Egipt: wzrost o 0,27 procent. Szybki przyrost udziałów może wynikać z nadrabiania wciąż jeszcze relatywnie niedużego stopnia zaawansowania sprzedaży. W następnych tygodniach dynamika powinna pozostawać dodatnia (choć mniejsza niż w wcześniejszych tygodniach) wobec wchodzenia w „zasięg" przedsprzedaży Egiptu jeszcze kolejnych popularnych terminów wyjazdów do tego kraju.
Hiszpania: wzrost o 0,15 procent. Hiszpania zyskiwała udział w rynku siódmy raz z rzędu. Może mieć to związek z przedłużającą się słabszą passą Grecji (pomimo niewielkiego wzrostu w ostatnim tygodniu) i z nieco słabszymi nastrojami konsumenckimi.
Turcja: wzrost o 0,13 procent. Turcja zdecydowanie zakończyła wcześniejszy 14-tygodniowy spadek (to już czwarty wzrost), trwający do ostatniego tygodnia marca, który mógł mieć związek z wcześniejszą stopniową zwyżką bezwzględnych i relatywnych cen, rosnącym stopniem wyprzedania najbardziej atrakcyjnych ofert i ze spadkiem nastrojów konsumenckich w tzw. Polsce B.
Grecja: wzrost o 0,09 procent. Pierwszy wzrost udziału w rynku tego kierunku od połowy stycznia, choć jeszcze niewielki i nie przesądzający o wyraźnym powrocie do trendu wzrostowego. Długotrwała trzymiesięczna passa spadkowa była prawdopodobnie spowodowana połączeniem silnej konkurencji cenowej kilku krajów sąsiednich i znacznego zaspokojenia popytu na ten kierunek w kilku wcześniejszych sezonach.
Albania: spadek o 0,11 procent. W okresie dużego popytu między 10 lutego a 10 marca na ten kierunek, średnie ceny na nim wyraźnie wzrosły, co wraz z dobrą passą Tunezji i Egiptu doprowadziło do znaczącego osłabienia tempa sprzedaży. Relatywnie lepsze ostatnio ceny wycieczek do Albanii wyhamowują jednak tempo spadku jej udziału w rynku (najmniejszy spadek od pięciu tygodni), ale nie wpłynęły jeszcze definitywnie na ożywienie sprzedaży tego kierunku.
Tunezja: spadek o 0,18 procent. Tunezja regularnie zyskiwała na znaczeniu od czwartego tygodnia stycznia, co mogło wynikać z relatywnie bardzo niskich cen oraz z odłożonego popytu z trzech poprzednich sezonów. Przed trzema tygodniami osiągnęła dotychczasowe apogeum udziału w rynku, a w ostatnim tygodniu po chwilowej 2-tygodniowej stabilizacji odnotowano kolejny spadek tego kierunku. Zmiana trendu może mieć związek z rosnącymi w ostatnich sześciu tygodniach cenami wycieczek do tego kraju (o ponad 170 złotych).