- Konkurs jest następstwem wprowadzanych w organizacji zmian – tłumaczy Katarzyna Włodek-Makos, przewodnicząca społecznej rady programowej WOT. - Przyjęliśmy nowy statut i będziemy wprowadzać zawodowy zarząd, aby zracjonalizować kierowanie stowarzyszeniem. Do tej pory mieliśmy społeczny zarząd, w którym działaliśmy pro bono, ale przy tak dużej organizacji i liczbie spraw trzeba było zrobić krok do przodu. Na ostatnim walnym zgromadzeniu powołaliśmy więc 9-osobową społeczną radę programową, która będzie organem kontrolnym, a ja zostałam wybrana na jej przewodniczącą. Trzech członków rady reprezentuje miasto Warszawę, pozostali są przedstawicielami branży turystycznej – dodaje. Wcześniej Katarzyna Włodek-Makos pełniła funkcję prezesa społecznego zarządu WOT.
Nowy podział ról
- Zmiany mają przede wszystkim usprawnić działanie organizacji i zwiększyć reprezentację różnych sektorów lokalnej turystyki w radzie programowej. Jej głównym zadaniem jest wytyczanie średnio- i długodystansowych kierunków rozwoju i celów organizacji – tłumaczy Katarzyna Włodek-Mikos. - Zawodowy zarząd ma mieć większe niż dotychczas kompetencje i wpływ na decyzje organizacji. Natomiast Rada będzie mogła skupić się na projektowaniu długofalowych rozwiązań. Realizuje coraz więcej złożonych projektów, których czas realizacji czasem nie pozwala, by skutecznie zajmować się nim mógł zarząd wolontariacki – dodaje. Jak wyjaśnia, zmiany wprowadzono, wzorując się na organizacjach turystycznych Gdańska i Poznania.
Założenia WOT pozostają jednak bez zmian. Priorytetem organizacji pozostają więc: rozwój lokalnej branży turystycznej i konferencyjnej, pozyskiwanie ważnych wydarzeń kongresowych dla miasta, gromadzenie i dzielenie się wiedzą o lokalnym rynku i rozwijanie branżowej współpracy.
Nowe projekty
WOT zapowiada, że w 2018 roku poprowadzi kilka nowych projektów branżowych. Wśród nich znajdzie się przygotowanie ofert w ramach serii Warsaw City Tours, projekt "What's up in Warsaw" i program "Warszawa kulturalna" (a w jego ramach projekt „Odwiedź Muzeum po pracy"). Przewidziany jest również udział w wybranych targach zagranicznych i krajowych i koordynowanie programu "Warszawa kulinarna".
- Ten ostatni jest szczególnie interesujący, ponieważ w stolicy bardzo dynamicznie rozwija się tzw. scena gastronomiczna, która zdobywa nie tylko coraz większe uznanie światowych krytyków kulinarnych, ale też turystów zagranicznych – wyjaśnia Katarzyna Włodek-Makos. -