckiej firmy intelliAd, która przeanalizowała ponad 2,2 miliona zakupów dokonanych on-line w 8 branżach w trzecim kwartale tego roku, wynika, że choć turystyka może cieszyć się z największej średniej wartości zakupów, to powinna martwić się wysokimi kosztami pozyskania klientów. Wskaźnik konwersji (liczba zakupów w stosunku do liczby odwiedzin na stronie) w tym przypadku jest najniższy i wynosi zaledwie 0,3 procent. Dla porównania, w przypadku aptek wynosi on 9,6 procent. Według analityków związane jest to z wysoką kwotą przeznaczaną na usługi turystyczne. Na internetowe zakupy turystyczne Niemcy wydawali w trzecim kwartale roku przeciętnie 1369 euro, czyli o 6,5 procent więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek