- Sprzedaję Litwę od dawna, ale dotychczasowa oferta już się klientom przejadła. To świetnie, że nasi sąsiedzi przygotowali nowe, bogate i zróżnicowane, propozycje dla każdego – ocenia Irena Łankiewicz z PTTK Mazowsze.
W prezentacji dla polskich biur podróży i mediów, zorganizowanej w Ambasadzie Litwy, wzięło udział 10 litewskich podmiotów turystycznych. – Mamy szczęście, że co roku przyjeżdża na nasze wybrzeże coraz więcej Polaków - powiedział na początku prezentacji ambasador Šar?nas Adomavičius. Jednak, jak wyjaśnia, stanowią oni jedynie 5 procent ogólnej liczby przyjezdnych. Na palcach jednej ręki można bowiem policzyć polskie biura zainteresowane tym litewskim kierunkiem.
Same nowości
- Naprawdę mamy co pokazać na 99 kilometrach naszego wybrzeża – przekonywała prowadząca prezentację Anna Kaciun. – W Kretyndze otwarty zostanie w 2017 roku nowy ośrodek uzdrowiskowo-rozrywkowy Atostog? Namai, z pięcioma łaźniami, basenami i całą niezbędną infrastrukturą – opisywała. Jak zapewniała, to dopiero początek inwestycji w mieście, w którym zaczyna się Pomorska Droga św. Jakuba. Litwa dodała do niej w 2016 roku 80 kilometrów trasy i liczy na większy napływ pątników. – Dlatego też w przyszłym sezonie zaproponujemy wycieczki po tutejszych pięciu kompleksach zabytkowych klasztorów – wyjaśniała Kaciun. Pobliska Połąga, największy i najbardziej znany litewski kurort, wzbogaci swoją ofertę o nową salę koncertową, ośrodek sportowy i kemping. To bardzo czysta i bezpieczna miejscowość wypoczynkowa – zapewnia Kaciun.
W czerwcu 2017 roku zostanie na nowo otwarte po remoncie akwarium w Muzeum Morza w Kłajpedzie. Będzie tam można obejrzeć zabytkowe kutry, etnograficzną zagrodę rybacką, żywe uchatki kalifornijskie i występy delfinów. Na najmocniejszy punkt programu zapowiada się akrylowy tunel widowiskowy umożliwiający obserwację odtworzonego życia morskiego w Bałtyku.
– Również w przyszłym roku udostępnimy po remoncie wytwórnię piwa Švyturys, produkowanego w Kłajpedzie od 1784 roku, z nową linią produkcyjną do wyrobu piwa Craft – zapowiedziała Kaciun. Na 2500 metrach kwadratowych browaru znajdą się też sklepy, restauracja, centrum dla zwiedzających i taras widokowy. Kłajpeda chce też przyciągnąć miłośników historii, dlatego w tamtejszych fortyfikacjach ruszy w 2017 roku nowe Muzeum II Wojny Światowej.