Reklama

Polacy mało zorientowani w prawach pasażerów

Tylko 30 procent Polaków wie, w jakich sytuacjach może ubiegać się o odszkodowanie lotnicze - podaje AirHelp, powołując się na zlecone przez siebie badania

Publikacja: 05.04.2018 10:47

Polacy mało zorientowani w prawach pasażerów

Foto: AFP

Badanie zrealizowano metoda? ankiety internetowej na próbie 1004 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Przeprowadził je IMAS International na zlecenie firmy AirHelp, pośredniczącej w uzyskiwaniu rekompensat od linii lotniczych.

Jak podaje AirHelp, wskaźnik znajomości praw pasażerów jest  nieco wyższy wśród osób, które kiedykolwiek leciały samolotem (35 procent) lub spotkały się już z zakłóconym lotem (41 procent). Większą świadomość swoich praw mają też ludzie z wyższym wykształceniem. 43 procent z nich wiedziało, w jakich okolicznościach może domagać się rekompensaty. Częściej byli to mężczyźni (33 procent) niż kobiety (27 procent).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Reklama
Reklama