Reklama

CPK może być konkurencją dla lotnisk regionalnych

Centralny Port Komunikacyjny może stanowić zagrożenie dla regionalnych portów lotniczych, choć te podkreślają, że ich pozycja jest stabilna i z CPK zamierzają konkurować atrakcyjną siatką połączeń

Publikacja: 29.07.2019 08:56

Prezes Portu Lotniczego Wrocław Dariusz Kuś

Prezes Portu Lotniczego Wrocław Dariusz Kuś

Foto: Newseria Biznes

Centralny Port Komunikacyjny „Solidarność" ma powstać w gminie Baranów, 40 kilometrów na zachód od Warszawy. W pierwszym etapie ma mieć przepustowość na poziomie 45 milionów, a docelowo około 100 milionów pasażerów rocznie. Inwestycja warta łącznie 37 miliardów złotych obejmie budowę portu lotniczego na miarę największych na świecie, miasteczka Airport City z hotelami i powierzchnią kongresowo-biurową oraz infrastrukturę drogową i kolejową, która będzie obsługiwać nowe lotnisko. W planach jest między innymi do 250 kilometrów dróg na terenie całego kraju, które usprawnią dotarcie do CPK, ponad 900 kilometrów nowych linii i łączników kolejowych oraz skrócenie czasu dojazdu do lotniska do 120 minut z największych miast w Polsce. Zgodnie z założeniami część tej infrastruktury ma powstać jeszcze przed 2025 rokiem, większość do 2030 roku.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Reklama
Reklama