Reklama

Czy agent stanie się touroperatorem?

Należy sprawdzić, czy sprzedawanie powiązanych usług turystycznych może zostać uznana za pośrednictwo, nawet jeśli turysta wybiera je i płaci za nie łącznie - zaleca niemiecki Bundesrat

Publikacja: 30.12.2016 07:34

Czy agent stanie się touroperatorem?

Foto: Filip Frydrykiewicz

Według dyrektywy unijnej, nad wdrożeniem której do niemieckiego prawa pracuje teraz niemiecki parlament, wycieczka zorganizowana to taka impreza, w ramach której usługi turystyczne oferowane są w pakiecie lub pod wspólną ceną.

Bundesrat, jedna z dwóch izb parlamentu niemieckiego, zastanawia się, czy agenci, którzy będą sprzedawać powiązane usługi turystyczne (świadczenia pochodzące od różnych dostawców, na przykład przelot i zakwaterowania), tworząc taki pakiet, nie staną się automatycznie touroperatorami, co by oznaczało, że musieliby ponosić taką samą odpowiedzialność za wykonanie usługi jak organizatorzy. Musieliby wtedy zapewnić sobie zabezpieczenie, na przykład w postaci gwarancji ubezpieczeniowej, jakie zobowiązany jest mieć organizator turystyki na wypadek bankructwa. Dla wielu z nich byłoby to za drogie. Widząc to niebezpieczeństwo przedstawiciele niemieckiej branży lobbują od miesięcy u polityków, by przy implementacji dyrektywy unijnej nie wprowadzali zapisów, które spowodują, że egzystencja wielu małych i średnich firm będzie zagrożona.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama