Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna (POT), założenia przyjęte w 150-stronicowym dokumencie wynikają głównie z „Marketingowej strategii Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020" i „Programu rozwoju turystyki do 2020 roku". Wśród priorytetowych działań promocyjnych POT wymieniła więc: turystykę kulturową (ze szczególnym uwzględnieniem zamków, pałaców, dworów), aktywną (turystyka rowerowa i wodna) i zdrowotną (turystyka medyczna, pobyty w uzdrowiskach, spa i wellness).
Nie tylko miasta
POT zapowiada, że choć w ostatnich latach promowano przede wszystkim dziedzictwo kulturowe miast, teraz przekaz uzupełnią oferty zamków, pałaców i dworów znajdujących się poza granicami metropolii. Organizacja planuje też nawiązanie współpracy z miastami, które z sukcesem ożywiają zdegradowane obszary i znajdują dla nich nowe funkcje. Wśród potencjalnych partnerów wymienia m.in. Łódź, która jest oficjalnym kandydatem Polski do organizacji EXPO. POT zapowiada również zwiększenie promocji zabytkowych obiektów podczas organizowanej w 2017 roku w Krakowie sesji Komitetu Światowego Dziedzictwa UNESCO. W planach są m.in. podróże studyjne, prezentacje i organizacja stoisk promocyjnych.
Ścieżką i rzeką
W „Planie działań na lata 2017-2018" znalazła się też zapowiedź promocji przebiegających przez Polskę ścieżek rowerowych. Organizacja zapewnia, że promowane będą także te szlaki i odcinki Green Velo, które są już komercjalizowane.
Osobne miejsce w planie przypadło turystyce aktywnej, zwłaszcza związanej ze sportami wodnymi: spływami kajakowymi, rejsami statkami i łodziami mieszkalnymi, żeglowaniem, windsurfingiem i kitesurfingiem. Celem POT na najbliższe dwa lata jest m.in. zwrócenie uwagi na zalety łączenia w pakiety różnych form turystyki, np. zintegrowanie turystyki kulturowej z turystyka rowerową czy turystyki zdrowotnej z turystyką wodną. Organizacja zapowiada, że włączy się w przygotowywanie imprez związanych ze zbliżającym się „Rokiem rzeki Wisły".
Obcokrajowcy do uzdrowisk, Polacy na wieś
„Poland is well" - tym hasłem promowane będą, m.in. w Rosji, Ukrainie, Stanach Zjednoczonych, Norwegii i Niemczech, polskie usługi zdrowotne i uzdrowiskowe. Kampania zostanie zrealizowana ze środków Unii Europejskiej. Tymczasem na rynku krajowym, najważniejszym obszarem działań marketingowych będzie turystyka aktywna na obszarach wiejskich. Zdaniem POT-u polska wieś to jeden z niewielu w Europie przykładów zachowania tradycyjnego krajobrazu kulturowego i przyrodniczego. Organizacja zapowiada więc szkolenia (które mają skonsolidować lokalną branżę wokół produktów turystycznych), projekty promocyjne (skoncentrowane na certyfikowanych produktach) i projekty związane z przemysłem spotkań.