Broszura zatytułowana "Japonia pełna cudów: Japonia zadziwia świat!" daje do zrozumienia, że kraj dysponuje potencjałem zdolnym zadziwić resztę świata na wielu polach. Ministerstwo gospodarki nazywa publikację "concept bookiem" i umieszcza działanie jako kontynuację inicjatywy "Cool Japan" uruchomionej w 2010 roku.
Krytyki nowym działaniom nie szczędzi dziennik "Japan Times". Przypomina, że idea "japońskiej wyjątkowości" od długiego czasu jest obiektem żartów ze strony cudzoziemców. Wypomina rządowi, że nie pomaga przełamywać takiego stereotypu i tworzy okazję do kpin z kraju. Publikacja ministerstwa daje do zrozumienia, że tylko w Japonii można spotkać się z czterema porami roku, rafą koralową czy lodową krą. Dziennik cytuje także blog "Buzzap" poświęcony japońskiej kulturze, który nazywa działania ministerstwa "marnotrawieniem pieniędzy podatników" oraz "patriotyczną pornografią" dającą nieuzasadnione poczucie wyższości.