Reklama
Rozwiń

Overtourism nie odstrasza turystów

Tłumy w wakacyjnych miejscach, głównie w miastach, nie odstraszają turystów. Ponad połowa z nich mówi, że mimo overtourismu nie zrezygnuje z wyjazdu

Publikacja: 08.08.2019 07:26

Overtourism nie odstrasza turystów

Foto: Filip Frydrykiewicz

Jak donosi portal Travel Talk, Międzynarodowy Uniwersytet Nauk Stosowanych (IUBH) w Bonn przeprowadził badanie, w którym sprawdził, co turyści myślą o odwiedzaniu miejsc obieranych za cel podróży przez miliony innych.

Czytaj też: "Touroperatorzy mogą zatrzymać overtourism".

Wynika z niego, że ponad połowa, konkretnie 53 procent, nie zamierza rezygnować z wyjazdu z powodu overtourismu, zjawiska, o którym branża turystyczna dyskutuje już od kilku lat. Duża część przyznaje jednak, że bierze pod uwagę problem i odwiedza popularne miejsce poza sezonem. Analiza ujawniła ponadto, że dwoje na troje pytanych wie, czym jest overtourism, a zjawisko kojarzy przede wszystkim z Wenecją, Barceloną, Paryżem, Rzymem i Amsterdamem.

Badacze zapytali, dlaczego overtourism nie jest przeszkodą w realizacji wyjazdu. - Wielu respondentów uważa, że skoro jakieś miejsce jest tak bardzo popularne, to znaczy, że trzeba je odwiedzić - mówi kierowniczka Międzynarodowych Studiów Zarządzania Turystyką na IUBH Claudia Möller. Dodaje, że innym powodem jest przekonanie, że dane miasto czy miejsce należy do grupy tych, „które trzeba zobaczyć chociaż raz w życiu".

Zobacz także: "Ograniczeń w podróżowaniu nie da się uniknąć".

W badaniu udział wzięły 384 osoby, które odpowiedziały na pytania przez internet. 41 procent z nich było w wieku 15-24 lata, 29 procent 25-34 lata, a 30 procent miało ponad 35 lat. 27 procent stanowili mężczyźni, a 73 procent kobiety.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku