W Grupie TUI zakończył się właśnie trzeci rok obrotowy od momentu fuzji TUI AG z TUI Travel Plc.
– Nasze wyniki finansowe i statystyki rezerwacyjne potwierdzają, że konsekwentnie realizujemy strategię wzrostu. Hotele i rejsy wycieczkowe osiągają dobre rezultaty, a w tym roku mocniej zróżnicowaliśmy ich ofertę. Rosnąca liczba klientów na najważniejszych rynkach jest potwierdzeniem atrakcyjności wyjazdów wakacyjnych i naszej siły sprzedażowej - mówi Friedrich Joussen, prezes Grupy TUI. - Na obecnym, wczesnym, etapie rezerwacji wyjazdów na kolejny sezon statystyki potwierdzają nasze oczekiwania. Co prawda często pojawiają się czynniki zewnętrzne, które w przypadku niektórych rynków i kierunków mogą prowadzić do niepewności klientów, ale jesteśmy przekonani, że dzięki zróżnicowanej ofercie i strategii opartej na rozwoju hoteli i rejsów, będziemy mogli dalej realizować nasze plany. Tym samym potwierdzamy wcześniejsze zapowiedzi, że rok 2016/2017 zakończymy z co najmniej 10-procentowym wzrostem zysku operacyjnego rok do roku – dodaje.
Tylko w tym roku rozliczeniowym Grupa otworzyła w sumie 10 hoteli własnych. Od czasu fuzji pojawiło się ich łącznie 28. Zanotowała nie tylko wysokie obłożenie, ale i dobry zysk od osoby. Pozytywnie na wynikach odbiło się też włączenie do floty dwóch kolejnych statków „Mein Schiff 6" i „TUI Discovery 2".
W tym sezonie letnim największy wzrost obrotu Grupa zanotowała w krajach północnych (14 procent), w Wielkiej Brytanii i krajach Beneluksu (po 7 procent) i w Niemczech (6 procent). Liczba klientów wzrosła w sumie o 1 procent, przy czym w krajach północnych było to 5 procent, w krajach Beneluksu 4 procent, a w Niemczech 3 procent. Średnia cena była wyższa o 7 procent (porównując rok do roku). Koncern sprzedał w sumie 98 procent programu. Wśród kierunków wyjazdowych największym zainteresowaniem cieszyły się Grecja, Bułgaria, Chorwacja, Włochy, Wyspy Zielonego Przylądka i dalekie kierunki. Koncern podkreśla, że w tym roku zwiększył też sprzedaż przez własne biura i internet (odpowiednio o 4 i 7 procent).
W nadchodzącym sezonie zimowym Grupa otworzy 5 hoteli marek RIU, Robinson i Blue Diamond, a w letnim przekształci kilka obiektów w hotele TUI Blue. Z powodu ostatnich huraganów część hoteli koncernu zostanie zaś czasowo zamknięta na czas remontów.