Obligacje wyemitowane  przez polskie lotniska na sfinansowanie rozbudowy portów są już warte w sumie ponad 1,5 mld zł. Największą emisję – wartą 240 mln zł – zaplanował port warszawski, wrocławskie lotnisko chce wyemitować papiery warte 230 mln zł.  To ostatnio jeden z najpopularniejszych wśród lotnisk instrumentów  finansowych  pozwalających uzyskać środki na realizowane inwestycje.

Modlin z emisji obligacji chce pozyskać ok. 50 proc. środków koniecznych do sfinansowania prac niezbędnych do rozpoczęcia działalności.  Organizatorem emisji jest Bank Pekao SA. Papiery mają zostać  wykupione do września 2020 r. Jak zapewnia Edyta Mikołajczyk, rzeczniczka lotniska w Modlinie,  port zacznie działać w czerwcu przyszłego roku.  – Pod koniec 2011 r.  rozpoczną się prace wykończeniowe w terminalu,  prawie ukończona jest też budowa drogi startowej – mówi Edyta Mikołajczyk.

Liderami na rynku obligacji dla portów lotniczych są  Pekao i Nordea. Umowa z Modlinem to dla Pekao piąta w tej branży. Bank  organizował także emisje dla portów lotniczych z Wrocławia, Poznania, Łodzi i Rzeszowa.  Nordea  obsługuje m.in. lotnisko w Gdańsku, które pierwsze sięgnęło po tę formę  finansowania inwestycji.