Japończycy podzieleni w sprawie promocji kraju

Dziennik "Japan Times" nie szczędzi słów krytyki opublikowanej właśnie broszurze japońskiego ministerstwa gospodarki, handlu i przemysłu, zawierającej nowe wytyczne promocji kraju i mocno akcentującej jego wyjątkowość

Publikacja: 04.04.2017 13:37

Japończycy podzieleni w sprawie promocji kraju

Foto: Pixabay

Broszura zatytułowana "Japonia pełna cudów: Japonia zadziwia świat!" daje do zrozumienia, że kraj dysponuje potencjałem zdolnym zadziwić resztę świata na wielu polach. Ministerstwo gospodarki nazywa publikację "concept bookiem" i umieszcza działanie jako kontynuację inicjatywy "Cool Japan" uruchomionej w 2010 roku.

Krytyki nowym działaniom nie szczędzi dziennik "Japan Times". Przypomina, że idea "japońskiej wyjątkowości" od długiego czasu jest obiektem żartów ze strony cudzoziemców. Wypomina rządowi, że nie pomaga przełamywać takiego stereotypu i tworzy okazję do kpin z kraju. Publikacja ministerstwa daje do zrozumienia, że tylko w Japonii można spotkać się z czterema porami roku, rafą koralową czy lodową krą. Dziennik cytuje także blog "Buzzap" poświęcony japońskiej kulturze, który nazywa działania ministerstwa "marnotrawieniem pieniędzy podatników" oraz "patriotyczną pornografią" dającą nieuzasadnione poczucie wyższości.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek