Podczas drugiego dnia największych w Europie targów branży turystycznej – World Travel Market, mediom społecznościowym i obecności w sieci poświęconych zostało kilka seminariów i konferencji.
Eksperci rynku turystycznego zgodnie bowiem uznają, że media społecznościowe są dziś najważniejszym narzędziem marketingowym tej branży. Dlatego też linie lotnicze, sieci hotelowe czy biura podróży coraz większą wagę przywiązują do swojej obecności w sieci. Szczególnie na portalach społecznościowych i blogach. Wiedzą, że w dzisiejszych czasach internet jest niezastąpionym narzędziem dystrybucji, a dzięki internetowym wyszukiwarkom można skutecznie generować zainteresowanie danymi kierunkami.
„W Wielkiej Brytanii aż 40 proc. osób przy wyborze wakacji sugeruje się wpisami na blogach czy portalach społecznościowych; 89 proc. uznaje je zaś za pomocne" – czytamy w raporcie. „Złe opinie innych internautów skutkują najczęściej zmianą hotelu (33 proc.), miejsca pobytu (10 proc.), zmianą agenta lub biura podróży (8 proc.) a nawet linii lotniczej (5 proc.)" – wylicza dokument.
Popularność mediów społecznościowych rośnie w tak dużym tempie, że skuteczne jeszcze kilka lat temu metody marketingowe, takie np. PPC (pay per click) musiały, w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy, ustąpić miejsca komentarzom w mediach społecznościowych czy recenzjom umieszczanym na blogach. Co więcej, aż 50 procent firm, które wykorzystują do promowania swojej działalności media społecznościowe, przestało inwestować w PPC oraz reklamę w internetowych wyszukiwarkach.
Znaczenie mediów społecznościowych podkreślano też podczas wielu seminariów. Jedno z nich poświęcone było wyłącznie współpracy przedstawicieli branży turystycznej z blogerami, których aktywność w sieci może nie tylko uwidocznić w sieci dany brand, ale także przełożyć się na wzrost sprzedaży.