Polacy mało zorientowani w prawach pasażerów

Tylko 30 procent Polaków wie, w jakich sytuacjach może ubiegać się o odszkodowanie lotnicze - podaje AirHelp, powołując się na zlecone przez siebie badania

Publikacja: 05.04.2018 10:47

Polacy mało zorientowani w prawach pasażerów

Foto: AFP

Badanie zrealizowano metoda? ankiety internetowej na próbie 1004 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Przeprowadził je IMAS International na zlecenie firmy AirHelp, pośredniczącej w uzyskiwaniu rekompensat od linii lotniczych.

Jak podaje AirHelp, wskaźnik znajomości praw pasażerów jest  nieco wyższy wśród osób, które kiedykolwiek leciały samolotem (35 procent) lub spotkały się już z zakłóconym lotem (41 procent). Większą świadomość swoich praw mają też ludzie z wyższym wykształceniem. 43 procent z nich wiedziało, w jakich okolicznościach może domagać się rekompensaty. Częściej byli to mężczyźni (33 procent) niż kobiety (27 procent).

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta