Kielce i okolice w pakietach rodzinnych

Przy okazji Dnia Dziecka ruszy nowy produkt turystyczny - „Kielce - raj dla dzieci". Ma zachęcić rodziny z dziećmi do spędzenia więcej czasu w regionie świętokrzyskim

Publikacja: 20.01.2018 23:10

Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie odwiedza rocznie 200 tysięcy ludzi

Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie odwiedza rocznie 200 tysięcy ludzi

Foto: materiały prasowe

Pomysłodawcą są Kielce, a partnerami - 12 podkieleckich gmin, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, hotelarze, restauratorzy, właściciele i zarządcy atrakcji turystycznych. - Współpraca samorządów różnego szczebla, organizacji turystycznych i przedsiębiorców jest warunkiem realizacji projektu – uważa prezes ROT WŚ Jacek Kowalczyk.

Razem korzystniej

Jego zdaniem regionowi kojarzonemu z turystyką rodzinną i szkolną brakuje jednej, spójnej oferty. - Mamy bardzo dużo atrakcji dla rodzin z dziećmi, ale nic ich nie łączy, każda działa na własną rękę. Połączenie miejsc, które znajdują się w promieniu 20-30 kilometrów od miasta, może sprawić, że będą one znacznie częściej odwiedzane przez turystów. Ten program ma zachęcić przedsiębiorców i zarządców tych atrakcji do wspólnej promocji, co wszystkim przyniesie korzyść - mówi Kowalczyk.

Co ma się zmienić? Atrakcje będą sprzedawane w pakietach z co najmniej jednym noclegiem, dzięki czemu turyści będą zatrzymywać się w Kielcach i regionie na dłużej. - Mamy już poparcie lokalnego oddziału Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, liczymy też na współpracę z niezrzeszonymi obiektami noclegowymi - dodaje.

Miejsc przyciągających turystów wystarczy, by wypełnić im kilkudniowy czy nawet tygodniowy pobyt. - W samych Kielcach mamy m.in. Centrum Geoedukacji, Muzeum Zabawek i Zabawy, Teatr Lalki i Aktora Kubuś i stok narciarski. A poza miastem: Centrum Bajki w Pacanowie, Park Rozrywki i Miniatur Sabat Krajno w Krajnie-Zagórzu, Bałtowski Kompleks Turystyczny, Muzeum Archeologiczne i Rezerwat „Krzemionki" w Krzemionkach Opatowskich - wylicza Kowalczyk.

Ważnym ogniwem w projekcie jest gmina Chęciny, w której znajduje się wiele popularnych atrakcji, jak zamek królewski (500 tysięcy odwiedzających w zeszłym roku), Park Etnograficzny (oddział Muzeum Wsi Kieleckiej), Jaskinia Raj, Centrum Nauki Leonardo da Vinci, Muzeum Górnictwa Kruszcowego i Europejskie Centrum Edukacji Geologicznej (od 2015 roku prowadzą one wspólną działalność promocyjną jako Chęciński Klaster Turystyczny). Są też dwa szlaki stworzone z myślą o dzieciach i młodzieży: Świętokrzyski Szlak Literacki, łączący miejsca związane z pisarzami (m.in. Ciekoty, Nagłowice, Oblęgorek) i Świętokrzyski Szlak Archeo-Geologiczny.

W pakiecie taniej

Za kilka tygodni kielecki ratusz skończy stronę internetową, która ma być głównym narzędziem w promowaniu „Kielc – raju dla dzieci" (rajdladzieci.kielce.eu). Znajdą się na niej informacje o atrakcjach turystycznych, kalendarium wydarzeń, interaktywna mapa, adresy hoteli i restauracji. Miasto planuje również wydać przewodnik dla dzieci z legendami i zagadkami, a także rodzinny paszport turystyczny na pieczątki z odwiedzanych miejsc, które będzie można wymieniać na nagrody. Turyści kupujący pakiety mogą również liczyć na zniżki. ROT WŚ zamierza promować nowy produkt na targach turystycznych w Łodzi, Katowicach, Warszawie, Chorzowie i Kielcach.

Inaugurację projektu „Kielce - raj dla dziecka" zaplanowano na przełom maja i czerwca. - To będzie weekend wypełniony atrakcjami - zapowiada Kowalczyk. Między 31 maja a 3 czerwca odbędą się m.in.: Międzynarodowy Festiwal Kultury Dziecięcej organizowany przez Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie, Świętokrzyski Jarmark Agroturystyczny w skansenie w Tokarni i Budzenie Sienkiewki - cykliczna impreza plenerowa na reprezentacyjnej ulicy Kielc (dwie ostatnie imprezy ze specjalnymi strefami dla dzieci), a ponadto gry terenowe, zorbing, parady i dyskoteki. Gwoździem programu ma być widowisko Kieleckiego Teatru Tańca „Alicja w Krainie Czarów", które odbędzie się w Dzień Dziecka w amfiteatrze na Kadzielni w Kielcach. - Dzień Dziecka obchodzi cała Polska, my jednak oferujemy coś więcej niż jednodniowe święto – podsumowuje prezes ROT WŚ.

Pierwsze pakiety na Dzień Dziecka mają pojawić się w sprzedaży wiosną. W ich cenę wliczone będą noclegi, wejście na „Alicję w Krainie Czarów" i szereg innych atrakcji. - Będzie je można kupić na stronie internetowej. Chcielibyśmy, aby w ich dystrybucję włączyły się także hotele, biura podróży i muzea - mówi Jacek Kowalczyk. Jego zdaniem różnorodność atrakcji pozwoli w przyszłości stworzyć pakiety tematyczne (geologia, przyroda itp.). Mają być one dostępne przez cały rok.

Pomysłodawcą są Kielce, a partnerami - 12 podkieleckich gmin, Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego, hotelarze, restauratorzy, właściciele i zarządcy atrakcji turystycznych. - Współpraca samorządów różnego szczebla, organizacji turystycznych i przedsiębiorców jest warunkiem realizacji projektu – uważa prezes ROT WŚ Jacek Kowalczyk.

Razem korzystniej

Pozostało 92% artykułu
0 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek