Reklama

Japończycy podzieleni w sprawie promocji kraju

Dziennik "Japan Times" nie szczędzi słów krytyki opublikowanej właśnie broszurze japońskiego ministerstwa gospodarki, handlu i przemysłu, zawierającej nowe wytyczne promocji kraju i mocno akcentującej jego wyjątkowość

Publikacja: 04.04.2017 13:37

Japończycy podzieleni w sprawie promocji kraju

Foto: Pixabay

Broszura zatytułowana "Japonia pełna cudów: Japonia zadziwia świat!" daje do zrozumienia, że kraj dysponuje potencjałem zdolnym zadziwić resztę świata na wielu polach. Ministerstwo gospodarki nazywa publikację "concept bookiem" i umieszcza działanie jako kontynuację inicjatywy "Cool Japan" uruchomionej w 2010 roku.

Krytyki nowym działaniom nie szczędzi dziennik "Japan Times". Przypomina, że idea "japońskiej wyjątkowości" od długiego czasu jest obiektem żartów ze strony cudzoziemców. Wypomina rządowi, że nie pomaga przełamywać takiego stereotypu i tworzy okazję do kpin z kraju. Publikacja ministerstwa daje do zrozumienia, że tylko w Japonii można spotkać się z czterema porami roku, rafą koralową czy lodową krą. Dziennik cytuje także blog "Buzzap" poświęcony japońskiej kulturze, który nazywa działania ministerstwa "marnotrawieniem pieniędzy podatników" oraz "patriotyczną pornografią" dającą nieuzasadnione poczucie wyższości.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Reklama
Reklama