20 nowych Flirtów dla Intercity

Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków, Gdynia - Katowice i Kraków - Szczecin - to trasy, dla których PKP Intercity szykuje nowe pociągi

Publikacja: 30.10.2014 08:19

Flirt w budowie

Flirt w budowie

Foto: materiały prasowe

Dwadzieścia kolejnych nowoczesnych pociągów otrzyma w końcu przyszłego roku PKP Intercity. Konsorcjum Stadler-Newag już montuje w Siedlcach pierwszy pojazd i wyposaża jego wnętrze.

Składy typu Flirt będą mieć wygodne fotele, indywidualne gniazdka elektryczne, klimatyzację, nowoczesne toalety i przestrzeń barową. Na elektronicznych wyświetlaczach będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy.

Pozostałe pociągi będą produkowane zarówno w siedleckiej fabryce Stadler Polska, jak i nowosądeckich zakładach Newag. Skrajne człony będą montowane w Siedlcach, a Newag zajmie się zabudową i wyposażeniem członów środkowych. - Pociągi zostaną przekazane przewoźnikowi w październiku przyszłego roku. Zapewnią pasażerom większy komfort podróżowania na długich dystansach – powiedział Christian Spichiger, prezes Stadler Polska i wiceprezes wykonawczy na Europę Środkową w Grupie Stadler Rail.

Nowe składy będą kursować na liniach: Warszawa - Bydgoszcz, Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).

Umowa PKP Intercity z konsorcjum Stadler-Newag, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwisowanie przez kolejnych 15 lat. Część pieniędzy kolej pozyska z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Intercity inwestuje w sumie 5,6 miliarda złotych w modernizację i zakup nowego taboru, który trafi na najważniejsze linie w całym kraju. Nowoczesne, bardziej komfortowe i szybsze pociągi mają przyciągnąć pasażerów, którzy zniechęceni powolnością i siermiężnością PKP masowo przesiadają się do samochodów, Polskiego Busa, oraz tanich linii lotniczych.

M.in. w tym roku Intercity wprowadza na trasę Wrocław – Poznań – Inowrocław – Tczew - Gdynia 25 nowych wagonów. To cztery pełne pociągi, które mogą jechać z prędkością 160 km na godzinę. Zakup pochłonął w sumie 176 mln zł, z czego przeszło 91 mln zł pochodzi z unijnego wsparcia. Na linię Przemyśl – Szczecin już wjechało blisko 90 wagonów po gruntownej modernizacji.

Spółka pozbywa się jednocześnie starego taboru. Niedawno ogłosiła m.in. licytację 9 wysłużonych lokomotyw spalinowych wyprodukowanych w poznańskich zakładach Cegielskiego w latach 1974 - 1975.

Dwadzieścia kolejnych nowoczesnych pociągów otrzyma w końcu przyszłego roku PKP Intercity. Konsorcjum Stadler-Newag już montuje w Siedlcach pierwszy pojazd i wyposaża jego wnętrze.

Składy typu Flirt będą mieć wygodne fotele, indywidualne gniazdka elektryczne, klimatyzację, nowoczesne toalety i przestrzeń barową. Na elektronicznych wyświetlaczach będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy.

Pozostało 84% artykułu
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Lotniska
Tadeusz Syryjczyk: Rozbudowa lotniska w Radomiu to wyrzucanie pieniędzy
Turystyka
Sun & Fun - stara marka, nowy właściciel
Materiał Promocyjny
Nowe miejsce spotkań dla biznesu i kultury w Krakowie. W kwietniu otwarcie unikalnego konceptu Stradom House
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Turystyka
Travelbay - polski startup, który wkrótce podbije Europę
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej